Skicka cykel till Spanien med kurir

wahla21

Aktiv medlem
Ska till Spanien i en månad och tänkte passa på att ta med mig cykeln.
Kan ta den på flyget men har så jäkla mycket andra grejer med barnvagn och väskor så tänkte eventuellt skicka cykeln i sin låda med ett bud.

Någon som gjort något liknande? Har kollar runt lite men hittar inget som inte kostar sjukt med strålar.

Tack!

Du skriver inte var i Spanien du ska till men kolla med några FB-grupper på orten du ska till om ngn har plats över. Brukar florera sådana förfrågningar o erbjudanden där.

Alternativt kolla med flyttfirmor (t ex Djuvfeldts om du ska till Costa Blanca) om dom kan ta en cykel. Dom kör 1-2 ggr per månad men en cykel kan ju kosta en slant att få ner den vägen...

Flyget är nog enklast/billigast trots allt om du har tillräckligt stor hyrbil sedan.

Bästa alternativet är väl att hyra på plats eller, så slipper du allt strul o saker som kan gå fel?

Flyttfirmor finns men det är rätt dyrt, dessutom ska det passa med deras rutter.
När jag tidigare tog ner cykel till Spanien gav jag upp försöket med flyttfirma och tog cykeln på flyget i stället.

Inte testat själv men kanske funkar.
Funkar som i att grejorna kommer fram lär det ju göra men inte på många andra sätt gissar jag när priserna för en cykel til New york kostar 10k tex. Eller om du kanske bara behöver ett par extra hjul till samma destination 8500 ish..

Tillbaka
Topp