Yngaren runt 25/5 -2008

Yngaren runt 25/5 -2008
Hmm, jag bor iofs i Bromma. Vädret är perfa, cykeln nyservad och inför VR kan jag behöva köra ngt motionslopp. Jag är inte helt främmande för tanken att haka på osv.
Jag ska fundera en stund ;).

Yngaren runt 25/5 -2008
Japp är träning inför VR. Området runt Yngaren är mycket natruskönt och
vädret i morgon ser ut att bli toppen.

Hur mycket funderande behövs ;-)

Men det är klart Färingsö finns alltid, men där blir man inte servad med
sportdryck under tiden

Yngaren runt 25/5 -2008
Ja, varför inte, det kan nog va riktigt bra träning och 15 mil är ju en skaplig sträcka att lägga till milkontot.
Enligt deras hemsida så måste anmäla sig minst en timme innan oxå om man inte är anmäld sen innan, har du anmält dig?

Du kan väl slå mig en signal så kan vi ev. komma överens om tid för avfärd mm?..
Mitt mobilnummer står i min profil och om du inte hittar det där så är det 0706-sextio 51 noll ett.

Yngaren runt 25/5 -2008
Hem efter en underbar dag med 150 km runt Yngaren. Sällskap i bilen fram och tillbaka till Nyköping
av saltgurkan, tack vare happy. Inte sällskap runt banan dock då han blåste iväg på
sin crosscykwl så man inte ens hann se nummerlappen.

Allt blir så enkelt här på happy, tänk om det sprider sig till övriga samhället,
vilken tanke :-)

Yngaren runt 25/5 -2008
Ja, det blev ju lyckat det där, superjysst väder och klungor med bra fart i. Både zapiens och jag visade god form inför VR sub10 ;).

Bifogar en bild på happycuklisterna efter målgång, som synes är jag så trött att jag inte kan hålla ögonen öppna ;) :

cukellopp.JPG ht=544

Yngaren runt 25/5 -2008
ja det var bra kört idag. lite synd att polaren kraschade så jag stannade med han en stund. Men det var riktigt kul att köra fort å länge.

Yngaren runt 25/5 -2008
Tjena. Grattis till ett bra genomfört Yngaren runt. Jag tror vi sågs både på torsdagens träning med Fredrikshovs CK på Ekerö och i omklädningsrummet innan denna eminenta tävling. Själv körde jag i mål på 10-milssträckan med ett stort leende. Ses i farten igen!

MVH/ Janne

Yngaren runt 25/5 -2008
janne_cz skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykelsäsongen är dessvärre totalförstörd pga
> knäskada. Annars hade jag kört i obehaglig fart.

Ajfan, tråkigt att höra. Vad har hänt med knät, knas med ledband, menisk?

Mina knän protesterade lite efter Vänern runt förra helgen då jag inte är van vid att köra långt tre dagar i sträck, så det blir mest vila denna vecka, kanske kör Yngaren på Söndag.

Yngaren runt 25/5 -2008
Jag spelar fotboll också....Där är knäskador vardagsmat har jag nu fått lära mig. Blev tacklad så att benet vred sig kraftigt i måndags. Kändes riktigt läskigt först, men jag tror jag hade tur som kom undan med "bara" untänjda ledband och en kraftig blodutgjutelse. Känns segt, hade precis kommit igång med träningen efter att ha vilat bort en förkylning samt en muskelskada. Antar att det blir ett par veckors vila. Formen e inte bra.... :(

Kul att du körde Vänern runt. Hoppas det gick bra, så det var värt lite knäont, så att säga. Tufft att köra 3-dagars, det har ja inte testat, än. Lycka till på söndag om du kör.

MVH

Yngaren runt 25/5 -2008
janne_cz skrev:
> Jag spelar fotboll också....Där är knäskador

Surt, fotboll, innebandy kan vara riktiga knädödarsporter. Du får lägga ner fotbollen och bara köra cykel i fortsättningen, totalt skonsammare för knäna.

>
> Kul att du körde Vänern runt. Hoppas det gick
> bra, så det var värt lite knäont, så att
> säga. Tufft att köra 3-dagars, det har ja inte
> testat, än.
>

Det gick bra, det var väl framförallt första dagen som satte sina spår då det var regniga 22 mil, dag 2 och 3 var det dock fint väder så då var det bara till att rulla på i bra fart och på fantastiska vägar, så det var väl värt knävärken då ;). Körde lite i tisdags igen men då protesterade ena knät + en hälsena så är det väl bara till att ta det lugnt. Det känns dock bättre nu så det borde vara bra till helgen igen då.

> Lycka till på söndag om du kör.
Tack :)!

Yngaren runt 25/5 -2008
Det har jag missat att du körde Vänern runt, bra jobbat.

Det blir inget Yngaren för mig i år, cyklar Energitrampet i morgon får att se hur det är.

Yngaren runt 25/5 -2008
zapiens skrev:
> > Det blir inget Yngaren för mig i år, cyklar
> Energitrampet i morgon får att se hur det är.

Det är väl ingen ursäkt ;o). För två år sedan körde jag E-trampet på lördagen och sedan 10-milen på Ygnaren dagen efter, funkade kanon :o). Missar tyvärr Ygnaren i år eftersom jag just kommit igång med träningen igen efter 1 1/2 veckas förkylning. Trevlig bana för övrigt, speciellt första 1/3 delen på 15 milen.

Yngaren runt 25/5 -2008
ason skrev:
> zapiens skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > > Det blir inget Yngaren för mig i år, cyklar
> > Energitrampet i morgon får att se hur det
> är.
>
> Det är väl ingen ursäkt ;o). För två år
> sedan körde jag E-trampet på lördagen och sedan
> 10-milen på Ygnaren dagen efter, funkade kanon
> :o). Missar tyvärr Ygnaren i år eftersom jag
> just kommit igång med träningen igen efter 1 1/2
> veckas förkylning. Trevlig bana för övrigt,
> speciellt första 1/3 delen på 15 milen.

Har inte jobbat upp mig till etappcyklist ännu ;-) får räcka med att köra i första start i morgon, det lär väl kännas dan efter :-)

Jag tycker 15 milen är fint dragen med omväxlande väger, det var en liten bit med dålig beläggning annars är det ett mycket fint lopp. Trevlig spurtraka oxå, synd att dom inte tar tid så man kan leka cykeltävling.

Yngaren runt 25/5 -2008
zapiens skrev:
>
> Har inte jobbat upp mig till etappcyklist ännu
> ;-) får räcka med att köra i första start i
> morgon, det lär väl kännas dan efter :-)

Det är ju bara att testa, en bra träningshelg blir det ju i vilket fall :)

>
> Jag tycker 15 milen är fint dragen med
> omväxlande väger, det var en liten bit med
> dålig beläggning annars är det ett mycket fint
> lopp. Trevlig spurtraka oxå, synd att dom inte
> tar tid så man kan leka cykeltävling.

Jo det var lite spännande ett par gånger förra året. Dels på grund av beläggningen, dels när klungan fick möte i någon kurva eller på något krön. Men det gick ju bra till slut. Tror bra det var en som körde i diket men då höll ju klungan igen så han fick köra ikapp.

Yngaren runt 25/5 -2008
teamthrone skrev:
> Helmulligt lopp idag. Vindstilla, 25 grader varmt
> och 35 i snitt, helt perfekt.

Ja, där gick man säkert miste om ngt ;). Vann du?

Yngaren runt 25/5 -2008
Jag körde 10 milarn och förstaklungan på 10-12 pers som jag låg i kom förhållandevis samlad till mål, ingen tydlig mållinje heller, men kul var det...

Mvh

Tillbaka
Topp