A
Anders H
Guest
[OT] Visa din stenbro och träbro bild :)
Den här stod nånstans i Götenetrakten tror jag.
Bilden är från -03.
Bilden är från -03.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Letar efter snygga svartvita fotomotiv för tavlor till boendet.
Den här skulle kvala in utan problem!
Stenbro by night, är det strålkastare som bara råkade vara där, eller är det arrangerat?
Ja, sluta omedelbart! för vi vanliga människor vågar nu inte längre posta våra stackars bilder ;)
haha, tänk om du lagt ut lite röd chillipeppar där också :)Visa bilaga 406959
Under en bro
Som sagt, snygg hur som helst!Bron är belyst nattetid så det var en easy catch ;)
Haha, vi gick förbi där idag. Förra gången skulle vi gå över där så gick tjejen över men inte jag :/ så kan det vara. Men jag visste ju att det finns en övergång lite längre fram ändå :) kudos till er som vågar gå över! :)Här var det en bro över lärjeån, den var vinglig redan för 40år sedan när jag gick över den sist.
Visa bilaga 407046
Wow, fantastik bild!Visa bilaga 406959
Under en bro
Näää, inte riktigt. Men jag har den i en vattentät påse i båten och när jag tar bilder är det sak att inte tappa den i vattnet. Men den sitter fast runt handleden och hittills går det alltid bra, så ingen fara :)Kameran är vattentät hoppas jag ?
Jag paddlade Rottnan, en 110 km lång älv som börjar i Norge (Finnskog) och mynnar ut vid Rottneros i Värmland. Bron är Vittjärnsbron i Vittjärn, årtal 1870 och den är 35m lång, 4.5m br och 3.5m hög. ?Intressant bro, vilket hafsbygge. Måste vara en ganska ny bro.
Ok, tack, där ser man :)Bron är Vittjärnsbron i Vittjärn, årtal 1870 och den är 35m lång, 4.5m br och 3.5m hög. ?
Enligt https://www.stenvalvbroar.se/ och https://www.stenvalvbroar.se/värmlands-län/torsby-29495692
Vackert! Var finns den här sagolik förtrollande bron?Visa bilaga 407802
Inte bro i första hand, men det finns en gångbro på toppen och är i kallmurad sten.
Hyfsat hög och strax över hundra år gammal.
Vackert! Var finns den här sagolik förtrollande bron?
Var det sista eller näst sista bilden som var den egna bron sa du...Hittade några fler brobilder här hemma + den sista bilden på egenbyggd bro =)
Visa bilaga 408438Visa bilaga 408439Visa bilaga 408440Visa bilaga 408441
Tack. Då blir det en resa till Småland nån gång :)Brännebro, Gullringen, Vimmerby, Småland
![]()
Brännebro kraftstation – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Välkommen till Brännebro Kraftstation & Glashotell
Vandringsteater eller konst i unik miljö. Här vid Brännebro Kraftstation finns mycket att göra över sommaren.www.brännebro.se
Tack. Då blir det en resa till Småland nån gång :)
Tjuvade wikipedias bild från vattentubes fundament, det liknar på övergivna troll:
Jo, det stämmer. Första från Vittsjö.Andra bron: över Tännån nära Svansjöliftarna?
Var? Skelleftetrakten??Från gårdagens tur.
Visa bilaga 410847
BureåVar? Skelleftetrakten??