Frugan ska få ny hoj i stål....

bålstamatte

Aktiv medlem
Nu har jag äntligen köpt en ram till frun. Har letat efter en cykel med tillräckligt låg standover och hittade en dmr trailstar ram, stål....
Så nu börjar det bli dags att plocka ihop den, med lite blandade nya och beg delar. Väntar in lite delar från bikester (som postnord verkar ha slarvat bort?)
Kommer lite mer bilder vartefter.
DSC_1588.JPG
DSC_1589.JPG

Ja det ska bli kul att prova den sen, jag själv har varit sugen på stål ett tag nu, typiskt att det blev frun som blev stålis först.

Köpte mig en beggad stål HT ram (Ragley big Wig) för några veckor sen å byggde ihop med komponenter jag hade i lådorna det är nu min nya favvohoj så min santa cruz FS står å inväntar soligare dagar.... ?

Kom över en billig rs sektor, den får duga tills vidare. Hjulen är ett par WTB i 35 fälgar med shimano/novatec nav....

Tycker faktiskt rock shox billigare gafflar ryckt upp sig rejält, har för närvarande en recon på Ragleyn vilken känns helt ok, självklart är min revelation rc som sitter på fs:en betydligt rejälare och bottnar inte lika lätt, saknar tokens på recon o

Monterade headset, gaffel, stam och styre. Dålig färgmatchning på stammen, kanske ta en omgång med sprayfärg en, svart eller röd.... Såg när jag skulle montera droppern att den saknade wire stoppet, så jag provar att tillverka en egen.

Bilagor

• DSC_1609.JPG
    DSC_1609.JPG
    768.6 KB · Besök: 191
  • DSC_1610.JPG
    DSC_1610.JPG
    467.1 KB · Besök: 227
Tillbaka
Topp