zwift och spinningcykel

zwift och spinningcykel
Hej, är ute efter en spinningcykel som klarar av watt rpm puls osv.. eller en spinningcykel som kan kopplas till zwift, eller både och. Har ni några tips på spinningcyklar runt 10k?
Om spinningcykeln ska koppla till zwift och jag vill kunna se watt rpm osv, behöver jag då köpa till något tillbehör på cykeln? Hur funkar det för att få automatiskt motstånd till spinningcykeln? Tacksam för all hjälp då detta är nytt för mig.
Eller behöver jag en ''smarttrainer''? tips på sådan isåfall tas också gärna emot. Kommer dock vilja ha en stabil spinningcykel som klarar hårdare korta intervaller också. Vet att budgeten kan vara lite snål för det jag efterfrågar.

Alternativen är vad jag vet:
1: köpa en spinningcykel som har rpm, watt, tid, puls med skärm och strunta i zwift helt.
2: köpa en spinningcykel med bluetooth och koppla till en ipad med zwift som visar watt, rpm osv.. (behöver jag köpa till tillbehör till spinningcykeln då för att mäta detta?)
3: köpa en spinningcykel som har alternativ 1 och 2.
NOT: har spinningcyklar så den känner av via zwift med motstånd i uppförsbackar osv eller måste jag manuellt ändra detta motstånd?

tacksam för alla idéer, tips och svar på alternativa spinningcyklar eller hur man kan göra.

zwift och spinningcykel
Kan någon av dessa cyklar passa det jag söker eller någon som helt kan uteslutas?:

A. Spinningcykel IC8 Schwinn Stål Grå (har ej watt vet jag men kanske går att lägga till på något via ex via zwift?

B. S4025, Spinningcykel

C. Spinningcykel Modell D – Recoil
D. Abilica Premium Racer 90 Indoor Bike

E. Hammer Sport Speed Race S, Spinningcykel

zwift och spinningcykel
Först får man skilja på effekt => Z och controllable. Står det inte uttryckling att den är det senare så räkna inte med att den är det.

zwift och spinningcykel
Jag gick vägen att köpa en dum men bra spinningcykel (Merida) billigt på blocket och köpte sedan Favero Assioma effektpedaler. För min del överväger fördelarna nackdelarna. Jag kör mycket race men även vanliga intervallpass och lågintensivt.

Fördelar:
-Tar lite plats
-Alltid redo
-stabil
-I princip helt tyst. Bra om man bor i lägenhet och vill köra sena pass
-Kan använda pedalerna på annan cykel utomhus

Nackdelar:
-Det blir inte interaktivt med Zwift. Dvs den känner inte av om det är en backe osv. Inget erg mode.
-Steglös justering av motstånd via en ratt istället för växlar blir mindre förutsägbart i tex en spurt om man kör race

zwift och spinningcykel
Ren spinningcykel med wattmätning (ingen uppskattad watt) är stages SC3. Övriga är uppskattad watt och därmed helt kass att använda till träning mot siffror.

Ett annat alternativ är som ovan föreslaget att köpa en spinningpass och sedan använda wattperdaler. Då är magnetiskt motstånd att rekommendera, bäst känsla.

zwift och spinningcykel

Ingen aning om det är skit eller bra.. men kul att se grejer komma ner lite i pris. Wattbike tror jag är bäst.

zwift och spinningcykel
Zwift ride om du inte redan har en racer, eller trainer med billig beg racer.

Zwift ride är något över budget men brukar kunna köpas billigare då och då om man har tid att vänta:

Kanske läge att kolla begagnad trainer den här årstiden?

Om du inte är världselit så kommer en racer och billigaste smarta trainern klara så hårda intervaller som du klarar.

Tillbaka
Topp