Åter hemma i Sverige efter några fina veckor på GC.
Resan var en familjeresa för mig, sambo och 9-månaders grabb där vi hälsade på svärmor som vintertid bor på Gran Canaria. Jag tog med cykeln för att få lite tidsfördriv och för att få några mil inför Vättern och hade förhoppningen på att få till några turer och kanske nå 50-mil.
Men det hann bli 100-mil, 18000h.m och ca 50-timmar in på träningskontot, så jag och familjen är nöjd. Hann med att ta de flesta av de tänkta rutterna utom VOTT, men det kändes som att det hade dumt att ge sig på VOTT själv först gången man gör den stigningen.
Här en bild från sista turen upp till Fatagadalen.
Visa bilaga 403988
Det hade nog blivit mer om inte Caliman kommit.
Nu blir det kanske lite OT, men.
Vi hade bokat flyg hem med SAS i onsdags och då hade flygen kommit igång, men det var minst sagt kaos på flygplatsen. Fullt med folk och stängda in-checkningar hos SAS, de öppnade typ 1-timme innan avgång så alla var stressade och trängde sig. Då vi reste med både barnvagn, cykelväska och 2 väskor så hade vi det svettigt att ha koll på allt. Som tur var så satt grabben lugnt i selen på bröstet under cirkusen. Vi fick typ kasta in barnvagn och cykelväska till en ensam stackare i specialbagaget 5-min innan ordinarie avgångstid. Väl på planet så funderade vi om vi skulle få se cykel och vagn något mera. Det fick vi. Men tyvärr i dåligt skick map cykelväska...
Visa bilaga 403989
Efter undersökning mitt i natten på Arlanda, innan 3-timmar i bil hem, så var iaf cykeln hel. Men dragskon på sidan har lossnat och väskan är repad och skavd.
Visa bilaga 403992
Det blir ju dock svårt att använda den mera, då jag behöver fälla ihop den för att få in allt i bilen.
Anmälde allt hos SAS så nu får vi hur de löser detta... de har nog en del att göra nu.