Cykelkraft
Cykelkraft grundades 1994 och var till en början en cykelaffär belägen i Täby, Stockholm. Idag driver Cykelkraft en webbshop och flera fysiska butiker med tillhörande cykelverkstäder.
https://www.cykelkraft.se/
https://www.cykelkraft.se/
Vad tycker du om Cykelkraft?
5
4
3
2
1
Styrkor:
Hmmm...
Svagheter:
Svarstider hos kundtjänst
Sammanfattning:
De valde att plocka ihop en cykel, trots att den var slutsåld, dock med sämre utrustning. Detta efter att ha duckat mitt mejl om att jag ville nyttja ångerrätten, med förklaringen att ordern redan gått iväg!? Klart den hade efter fyra dagars vänta...Ähh!!
Hmmm...
Svagheter:
Svarstider hos kundtjänst
Sammanfattning:
De valde att plocka ihop en cykel, trots att den var slutsåld, dock med sämre utrustning. Detta efter att ha duckat mitt mejl om att jag ville nyttja ångerrätten, med förklaringen att ordern redan gått iväg!? Klart den hade efter fyra dagars vänta...Ähh!!
Styrkor:
OK priser ibland
Svagheter:
Kundtjänsten
Sammanfattning:
Har handlat av cykelkraft flertalet gånger. Oftast med bra resultat och till normala priser.
Dock är kundtjänsten sämre. Det går ej att ringa till kundtjänst via telefon och mailen har dom en lång svarstid på.
OK priser ibland
Svagheter:
Kundtjänsten
Sammanfattning:
Har handlat av cykelkraft flertalet gånger. Oftast med bra resultat och till normala priser.
Dock är kundtjänsten sämre. Det går ej att ringa till kundtjänst via telefon och mailen har dom en lång svarstid på.

Styrkor:
Vet ej
Svagheter:
Lämnar ifrån sig cyklar utan att man ställt in växelreglage osv så man bör kolla sin cykel innan användning. Oseriösa svar på frågor. Struntar i kunden. Lång leveranstid.
Sammanfattning:
Kommer aldrig att beställa av dom mer
Vet ej
Svagheter:
Lämnar ifrån sig cyklar utan att man ställt in växelreglage osv så man bör kolla sin cykel innan användning. Oseriösa svar på frågor. Struntar i kunden. Lång leveranstid.
Sammanfattning:
Kommer aldrig att beställa av dom mer

Styrkor:
Supersnabb leverans (24timmar)
Svagheter:
Inget
Sammanfattning:
Kommer beställa här igen
Supersnabb leverans (24timmar)
Svagheter:
Inget
Sammanfattning:
Kommer beställa här igen

Styrkor:
Vet ej
Svagheter:
Kundsupport
Sammanfattning:
Cykelkraft (som numera ägs av Spobik AB), vilket skämt!
Jag har aldrig hittills skrivit ett negativt omdöme för ett företag och om något dykt upp så har jag löst det med en dialog men det här gänget har lett mig till att börja med negativ recension 👏👏
Jag fastnar inte vid leveransen som dröjde ett tag, det händer. Det händer också att nån pryl har monterats lite sådär eller är trasig vid leveransen: Lite åtskruvande av mig själv och en ny pryl av dem så är det fine.
Knappt ett år senare går den ena pedalen av mitt i åkandet. Asch, jag löser det själv, det kanske var mitt fel. En månad senare även den andra går av och verkar som att gängorna inte klarar trycket (väger 70kg...)
Ne, det måste man väl informera företaget om och be vänligt inte om att reklamera cykeln utan endast få ett par nya vävarmar (inköpspris 100-150kr?). Det handlar inte om pengen utan om saken i sig, vem orkar krångla för 200kr?
Cykelkrafts bedömning: ”Det är vanligt slitage och du bör dra åt skruvarna för att dom lossnar av användningen” (använt cykel i 10-15 dagar under hela året).
”Dessutom har cykelkraft gått i konkurs och den köptes av oss, Spobik AB så enligt lagstiftningen är vi inte tvungna att acceptera en reklamation och vi svarar INTE för cykelkrafts tidigare kunder”.
Det roligaste av allt, inte nog om att de visar noll kund- och lösningsorientering så frågar dem om jag ville köpa nya vevarmar av dem 😂
Jag försökte hålla det kort men stark rekommendation, köp INGET av värde som ni kanske ska behöva handskas med deras kundtjänst, det kommer INTE lösa sig med dialog!
Vet ej
Svagheter:
Kundsupport
Sammanfattning:
Cykelkraft (som numera ägs av Spobik AB), vilket skämt!
Jag har aldrig hittills skrivit ett negativt omdöme för ett företag och om något dykt upp så har jag löst det med en dialog men det här gänget har lett mig till att börja med negativ recension 👏👏
Jag fastnar inte vid leveransen som dröjde ett tag, det händer. Det händer också att nån pryl har monterats lite sådär eller är trasig vid leveransen: Lite åtskruvande av mig själv och en ny pryl av dem så är det fine.
Knappt ett år senare går den ena pedalen av mitt i åkandet. Asch, jag löser det själv, det kanske var mitt fel. En månad senare även den andra går av och verkar som att gängorna inte klarar trycket (väger 70kg...)
Ne, det måste man väl informera företaget om och be vänligt inte om att reklamera cykeln utan endast få ett par nya vävarmar (inköpspris 100-150kr?). Det handlar inte om pengen utan om saken i sig, vem orkar krångla för 200kr?
Cykelkrafts bedömning: ”Det är vanligt slitage och du bör dra åt skruvarna för att dom lossnar av användningen” (använt cykel i 10-15 dagar under hela året).
”Dessutom har cykelkraft gått i konkurs och den köptes av oss, Spobik AB så enligt lagstiftningen är vi inte tvungna att acceptera en reklamation och vi svarar INTE för cykelkrafts tidigare kunder”.
Det roligaste av allt, inte nog om att de visar noll kund- och lösningsorientering så frågar dem om jag ville köpa nya vevarmar av dem 😂
Jag försökte hålla det kort men stark rekommendation, köp INGET av värde som ni kanske ska behöva handskas med deras kundtjänst, det kommer INTE lösa sig med dialog!
Styrkor:
Bra utbud och rabatter
Svagheter:
Läge av fysiska affärer
Sammanfattning:
Supernöjd efter att ha handlat från cykelkraft. Sakerna kom snabbt och det var till ett bra pris. Extra bonus att jag kunde handla med förmånsbonus via Benify. Enda nackdelen jag kan se är placeringen av den fysiska affären här i Göteborg. En affär mer centralt hade varit uppskattat.
Bra utbud och rabatter
Svagheter:
Läge av fysiska affärer
Sammanfattning:
Supernöjd efter att ha handlat från cykelkraft. Sakerna kom snabbt och det var till ett bra pris. Extra bonus att jag kunde handla med förmånsbonus via Benify. Enda nackdelen jag kan se är placeringen av den fysiska affären här i Göteborg. En affär mer centralt hade varit uppskattat.
Styrkor:
Billiga ibland
Svagheter:
Dåligt utbud
Vimsig logistik
Långa leveranstider
Sammanfattning:
Bara beställt på nätet. Så hur butikerna är vet jag inget om. Fick bra pris på Edge 1030 - tror att de var billigast när jag köpte min.
Billiga ibland
Svagheter:
Dåligt utbud
Vimsig logistik
Långa leveranstider
Sammanfattning:
Bara beställt på nätet. Så hur butikerna är vet jag inget om. Fick bra pris på Edge 1030 - tror att de var billigast när jag köpte min.
Styrkor:
Trevlig personal, tog sig tid att hjälpa
Svagheter:
Litet utbud och inte särskilt billigt
Sammanfattning:
Hade större förhoppningar när butiken öppnade i Jönköping
Trevlig personal, tog sig tid att hjälpa
Svagheter:
Litet utbud och inte särskilt billigt
Sammanfattning:
Hade större förhoppningar när butiken öppnade i Jönköping
Styrkor:
Bra priser för en svensk butik
Mycket att välja
Bra kontakt med personal på chatten
Svagheter:
Kan ibland vara längre leveranstider än planerat
Sammanfattning:
Jag rekommenderar
Bra priser för en svensk butik
Mycket att välja
Bra kontakt med personal på chatten
Svagheter:
Kan ibland vara längre leveranstider än planerat
Sammanfattning:
Jag rekommenderar

