Xyz-saft bygger pannlampa
Halloj!
Jag har under hösten/vintern gett mig på att smäcka ihop en pannlampa som matchar mitt tidigare styrlampsbygge. Min vana trogen så blir jag klar ungefär lagom till det att lampan inte behövs. Här kommer i alla fall lite specar och bilder från byggets gång.
LED: 2st XM-L U2
Optik: Gaggione LLC01 Narrow
Reflektor: Modifierad Regina
Drivare: Taskled LFlex V2
För tillfället är drivaren ställd på 3A som max. Då blir lampan varm väldigt snabbt. Kommer troligtvis att ställa ner den till 2,5A som max. Närmare 3000 lumen (tillsammans med styrlampan) är en hel del.
Men över till bilderna:
En första fräsning avklarad. Enkrona med för storleksjämförelse.
Mer fräsning avklarad. Huset helt klart. Resultatet blev inte helt bra, då det inte gick att köra allt från ena hållet.
Det som inte får hända när man gängar hände. Tappen gick av i ett av hålen.
Lödning av drivaren påbörjad. Det gällde att göra allt i rätt ordning.
Pilligt värre var det att få allt på rätt plats.
Kyllim påsmetat och dioderna fastsatta och lödda. Här ses också sviterna av uttagandet av den avbrutna gängtappen.
Jo men visst fungerar den trots allt!
Trång var det som sagt. Men väl igenskruvat så är det ju inga problem. Som man ser i alla fall.
Framsida frästes ut.
Provmontering med utfräst plastbit monterad. Passar fint.
Fronten monterad på riktigt med optik och reflektor på plats. Båda modifierade för att passa.
Och den lyser fortfarande. Det är helt otroligt!
En sista bild på den i helt färdigt skick bjuder jag på. Ska bara slängas ihop någon form av hjälmfäste till den så är den klar att använda. :)
Jag har under hösten/vintern gett mig på att smäcka ihop en pannlampa som matchar mitt tidigare styrlampsbygge. Min vana trogen så blir jag klar ungefär lagom till det att lampan inte behövs. Här kommer i alla fall lite specar och bilder från byggets gång.
LED: 2st XM-L U2
Optik: Gaggione LLC01 Narrow
Reflektor: Modifierad Regina
Drivare: Taskled LFlex V2
För tillfället är drivaren ställd på 3A som max. Då blir lampan varm väldigt snabbt. Kommer troligtvis att ställa ner den till 2,5A som max. Närmare 3000 lumen (tillsammans med styrlampan) är en hel del.
Men över till bilderna:
En första fräsning avklarad. Enkrona med för storleksjämförelse.
Mer fräsning avklarad. Huset helt klart. Resultatet blev inte helt bra, då det inte gick att köra allt från ena hållet.
Det som inte får hända när man gängar hände. Tappen gick av i ett av hålen.
Lödning av drivaren påbörjad. Det gällde att göra allt i rätt ordning.
Pilligt värre var det att få allt på rätt plats.
Kyllim påsmetat och dioderna fastsatta och lödda. Här ses också sviterna av uttagandet av den avbrutna gängtappen.
Jo men visst fungerar den trots allt!
Trång var det som sagt. Men väl igenskruvat så är det ju inga problem. Som man ser i alla fall.
Framsida frästes ut.
Provmontering med utfräst plastbit monterad. Passar fint.
Fronten monterad på riktigt med optik och reflektor på plats. Båda modifierade för att passa.
Och den lyser fortfarande. Det är helt otroligt!
En sista bild på den i helt färdigt skick bjuder jag på. Ska bara slängas ihop någon form av hjälmfäste till den så är den klar att använda. :)