Zwift cog till smart trainers?

alexander10

Aktiv medlem
Hej!

Jag köpte nyligen en kickr core, köpte också en exakt identisk ny kasett till trainern. Jag får inte den nya kasetten och den gamla kedjan att lira väl ihop, fattar inte varför. Det fungerar när jag satte dit gamla kassetten med gamla kedjan.

Jag funderar därför på att skaffa en Zwift cog för att underlätta mellan ute och innecykling. Såg en youtubefilm på en kille som testade detta och det verkar funka någorlunda att köpa en sådan och sätta på trots att det det står att den endast passar tillsammans med zwifts egna hub one. Men jag förstod inte riktigt allt i klippet och om det faktiskt var helt felfritt fick jag ingen uppfattning om.

Någon med personlig erfarenhet?

Med vänliga hälsningar!

Just nu är den på rea så jag undrar samma sak men med en Tacx Neo trainer.

Hej!

Jag köpte nyligen en kickr core, köpte också en exakt identisk ny kasett till trainern. Jag får inte den nya kasetten och den gamla kedjan att lira väl ihop, fattar inte varför. Det fungerar när jag satte dit gamla kassetten med gamla kedjan.

Du har ju redan nämnt svaret, ny kassett och gammal kedja, eller tvärtom fungerar oftast inte ihop, lite beroende på hur slitet det är. Köp ny kedja så fungerar det säkerligen bättre.

Du har ju redan nämnt svaret, ny kassett och gammal kedja, eller tvärtom fungerar oftast inte ihop, lite beroende på hur slitet det är. Köp ny kedja så fungerar det säkerligen bättre.
Aha, okey. Men den nya kedjan kommer då inte lira bra ihop med den gamla kasetten, då måste jag ändock köpa ytterligare en ny kasett?

Tillbaka
Topp