*Borttappad fidlock, två tornen Hellas.

Tom__

Aktiv medlem
Tappade min nya flaska på gårdagens tisdagsride någonstans mellan nacka skiftet och dem två tornen, första turen med nya flaskan ?.

En genomskinlig fidlock flaska..
Hittelön utlovas!.

(totalt min tredje fidlock jag tappar)
Kanske inte är så bra ändå?.

Vad är det man kallar folk som gör samma sak flera gånger men förväntar sig olika resultat nu igen? ?
Ja så kan det vara ?.

Dem andra 2 har jag tappat på tävling.

Men dom ser ju bäst ut.
Vanliga flaskhållare tycker jag är så fula!, framförallt när dom är tomma. Fidlock syns inte.

Det är väl bara tragiskt om nån tar åt sig? Och det kan debatteras hur tragiskt det är även då, när det rör sig om petitesser och godartade skämt. Snacka om att vara känslig om man då blir upprörd, särskilt å någon annas vägnar. Det, om något, är tragiskt här i tråden.

Tyvärr kan jag inte ut o cykla just nu, jag får betalt för att sitta på mitt kontor.

Det är väl bara tragiskt om nån tar åt sig? Och det kan debatteras hur tragiskt det är även då, när det rör sig om petitesser och godartade skämt. Snacka om att vara känslig om man då blir upprörd, särskilt å någon annas vägnar. Det, om något, är tragiskt här i tråden.

Tyvärr kan jag inte ut o cykla just nu, jag får betalt för att sitta på mitt kontor.
Aah ok, jag fattar.
Det är jag som har gjort fel, jag ber om ursäkt.

Vad finns det för minimalistiska flaskhållare?, jag tycker flaskhållare är oestetiskt på min ram.

Men om jag ändå skulle ha en, vilka är snygga?

Är fidlock så jädra dåligt? Jag som funderat på att köpa till min endurohoj, men då lär man väl tappa den då. Bättre köra flaskan i ryggan istället kanske?

Är fidlock så jädra dåligt? Jag som funderat på att köpa till min endurohoj, men då lär man väl tappa den då. Bättre köra flaskan i ryggan istället kanske?
Alltså jag vet inte.

Jag har tappat 3 flaskor.

2 på race där jag dessutom gått omkull på bägge, om jag tappat flaskorna i fallet vet jag inte..

Den senaste tappade jag för att jag inte tänkte mig för.
Hade ett batteri strapat på top tuben som måste klickat ur flaskan.

Fidlock är enda (?) alternativet för oss som kör en thulehållare på taket i kombination med cyklar där thule-armen klämmer precis på den del av downtuben där flaskhållaren sitter (tex Ibis FS hojar).

Ett annat alternativ (som jag själv väljer) är att tillfälligt montera bort flaskhållaren. Det tar nån minut, men om alternativet är att tappa flaskan så..

Fidlock är enda (?) alternativet för oss som kör en thulehållare på taket i kombination med cyklar där thule-armen klämmer precis på den del av downtuben där flaskhållaren sitter (tex Ibis FS hojar).

Samma på Canyon Neuron med Thule armen. Kör oxå med Fidlock sedan förra året men jag har inte lyckats tappa någon ännu. Kör visserligen med den mindre storleken av flaskorna.

Tillbaka
Topp