Styrkor:
Trevlig personal
Svagheter:
Dålig återkoppling, långsam leverans, priser som varierar från dag till dag skulle iofs kanske kunna ha med IP-numret och antalet sökningar att göra?
Sammanfattning:
Personlig kontakt yes men lägg inga beställningar om du behöver grejerna inom den tid som utlovas för den stämmer aldrig.
Trevlig personal
Svagheter:
Dålig återkoppling, långsam leverans, priser som varierar från dag till dag skulle iofs kanske kunna ha med IP-numret och antalet sökningar att göra?
Sammanfattning:
Personlig kontakt yes men lägg inga beställningar om du behöver grejerna inom den tid som utlovas för den stämmer aldrig.

Styrkor:
Bra priser
Svagheter:
Sega leveranser
Sammanfattning:
Du ska inte ha bråttom.
Bra priser
Svagheter:
Sega leveranser
Sammanfattning:
Du ska inte ha bråttom.
Styrkor:
Skickar cyklar direkt!
Svagheter:
Sega leveranser på delar och dålig återkoppling (om de väntar på en beställningsvara)
Sammanfattning:
Om du behöver en reservdel asap så välj en annan affär.
Skickar cyklar direkt!
Svagheter:
Sega leveranser på delar och dålig återkoppling (om de väntar på en beställningsvara)
Sammanfattning:
Om du behöver en reservdel asap så välj en annan affär.
Styrkor:
Bra priser
Svagheter:
Ingen koll på lagersaldon eller leveranstider, ej fungerande bonusprogram, felaktig fakturering.
Sammanfattning:
Leveranstider som anges när man klickar på "skicka order" stämmer inte med bekräftelsen som man får via mail.
Lagersaldon stämmer inte, troligtvis vill de ha en bra position på prisjakt.se, men sen finns inte varan när man har skickat en order.
De har ett förmånskunsprogram som heter "prime", vilket bl a innebär fri frakt. Detta funkade inte för mig, jag fick maila och fråga, och då fixade de det.
I samband med att jag handlade och löste in lite bonuspoäng, så blev jag felaktigt fakturerad. Jag påpekade att jag betalat 34 kronor för mycket. Svaret blev att de bad om ursäkt och jag fick 50 bonuskronor på mitt konto. Jag blev alltså kompenserad med hela 16 kr. För att få någon nytta av dessa så var jag alltså tvungen att lägga en ny order.
Totalt sett alltså noll koll, men det ska också sägas att personalen var trevlig och hjälpsam vid allt strul.
Bra priser
Svagheter:
Ingen koll på lagersaldon eller leveranstider, ej fungerande bonusprogram, felaktig fakturering.
Sammanfattning:
Leveranstider som anges när man klickar på "skicka order" stämmer inte med bekräftelsen som man får via mail.
Lagersaldon stämmer inte, troligtvis vill de ha en bra position på prisjakt.se, men sen finns inte varan när man har skickat en order.
De har ett förmånskunsprogram som heter "prime", vilket bl a innebär fri frakt. Detta funkade inte för mig, jag fick maila och fråga, och då fixade de det.
I samband med att jag handlade och löste in lite bonuspoäng, så blev jag felaktigt fakturerad. Jag påpekade att jag betalat 34 kronor för mycket. Svaret blev att de bad om ursäkt och jag fick 50 bonuskronor på mitt konto. Jag blev alltså kompenserad med hela 16 kr. För att få någon nytta av dessa så var jag alltså tvungen att lägga en ny order.
Totalt sett alltså noll koll, men det ska också sägas att personalen var trevlig och hjälpsam vid allt strul.