Evans cycles - reklamationer?

Raggamuffin

Aktiv medlem
Har grävt så gott jag kunnat och hittat (mest gamla trådar) om deras kundservice som verkar vara lite sådär. Är det någon som har färska erfarenheter vid reklamation? Tänker rambrott eller liknande.
I värsta fall får man kanske flyga över ;)

Hittar ingen annan att handla BMC ifrån tyvärr nu när CC slutat.

Nej, så långt tänkte jag klart inte. Kollade bara vad de hade för dealers och närmsta verkar vara Danmark isåfall.

Alternativ finns det gott om, men inga lika önskvärda.

När jag skulle köpa min Kona så gjorde jag rätt omfattande studier om Evans kundservice. Resultatet var högst blandat, det verkade bero på vem man pratade med. Jag valde att avstå.

Dom har varit helt värdelösa när jag haft att göra med dom. Beställde en ram. Dom skickade en annan storlek än den jag beställt. Rätt storlek fanns på lager. Dom skulle skicka den och ordna så att den felaktiga ramen blev hämtad. Först tredje gången de lovat att någon skulle hämta ramen (någon gång mellan 8-17) kom det faktiskt någon. Sen visade det sig att dom inte alls hade skickat ramen i rätt storlek så fort problemet uppdagats och att den hade tagit slut under tiden dom velade.

Har inte nåt vidare bra erfarenheter heller. Gällde ett par shorts som sömmarna släppte på efter ett fåtal turer. Fick skicka tillbaka de på egen bekostnad, bara för att sen få de trasiga shortsen tillbaka med förklaringen att det var jag som förslitit dem....ett par mtb short bör hålla mer än tre fyra turer tycker jag...

De har varit helt värdelösa med mig. Och då var det ingen reklamation utan en cykel som inte fanns i lager. Jag fick först inte tillbaka alla pengarna. Efter 5 samtal till fick jag ett paket med tillbehören till cykeln som inte fanns. Efter det så fick jag tillbaka lite mer pengar. Sjukt jobbiga att ha att göra med. Det tar lång tid innan man får svar på mail. Ringer du svarar de direkt men du kan inte lita på att de gör vad de säger att de ska göra. Jag hade aldrig köpt cykel från dem.

Köpte förra hösten en cykel från dem eftersom modellen hunnit ta slut i Sverige. Gick toppenbra. Leverans i tid och det var generösa och smidiga att ha att göra med då det visade sig att det satt en annan bakdämpare på än enligt specifikationen. Dock verkar deras IT-system lämna en del att önska eftersom flera av mina mail inte verkade nå dem. När samma dämpare började krångla efter några månader kontaktade jag dem igen. Någon vilja att vilja att hjälpa mig åtgärda felet på ev. garanti fanns inte. Jag ledsnade snabbt och kontaktade istället återförsäljaren för dämparmärket (genom Pedalogerna) som hanterade det grymt bra. Blandade erfarenheter således. Kommer tänka mig för innan jag handlar av Evans igen.

Senast ändrad:
Verkar inte vara värt risken med andra ord. Har hört av mig till de danska återförsäljarna, får hoppas på positiva besked och en svag dansk krona ;)

Tack för info.

Fick rambrott för ett par år sen, reklamerade, efter ett halvårs tjafs fick jag ny ram. Deras bemötande under vägen var katastrof. Stay away.

Jag har å andra sidan bara bra erfarenheter. Köpte en cykel där kassetten inte var ordentligt monterad (det var ju iofs klantigt av dem). Ringde och de bad mig ta den till närmast lbs för åtgärd. Det visade sig att låsringen var pågängad fel så kassetten fick bytas. Hade pengar från Evans på kortet två dagar senare. Köpte även cykeln på 60% rea så de måste gjort en riktigt dålig affär på mig. Hade kontakt med flera olika personer och fick bara bra bemötande.

Jag har bara erfarenhet av att avbryta en order. Köpte en cykel som visade sig ha diff på lagervärde och skulle levereras först 3 månader senare. Ett par mail och ett samtal senare så var problemet löst och pengarna dök upp redan dagen efter.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp