Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sedan har jag förstått det som att ex.vis Scania och Volvo permitterar nästan hela personalstyrkan, dvs även nästan alla tjänstemän inkl R&D. Produktion är ju en sak, men R&D förstår jag inte alls. Både utvecklingsprojekt och forskning är ju långsiktiga och borde inte påverkas av denna (förhoppningsvis) relativt kortvariga kris. Eller sitter man så pyrt till att man måste få ner kostnadsstocken så mycket det bara går även om det innebär att utvecklingsprojekt försenas?
I fredags kom första dödsfallet nära. En människa vi träffar varje dag. Ca 30 år. Då kröp Corona in under skinnet. Mycket olustigt.
Eller så börjar de bli hungrigaVerkar snarare vara de södra delarna som ännu inte är så hårt drabbade. Ser man inte vad covid ställer till med har man nog ganska liten förståelse för de långtgående åtgärderna också. Sedan är det ju staden gammalt stora motsättningar mellan norra och södra Italien. Norra är mer som Mellaneuropa (Tyskland, Österrike, etc) med ganska mycket industri och ganska hög levnadsstandard, medan södra sedan länge är härjat av maffian med resultat att det inte finns så många företag, många är arbetslösa, ganska fattiga, och försörjer sig mycket på kriminalitet (åt maffian). Med ökad polis- och miltärnärvaro (för att övervaka karantänen) blir det svårare, och är de redan fattiga och inte förstår varför de ska genomlida detta för de norra delarnas skull så...
Fan vad gött att slippa charter-patrasket!Bra trångt...
Visa bilaga 408121
Fan vad gött att slippa charter-patrasket!
Asch, där försvann cykel-kassan!Rackarns, nu har vi lyckats boka biljett hem för grabben hem från down under. Med restriktionen om max två och två ute (de är fyra) blev resan okul. Bokning med avbokningsförsäkring...
Vad visar egentligen y-axeln?
Jag kollar dagligen på en trackingsida, och för en månad sen brukade det toppa på ungefär 13 000 plan samtidigt. Runt 3000 nu. Förstår inte vad 350 skulle vara i ditt diagram...
Lekman var ordet sa Bull. Annars hade jag förmodligen inte satt nålen i min egen hand. Enda superkraften hade nog varit att jag lyst grönt i UV ljus.Ojojoj, för en lekman (dvs jag) låter det som typ science fiction och att du nu rimligtvis är immun mot allt, tål radioaktivitet, har röntgensyn samt kommer överleva en håkärring :-)
Min cykelkassa tömdes snabbt när vi plockade hem döttrarna från Asien.....
Men skit samma...
Pengar kommer och går under en livstid... Går alltid att spara ihop igen vid ett senare tillfälle,Min cykelkassa tömdes snabbt när vi plockade hem döttrarna från Asien.....
Men skit samma...
Vi ska inte ropa hej än men såhär långt har medmänniskorna på Ticket varit fantastiska i sina insatser i att få hem avkomman och ändå lämna en liten grunplåt för något kul...eller nödvändigt.
Yes. Det blir toppen. Frilufts, svullna hungermagar och smeden fixar era tänder. Bit inte den hand som föder er.Känns så sjukt bra, på alla sätt att planen står på marken.
Tänk om detta är livet efter klimatomställningen. Mer friluftsliv och mindre konsumtion ??
Tjena.Känns så sjukt bra, på alla sätt att planen står på marken.
Tänk om detta är livet efter klimatomställningen. Mer friluftsliv och mindre konsumtion ??
Tjena.
Att du överhuvudtaget kan ha cykel som en förströelse och samtigt ett liv med social omsorg, skola, vård och ett fungerande samhälle...är att det finns en riktig ekonomi i botten.
Klimatomställning med en fortsatt fungerande ekonomi är ingen enkel ekvation. Det kommer ta tid.
Tanken att vi alla plötsligt ska sluta flyga känns inte så lite naiv.
Känns så sjukt bra, på alla sätt att planen står på marken.
Tänk om Arktis blir isfritt, kan vi frakta våra cyklar med båt istället för flyg! Enligt media är det nära nu!
![]()
Arctic Sea Ice Unchanged From 60 Years Ago
From the 1920’s to the 1950’s, the Arctic warmed tremendously. Glaciers were disappearing and collapsing, and Arctic sea ice was thinning and shrinking. 2 Nov 1922, Page 1 – Great Bend Tribune at N…realclimatescience.com
Klimathot och klimatomställning är ett stort humbug. Något positivt som kan komma ur rådande situation är att folk prioriterar om när de får uppleva ett bristsamhälle(på lightnivå) - det var inte så romantiskt och mulligt som man trodde.
Som ooms är inne på(vi har det bra) - tror du att fattiga människor världen över, vill ha:
1. Mer eller mindre tillgång till billig och effektiv energi?
2. Mer eller mindre tillgång till allmänt välstånd?
3. Tror du på allvar att det går att uppnå med en förindustriell ekonomi?
Använder du ordet "klimatsmart" i vardaglig tal och får en sådär varm och mysig känsla i magen av det?
Bara det lilla att folk kan tvätta händerna efter att ha torkat röven kommer vara värt det. ?Tänk om folk efter det här kommer hålla avstånd i köer i matbutiker mm, då har den nästan varit värt det.
Hoppas man aldrig tar bort tejpen på golven.
Tänk om folk efter det här kommer hålla avstånd i köer i matbutiker mm, då har den nästan varit värt det.
Hoppas man aldrig tar bort tejpen på golven.
Om man sätter stora delar av samhället på sparlåga och inför karantän som kraftigt begränsar människors rörlighet så att en hel del saker fungerar klart mycket sämre är det naturligt att man får sänkta utsläpp. Sannolikt är det dock få som skulle tycka att nuvarande funktionssätt för samhället skulle vara acceptabelt i längden.Humbug säger du. Är det alltså jobbigt att ditt sätt att leva idag blir ifrågasatt?
Kasta ett öga på det här så ser du väl ändå svart på vitt och även i grafisk form med rörliga bilder att vårt leverne idag gör skillnad. Att en pandemi ska vara någon form av ögonöppnare för somliga bildade är bara tröttsamt.
![]()
Coronavirus lockdown leading to drop in pollution across Europe
New data, based on observations from the Copernicus Sentinel-5P satellite, are showing strong reductions in nitrogen dioxide concentrations over several major cities across Europe – including Paris, Madrid and Rome.www.esa.int
Hoppas det smittar av sig i trafiken, social-distans mellan bilarna! Kanske man slipper bilister med separatiosångest som ligger 30cm bakom en som en igel!
För att inte tala om detta oskick med att människor ligger tätt i grupper när de cyklar. Får vi se Tour de France som 400 mil individuellt tempo 2021?Hoppas det smittar av sig i trafiken, social-distans mellan bilarna! Kanske man slipper bilister med separatiosångest som ligger 30cm bakom en som en igel!
Jamen, det är ju enkelt att justera med en äcklig tömning av näsan snett bakåt. ;)För att inte tala om detta oskick med att människor ligger tätt i grupper när de cyklar. Får vi se Tour de France som 400 mil individuellt tempo 2021?![]()
Jag stör mig betydligt mer på de bilister som ligger 30cm framför mig!Hoppas det smittar av sig i trafiken, social-distans mellan bilarna! Kanske man slipper bilister med separatiosångest som ligger 30cm bakom en som en igel!
Vill du ha dem lite närmare?Jag stör mig betydligt mer på de bilister som ligger 30cm framför mig!
Om det är en elbil.Vill du ha dem lite närmare?
Tror inte jag vill ha dig bakom mig om du kör elbil och jag skulle köra en bensinbil i så fall, vilket f.ö. inte lär inträffa.Om det är en elbil.
För om en elbil knuffar på en bensinslukare, då har vi dubblat nyttan.