Steensma
Aktiv medlem
[Byggtråd] Dags att bygga en lekcykel!
När ekonomin ser bra ut så börjar det pirrar i mina "köpa-cykelprylar-sinnen" och jag fick för mig att fylla upp stallet med en ny cykel.
Denna gång fick det bli till att bygga upp en park/lekcyklel som är tänkt att användas för att träna teknik, åka i Älvsjö BMX-bana och några turer till The Dome.
Från början ville jag ha en gammal NS Suburban, för nostalgins skull, då jag hade en när jag var yngre och älskade den.
Men sen så såg jag det oslagbara priset på en Mutant Bikes X-ray V2 hos Rite och slog till direkt!
Igår kom ramen i posten och startade officiellt det nya cykelbygget. Återanvänder även lite av delarna jag har liggandes hemma, så som styre, styrstam och handtag.
Komponenter kommer börja trilla in lite titt som tätt framöver.
Ram: Mutant Bikes X-Ray V2 26"
Framgaffel:
Hjul:
Styrlager:
Däck fram: Maxxis Ikon 2.2"
Däck bak: Maxxis DTH 2.15"
Pedaler: OneupComponents Composite
Sadel: Colony Plume Slim
Sadelstolpe: Mutant Bikes SSC MK2
Broms: Shimano SLX M7100
Bromsskiva: Shimano RT66 160mm
Vevparti:
Drev: Cult NWO 25T
Vevlager: Primo Spanish 22mm
Kedja: Tall Order 510
Styre: Raceface Next R 35mm rise
Styrstam: Raceface Turbine R
Handtag: ODI Ruffian
Slang:
Denna gång fick det bli till att bygga upp en park/lekcyklel som är tänkt att användas för att träna teknik, åka i Älvsjö BMX-bana och några turer till The Dome.
Från början ville jag ha en gammal NS Suburban, för nostalgins skull, då jag hade en när jag var yngre och älskade den.
Men sen så såg jag det oslagbara priset på en Mutant Bikes X-ray V2 hos Rite och slog till direkt!
Igår kom ramen i posten och startade officiellt det nya cykelbygget. Återanvänder även lite av delarna jag har liggandes hemma, så som styre, styrstam och handtag.
Komponenter kommer börja trilla in lite titt som tätt framöver.
Ram: Mutant Bikes X-Ray V2 26"
Framgaffel:
Hjul:
Styrlager:
Däck fram: Maxxis Ikon 2.2"
Däck bak: Maxxis DTH 2.15"
Pedaler: OneupComponents Composite
Sadel: Colony Plume Slim
Sadelstolpe: Mutant Bikes SSC MK2
Broms: Shimano SLX M7100
Bromsskiva: Shimano RT66 160mm
Vevparti: