Yosemite, enheten blinkar

• Trådstartare Trådstartare BaronW
  • Start datum Start datum
B

BaronW

Guest
Hej, frun har en yosemite elcykel att pendla med.
För en tid sedan sade batteriet upp sig.
Nytt batteri beställt o monterat (och laddat).
När jag trycker på on på enheten på styret hoppar den igång som vanligt men efter några sekunder blinkar den bara, det är siffrorna 0 1 2 som blinkar. Ingen drivning heller såklart.
Tänkte att kanske har pas sensorn sagt upp sig, bytte den men ingen skillnad.
Någon som har en tanke om vad det jan vara?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    468.2 KB · Besök: 3,299
Hej, frun har en yosemite elcykel att pendla med.
För en tid sedan sade batteriet upp sig.
Nytt batteri beställt o monterat (och laddat).
När jag trycker på on på enheten på styret hoppar den igång som vanligt men efter några sekunder blinkar den bara, det är siffrorna 0 1 2 som blinkar. Ingen drivning heller såklart.
Tänkte att kanske har pas sensorn sagt upp sig, bytte den men ingen skillnad.
Någon som har en tanke om vad det jan vara?
Batterier som lägger av från BT kan du lätt "nolla" så är dom som nya igen.

Var det inga som hittade svar på varför kontrollen på Biltemas display blinkade.
Jag har samma problem, har prövad med tre olika batterier som inte är 100 men i ok skick.
Jag har kollad alla kontakter att inga är lösa eller dåliga.
Har tänkt på handbroms kontakten. Skall den vara öppet eller kortsluten. ?

När man tittar i manualen (från biltemas hemsida) på en av deras andra modeller så finns det förklaringar på de olika blinken. Kikat i manualen?

Jag har kollad på Biltemas hemsida efter en manual till min cykel.
jag hittar tyvärr inga manual till en Yosemite 3 växlad 36v elcykel.
Jag har även kollad på andre från Biltema, men har inte hittat någon felbeskrivning på detta fenomen.
Jag har tidigare i andre forum set inlägg med just detta problem, men inte hittat något svar.
Det kan ju inte vara så att ett fel inte har någon svar.

När man tittar i manualen (från biltemas hemsida) på en av deras andra modeller så finns det förklaringar på de olika blinken. Kikat i manualen?
Jag har kollad på Biltemas hemsida efter en manual till min cykel.
jag hittar tyvärr inga manual till en Yosemite 3 växlad 36v elcykel.
Jag har även kollad på andre från Biltema, men har inte hittat någon felbeskrivning på detta fenomen.
Jag har tidigare i andre forum set inlägg med just detta problem, men inte hittat något svar.
Det kan ju inte vara så att ett fel inte har någon svar.

Har du den ståendes ute?
Jag har för mig att vår gjorde något liknande. Fick byta den där enheten. Kostade ett par hundralappar och efter det funkade den. Stänksäker, men inte fuktsäker.
Knappsatsen bor numera i en påse.

Har du den ståendes ute?
Jag har för mig att vår gjorde något liknande. Fick byta den där enheten. Kostade ett par hundralappar och efter det funkade den. Stänksäker, men inte fuktsäker.
Knappsatsen bor numera i en påse.
Nej. Min står inne. Den förre ägaren har bytt kontroller, display, och pedalsensor utan resultat.
Det som är klar att byta, är batteri och framhjul. Jag har tre batterier om jag inte har lyckades att återställa så de tar laddning. Jag har en tilltro till att det kan vara batteriet, eftersom Biltemas batterier är rätt så skumma.
Vilken enhet var det du fick byta. ?

Nej. Min står inne. Den förre ägaren har bytt kontroller, display, och pedalsensor utan resultat.
Det som är klar att byta, är batteri och framhjul. Jag har tre batterier om jag inte har lyckades att återställa så de tar laddning. Jag har en tilltro till att det kan vara batteriet, eftersom Biltemas batterier är rätt så skumma.
Vilken enhet var det du fick byta. ?
Du kan ju mäta vilken spänning du har ut från batteriet. Det var displayen som var knasig och byttes. Vi har också fått byta pedalsensorn, men den gör ju inte att det blinkar och har sig. Det som händer då är ju att cykeln inte fattar att det trampas.

Du kan ju mäta vilken spänning du har ut från batteriet. Det var displayen som var knasig och byttes. Vi har också fått byta pedalsensorn, men den gör ju inte att det blinkar och har sig. Det som händer då är ju att cykeln inte fattar att det trampas.
Tack för ditt svar. Jag tror det största problem är Biltemas Batterier. Jag skall se efter ett annat batteri.
jag skall kolla lite på kopplingen till displayet, och se om det går att hitta ett annat. Det finns en hel del olika som jag tror kan ersättas med det befintliga.

Tack för ditt svar. Jag tror det största problem är Biltemas Batterier. Jag skall se efter ett annat batteri.
jag skall kolla lite på kopplingen till displayet, och se om det går att hitta ett annat. Det finns en hel del olika som jag tror kan ersättas med det befintliga.
Jag lyckades få elmotorn till att reagera genom att koppla in laddaren, slå igång och snurra på vevarmarna. Laddaren verkar leverera spänning en kort stund innan den känner att batteriet inte tar emot laddning. Inte tillräcklig med ström för att det ska orka köra motorn, men den reagerade. Det är dock inte säkert att ditt batteri är uppbyggt på samma sätt.

Tillbaka
Topp