Cykelkraft


Cykelkraft grundades 1994 och var till en början en cykelaffär belägen i Täby, Stockholm. Idag driver Cykelkraft en webbshop och flera fysiska butiker med tillhörande cykelverkstäder.


Vad tycker du om Cykelkraft?
5
4
3
2
1
Dimi
Dimi (Gäst)
2020-09-11
Styrkor:
Vet ej

Svagheter:
Kundsupport

Sammanfattning:
Cykelkraft (som numera ägs av Spobik AB), vilket skämt!

Jag har aldrig hittills skrivit ett negativt omdöme för ett företag och om något dykt upp så har jag löst det med en dialog men det här gänget har lett mig till att börja med negativ recension 👏👏

Jag fastnar inte vid leveransen som dröjde ett tag, det händer. Det händer också att nån pryl har monterats lite sådär eller är trasig vid leveransen: Lite åtskruvande av mig själv och en ny pryl av dem så är det fine.

Knappt ett år senare går den ena pedalen av mitt i åkandet. Asch, jag löser det själv, det kanske var mitt fel. En månad senare även den andra går av och verkar som att gängorna inte klarar trycket (väger 70kg...)

Ne, det måste man väl informera företaget om och be vänligt inte om att reklamera cykeln utan endast få ett par nya vävarmar (inköpspris 100-150kr?). Det handlar inte om pengen utan om saken i sig, vem orkar krångla för 200kr?

Cykelkrafts bedömning: ”Det är vanligt slitage och du bör dra åt skruvarna för att dom lossnar av användningen” (använt cykel i 10-15 dagar under hela året).

”Dessutom har cykelkraft gått i konkurs och den köptes av oss, Spobik AB så enligt lagstiftningen är vi inte tvungna att acceptera en reklamation och vi svarar INTE för cykelkrafts tidigare kunder”.

Det roligaste av allt, inte nog om att de visar noll kund- och lösningsorientering så frågar dem om jag ville köpa nya vevarmar av dem 😂

Jag försökte hålla det kort men stark rekommendation, köp INGET av värde som ni kanske ska behöva handskas med deras kundtjänst, det kommer INTE lösa sig med dialog!

Vicce
2019-11-13
Styrkor:
Bra utbud och rabatter

Svagheter:
Läge av fysiska affärer

Sammanfattning:
Supernöjd efter att ha handlat från cykelkraft. Sakerna kom snabbt och det var till ett bra pris. Extra bonus att jag kunde handla med förmånsbonus via Benify. Enda nackdelen jag kan se är placeringen av den fysiska affären här i Göteborg. En affär mer centralt hade varit uppskattat.

Tinuskan
2019-11-13
Styrkor:
Bra urval.

Svagheter:
Personal

Sammanfattning:
Trevlig butik med brett utbud och bra priser.

Bengt-re
2019-11-08
Styrkor:
Billiga ibland

Svagheter:
Dåligt utbud
Vimsig logistik
Långa leveranstider

Sammanfattning:
Bara beställt på nätet. Så hur butikerna är vet jag inget om. Fick bra pris på Edge 1030 - tror att de var billigast när jag köpte min.

Mattias1978
2019-10-31
Styrkor:
Trevlig personal, tog sig tid att hjälpa

Svagheter:
Litet utbud och inte särskilt billigt

Sammanfattning:
Hade större förhoppningar när butiken öppnade i Jönköping

happymtb.fr
2019-10-31
Styrkor:
Bra priser för en svensk butik

Mycket att välja

Bra kontakt med personal på chatten

Svagheter:
Kan ibland vara längre leveranstider än planerat

Sammanfattning:
Jag rekommenderar

Mary
Mary (Gäst)
2019-09-10
Styrkor:
Trevlig personal

Svagheter:
Dålig återkoppling, långsam leverans, priser som varierar från dag till dag skulle iofs kanske kunna ha med IP-numret och antalet sökningar att göra?

Sammanfattning:
Personlig kontakt yes men lägg inga beställningar om du behöver grejerna inom den tid som utlovas för den stämmer aldrig.

Mikael Nicklasson
Mikael Nicklasson (Gäst)
2019-08-21
Styrkor:
Bra priser

Svagheter:
Sega leveranser

Sammanfattning:
Du ska inte ha bråttom.

Ocean
2019-07-22
Styrkor:
Skickar cyklar direkt!

Svagheter:
Sega leveranser på delar och dålig återkoppling (om de väntar på en beställningsvara)

Sammanfattning:
Om du behöver en reservdel asap så välj en annan affär.

SLI
2019-06-10
Styrkor:
Bra priser

Svagheter:
Ingen koll på lagersaldon eller leveranstider, ej fungerande bonusprogram, felaktig fakturering.

Sammanfattning:
Leveranstider som anges när man klickar på "skicka order" stämmer inte med bekräftelsen som man får via mail.

Lagersaldon stämmer inte, troligtvis vill de ha en bra position på prisjakt.se, men sen finns inte varan när man har skickat en order.

De har ett förmånskunsprogram som heter "prime", vilket bl a innebär fri frakt. Detta funkade inte för mig, jag fick maila och fråga, och då fixade de det.

I samband med att jag handlade och löste in lite bonuspoäng, så blev jag felaktigt fakturerad. Jag påpekade att jag betalat 34 kronor för mycket. Svaret blev att de bad om ursäkt och jag fick 50 bonuskronor på mitt konto. Jag blev alltså kompenserad med hela 16 kr. För att få någon nytta av dessa så var jag alltså tvungen att lägga en ny order.

Totalt sett alltså noll koll, men det ska också sägas att personalen var trevlig och hjälpsam vid allt strul.


KÖP & SÄLJ