Hjortdjur - tanken på kollision förstör min cykelåkning
Har kommit mycket nära hjortdjur på senare tid och har märkt att detta har gjort mig försiktigare. Flera gånger har jag "smygit mig på" hjortdjur utan att varken jag eller djuret märkt det förrän det bara skiljer ett par meter mellan oss. När hjortdjuret ser mig springer den i 190 åt valfritt håll och slutar inte springa på ett bra tag. Just detta skrämmer mig lite extra. Om hjortdjuret skulle stöta på någon annan människa 100 m bort så skulle en av deras patenterade löpningar kunna ta djuret i hög hastighet mot mig.
Det har dessutom hänt mig en gång att ett hjortdjur sprang förbi i full fart ett par meter framför mig utan att jag ens hann blinka. Bromsarna var inte ens att tänka på och som tur var hade jag själv ingen högre hastighet.
Jag är rädd för att bli påsprungen eller köra på ett hjortdjur. Hörseln verkar inte vara deras starka sida? Inte heller verkar dom planera sina rutter speciellt bra :P... När man dessutom hör att kollisioner mellan hjortdjur och cyklister inträffar så spär det bara på min försiktighet. Tråkigt då jag inte vågar gå för fullt längre i skogen.
Det har dessutom hänt mig en gång att ett hjortdjur sprang förbi i full fart ett par meter framför mig utan att jag ens hann blinka. Bromsarna var inte ens att tänka på och som tur var hade jag själv ingen högre hastighet.
Jag är rädd för att bli påsprungen eller köra på ett hjortdjur. Hörseln verkar inte vara deras starka sida? Inte heller verkar dom planera sina rutter speciellt bra :P... När man dessutom hör att kollisioner mellan hjortdjur och cyklister inträffar så spär det bara på min försiktighet. Tråkigt då jag inte vågar gå för fullt längre i skogen.
Senast redigerad av en moderator: