XTR M965 Hjul

gryupn

Ny medlem
XTR M965 Hjul
Har problem med shimano XTR hjul som ser ut att heta M965.
Lagerbanan på den ena sida är totalt slut (bakhjulet).Ser inte ut att finnas som reservdel när man kollar på Shimanos reservdelssidor.Någon som vet var man kan få tag i lager eller några friska ideer hur man bygger om med andra lager.

XTR M965 Hjul
Om det är på skivbromssidan bak är det tyvärr kört (har jag precis lärt mig).

enklaste sättet att klämma lite extra livslängd ur hjulet är att byta kulor och konor och köra vidare ett tag till. Men det blir ju aldrig som nytt igen.

XTR M965 Hjul
Har precis beställt ett par XT-hjul M775, är det samma som gäller för dem med tro om det skulle inträffa i framtiden? Bara att slänga i princip så fort lagrena slitits?

XTR M965 Hjul
Vet inte hur det ser ut på dessa hjul men vet att det finns dom som har bytt ut lagersättet i shimano nav .Knakat loss sättet i ett annat nav och flyttat över .En bild kanske .

XTR M965 Hjul
Roger A skrev:
-------------------------------------------------------
> Vet inte hur det ser ut på dessa hjul men vet att
> det finns dom som har bytt ut lagersättet i
> shimano nav .Knakat loss sättet i ett annat nav
> och flyttat över .En bild kanske .

Jag försökte det härrom dan på ett 105-nav. Det var tvärkört, men jag har gjort det förut så jag trodde det skulle gå =)

XTR M965 Hjul
Man blir ju inte så impad när man i princip får slunga hjulen för att det inte finns
lager som reservdel eller att man använder standardlager som en del andra tillverkare gör.
Naturligtvis är det dåliga lagret på skivsidan.

XTR M965 Hjul
blir så när lagerbanorna i stort sett är en del av navkroppen. lösa kulor har sina fördelar o nackdelar. kräver lite mer service, men brukar rulla lite lättare, men det ä rätt marginellt jämfört me ett väl inkört maskinlager

Tillbaka
Topp