[UÄ] Coronatråden 4
Om du har en stor önskan om att få vara en dålig människa så ska det nog inte vara helt omöjligt att hitta någon som rubricerar dig som det baserat på denna oro.
För egen del är jag inte så rädd för själva sjukdomen. Då är jag mer orolig för risken för direkta effekter för vissa mig närstående människor. Sen avundas jag verkligen inte de som jobbar inom sjukvården och framöver kommer att bestämma om liv och död och göra det på oerhört otillfredsställande sätt och troligen med ytterst vag faktamässig grund. Jag hoppas verkligen att de orkar med det hela både fysiskt och inte minst mentalt.
De ekonomiska följdverkningarna och deras effekter på samhället känns mycket oklara vad gäller hur illa de kommer att bli. Om jag bara tittar på mig själv är det sannolikt att effekterna totalt sett kommer att bli värre där än av själva sjukdomen.
Min sambo jobbar inom vården och jag märker redan på henne att hon är påverkad av det som hänt. Tröttare än vanligt när hon kommer hem från jobbet och lite "frånvarande". (I brist på ett bättre ord) Och då har väl det värsta kaoset egentligen inte ens börjat ännu.