Åhh - ännu en domnande skrev tråd
Nu måste jag ta hjälp av happys expertis för nu börjar jag bli desperat.
Jag har mer eller mindre alltid haft problem med domnande skrev men på min mtb har jag i princip bara kunnat tilta fram nosen lite så har det försvunnit.
Nu köpte jag en White gx pro i höstas och tänkte jag skulle ge mig in på gravelspåret (förra veckan bytte jag til en trek checkpoint).
Men med gravel cyklarna får jag inte rätt på det. Domningarna försvinner inte. Med vissa sadlar är det lite bättre men långt ifrån bra.
Jag har gjort 2st bikefit och är ganska säker på att jag sitter någorlunda korrekt. Jag har även varit hos sjukgymnast och kollat så allt är rakt.
Har testat diverse sadlar och byxor utan framgång.
Sadlar som är testade:
Selle italia flow
Bontrager Aeoulos comp
Specialized power comp
Giant neutral mtb
Bontrager montrose
Samt några standard lvg sadlar som jag inte kommer på namnet.
Är det någon som haft liknande problem och hittat en lösning?
Jag har mer eller mindre alltid haft problem med domnande skrev men på min mtb har jag i princip bara kunnat tilta fram nosen lite så har det försvunnit.
Nu köpte jag en White gx pro i höstas och tänkte jag skulle ge mig in på gravelspåret (förra veckan bytte jag til en trek checkpoint).
Men med gravel cyklarna får jag inte rätt på det. Domningarna försvinner inte. Med vissa sadlar är det lite bättre men långt ifrån bra.
Jag har gjort 2st bikefit och är ganska säker på att jag sitter någorlunda korrekt. Jag har även varit hos sjukgymnast och kollat så allt är rakt.
Har testat diverse sadlar och byxor utan framgång.
Sadlar som är testade:
Selle italia flow
Bontrager Aeoulos comp
Specialized power comp
Giant neutral mtb
Bontrager montrose
Samt några standard lvg sadlar som jag inte kommer på namnet.
Är det någon som haft liknande problem och hittat en lösning?