Tour de France 2020

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Tour de France 2020
Japp, lagom till bubbelglasen i nypan över styret imorgon vill jag ha kvalificerade gissningar på nästa års vinnare. Blir det en sista överlägsen säsong för Froome? Kommer nittiotalistpojkvaskrarna ta över en gång för alla? Har Colombias dominans börjat? Eller är det dags för en trikolorbärande herre att äntligen klä sig i gult igen i Paris?

Låt champagnekorkarna flyga mot himlen ovanför triumfbågen i den varma franska sommarförkvällen. Snart är vintern här. Allez!

F7FA0E8F-6B68-43D0-A412-5217328C9318.jpeg

Tour de France 2020
ooms sa:
Endast en tempoetapp också, näst sista dagen. Kan bli helt avgörande.

Dessutom bergstempo; inte platt-tempo. Årets upplaga är som gjord för klättrare. Gissar att Froome får spela andrafiol för Bernal i Team Ineos.

Edit: byt ut ”gissar” mot ”tycker att”.

Senast ändrad:
Tour de France 2020
Etapp 6 ger möjlighet att få bekanta sig med arenan för De Renner.

Framför allt tror jag att jag ser fram emot att se Col de la Loze på etapp 17. Kände inte till vägen men när jag nu läser på om den verkar den vara ngt man absolut måste åka och cykla någon gång. Ett asfalterat högt bergspass avstängt för bilar.

Senast ändrad:
Tour de France 2020
Själv funderar jag på OS i Japan då det ännu inte är inställt. Blir det ingen annan som åker så vore det ju kul med lite olympisk bling-bling som kontrast till allt ACP skänkt.
Behöver ju inte vara just i cykel......

Tour de France 2020
Har för mig jag läst att UCI jobbar med att göra om hela kalendern, och att en av idéerna är att senarelägga alla de tre stora etapploppen och korta ner dem till två veckor var. Men det förutsätter nog att de kan komma igång senast i augusti eller nåt.

Tour de France 2020
Tour de France 2020
Har för mig jag läst att UCI jobbar med att göra om hela kalendern, och att en av idéerna är att senarelägga alla de tre stora etapploppen och korta ner dem till två veckor var. Men det förutsätter nog att de kan komma igång senast i augusti eller nåt.

men då är frågan, kommer de nedkortade versionerna kännas som en riktigt grand tour-vinst för vinnaren.

Tillbaka
Topp