SSSM - Single Speed MTB

Datum: Lördag, 12 september
Inskickad av: Sir Ed
Kategori: Svartrejs
Plats: Skåne, Genarp med omnejd

Beskrivning:
O yes!

Dags för höstens finaste event som är Single Speed SM på MTB - OBS - Detta är ett event som firar gemenskapen o glädjen som bara en enväxlad cykel i terrängen kan frambringa med likasinnade. Allt deltagande sker helt på egen risk, MEN kreativ utklädnad är meriterande och nån stärkande dryck innanför västen ett givet plus under cyklingen.

Platsen är på de sköna stigarna i Genarp ung 20 km utanför Lund. Vi kommer på lördagen först njuta av 1,5-2 mil cykling k skogen, sen kora en värdig vinnare o därefter hänga, käka o dricka något gott tillsammans på kvällen för alla som vill. Käk kommer ordnas av undertecknad till självkostnadspris för kvällen - Mer detaljer kommer - men skriv gärna i tråden om du vill hänga på för kvällen med.

För er som är långväga resande och anländer redan på fredagen så finns möjlighet till enkel grillning tillsammans i Genarp o lite häng o snack. Kommer ni tidigt kanske vi hinner med en cykeltur tillsammans också. Blir vi många taggade så höjer vi ribban o kanske kör lite hillclimb eller nåt annat kul och kollar formen inför lördagen. Vet dock att många har långt att åka så anmäl intresse först så ser vi sen hur många taggade vi blir.

För er som inte får nog av cyklingen på lördagen så kommer också ett söndagspass erbjudas vid intresse.

Intresseanmälan sker alltså from nu i tråden, skarp och bindande anmälan tas upp lite senare. Ange också i din intresseanmälan om du tex behöver tips på boende, tältplats, plats för egen husbil, helikopter osv så ska jag försöka supporta efter allra bästa förmåga.

”One gear to rule them all”

//Sir Ed

Kommentera



Forumkod Prenumerera på kalender

Senaste kommentarer

PJF 2026-06-23

Jag kapar den här tråden lite. Har alla frikransnav samma bredd? Förutom dyra customprylar som detta https://surlybikes.com/products/ultra-new-hubs?variant=42160827793431 Har ett svagt minne av att nån Biltema/Jula cykel har kombinationen frikrans,...

jomper 2026-06-23

Malin har vunnit flera ggr på sin 26x3.0-Surly!

viktro 2026-06-23

Jag kom tvåa 2016 på en 27,5" med 2.8-däck. Semi-fat!

onegear 2026-06-23

Harri 42Hzs Surly Pugsley har vunnit SSSM 2 gånger och 2019 vann en annan Pugsley 😅🍻 Kan hända att 2019 vinnaren cyklade på 2013 vinnarens hoj också men jag minns inte riktigt 😁

Scut 2026-06-21

Vissa skulle hävda gummi-doping

Polarbear 2026-06-21

Folk har vunnit SSSM på fatbike flera gånger. Kommer att gå utmärkt.

Pelle Hå 2026-06-20

Haha, ja jäklar det minns jag nu att det var en himla massa snack om Dag Finn. 😄

MagerValp 2026-06-20

Då blir vi två!

detvanligavartaget 2026-06-20

Hmm, har man en chans att hänga med på SSSM om man har en ss fatbike? Har kört med en ett halvår och det är ju svinskoj... 836901