Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gravitydropper Turbo LP uppfyller nog samtliga ställda krav ;)LucasNilsson sa:Finns det ingen billig, mekanisk dropper som bara funkar?
må vara ful och tung, men hållbar och enkel typ
plumse sa:uppdatering:
Fick min Tmars nu från Ebay. Skickades från kina-land som det mesta annat nuförtiden.
http://www.ebay.com/itm/gobike88-TM...390535?hash=item25869f8287:g:U-IAAOSwNSxU292N
Första intryck:
+ Så jävla asbillig att allt dåligt kan förlåtas. Typ
+ Extremt lättmekad. Kommer kunna ghetto-fixas vid behov
+ Bra finish
+ Stadigt reglage (verkar hållbart)
-Stadigt reglage (tar en del plats)
- Tveksamma materialval (Plasthylsa mellan fast och rörlig del på stolpen. Kommer krävas noggrannare smörjning, plastgänga håller låsmekanismen)
- Skyddsbälgen trycks ihop för mycket i lägsta läget.
Men i övrigt känns den ganska lik min Gravity Dropper. Samma storlek på glappet mellan inner- och ytter-stolpe.
Återstår att se hur den funkar i drift. Skall sätta den på pendlar-HT'n och köra några omvägar till och från jobbet.
En edit till... Reglaget är inte samma som på bilden. Det reglage jag fick kan röras i enbart en riktning. Jag hade nog föredragit friheten att kunna aktivera låspinnen åt vilket håll som helst på reglaget.
Å en till edit... Hittade en bild på samma version av reglaget som jag fick i posten. Däremot är låspinne-infästningen samma på min som den på ebay så det verkar som om de experimenterar lite med detaljerna för att hitta rätt pris och kvalitet.
marr sa:Finns de nån 80-100mm sånhär billig stolpe? Gärna 31,6mm :D
Jimel sa:marr sa:Finns de nån 80-100mm sånhär billig stolpe? Gärna 31,6mm :D
Mikipedias är ju billig ?
plumse sa:uppdatering:
Fick min Tmars nu från Ebay. Skickades från kina-land som det mesta annat nuförtiden.
http://www.ebay.com/itm/gobike88-TM...390535?hash=item25869f8287:g:U-IAAOSwNSxU292N
Första intryck:
+ Så jävla asbillig att allt dåligt kan förlåtas. Typ
+ Extremt lättmekad. Kommer kunna ghetto-fixas vid behov
+ Bra finish
+ Stadigt reglage (verkar hållbart)
-Stadigt reglage (tar en del plats)
- Tveksamma materialval (Plasthylsa mellan fast och rörlig del på stolpen. Kommer krävas noggrannare smörjning, plastgänga håller låsmekanismen)
- Skyddsbälgen trycks ihop för mycket i lägsta läget.
Men i övrigt känns den ganska lik min Gravity Dropper. Samma storlek på glappet mellan inner- och ytter-stolpe.
Återstår att se hur den funkar i drift. Skall sätta den på pendlar-HT'n och köra några omvägar till och från jobbet.
En edit till... Reglaget är inte samma som på bilden. Det reglage jag fick kan röras i enbart en riktning. Jag hade nog föredragit friheten att kunna aktivera låspinnen åt vilket håll som helst på reglaget.
Å en till edit... Hittade en bild på samma version av reglaget som jag fick i posten. Däremot är låspinne-infästningen samma på min som den på ebay så det verkar som om de experimenterar lite med detaljerna för att hitta rätt pris och kvalitet.
marr sa:Jimel sa:marr sa:Finns de nån 80-100mm sånhär billig stolpe? Gärna 31,6mm :D
Som fungerar.....
Jimel sa:marr sa:Jimel sa:marr sa:Finns de nån 80-100mm sånhär billig stolpe? Gärna 31,6mm :D
Som fungerar.....
Jahaaa
mikipedia_ sa:Jimel sa:marr sa:Jimel sa:marr sa:Finns de nån 80-100mm sånhär billig stolpe? Gärna 31,6mm :D
Som fungerar.....
Jahaaa
Jag tror den skulle funka skapligt med bara en luftning, den är från min gamla Ragley och har bara sparats som utifallatt stolpe. Men nu passar den inte på spezen? Det ingår fan lite olja oxå bara jag blir av md den snart till nån som kommer använda den!
mikipedia_ sa:Jimel sa:marr sa:Jimel sa:marr sa:Finns de nån 80-100mm sånhär billig stolpe? Gärna 31,6mm :D
Som fungerar.....
Jahaaa
Jag tror den skulle funka skapligt med bara en luftning, den är från min gamla Ragley och har bara sparats som utifallatt stolpe. Men nu passar den inte på spezen? Det ingår fan lite olja oxå bara jag blir av md den snart till nån som kommer använda den!
Jimel sa:mikipedia_ sa:Jimel sa:marr sa:Jimel sa:marr sa:Finns de nån 80-100mm sånhär billig stolpe? Gärna 31,6mm :D
Som fungerar.....
Jahaaa
Ja vafan jag köper den. Stämmer 300:- som du skrev i någon tråd?
Jimel sa:mikipedia_ sa:Jimel sa:marr sa:Jimel sa:marr sa:Finns de nån 80-100mm sånhär billig stolpe? Gärna 31,6mm :D
Som fungerar.....
Jahaaa
Ja vafan jag köper den. Stämmer 300:- som du skrev i någon tråd?
Jimel sa:Haha vafan ?
Bonf sa:Någon som testat Tmars eller liknande med shim? Jag skulle vilja testa samma snikstolpe som Plumse köpt men har 30.9 mm sadelstolpe. Är jag dumsnål eller ekonomisk?
Edit: ÄH, nu är beställningen lagd dumsnål eller ej!
Hade förväntat mig lite billigare iom Brexit, men totalt 495 + 45 kr får väl vara ok. Det blir till och med billigt även om inte tullen tittar åt annat håll.
Bonf sa:Min tmars landade på Ica den 8 juni, samma reglage som plumse fick (samma webshop så inte så konstigt). Nöjd så här långt! Grymt "Price/performance".
Bonf sa:Min tmars landade på Ica den 8 juni, samma reglage som plumse fick (samma webshop så inte så konstigt). Nöjd så här långt! Grymt "Price/performance".
e120guru sa:Bonf sa:Min tmars landade på Ica den 8 juni, samma reglage som plumse fick (samma webshop så inte så konstigt). Nöjd så här långt! Grymt "Price/performance".
Köpte från samma länk... Fick dock joystick-reglaget...
Har inte testat än, då jag blev lite nojig över att köra 27,2mm med shims till 30,9mm... Nobbar jag mig i onödan? (Canyon Grand Canyon AL 6.9)
Bonf sa:e120guru sa:Bonf sa:Min tmars landade på Ica den 8 juni, samma reglage som plumse fick (samma webshop så inte så konstigt). Nöjd så här långt! Grymt "Price/performance".
Köpte från samma länk... Fick dock joystick-reglaget...
Har inte testat än, då jag blev lite nojig över att köra 27,2mm med shims till 30,9mm... Nobbar jag mig i onödan? (Canyon Grand Canyon AL 6.9)
Haha, kul säljare :-) slumpar ut vad man får lite på måfå. Jag kör också Grand canyon och nojar inte. Går det sönder får man köpa nytt! ;-) YOLO!