Tips på Lättrullande mtb däck för asfalt.

Smart Sam 2.6" DD var bra tips om det absolut ska vara 2.6".

Men jag gissar att köpet ska ske hos Wiggle och där är dom ju tyvärr avsevärt dyrare.

Rent allmänt tycker jag Wiggle och CRC är kassa på både utbud och priser (med enstaka undantag) när det gäller tyska däck som Schwalbe och Continental.

Jag är väldigt nöjd med Speed King 2.2.
Som tidigare nämnt fungerar de utmärkt på grus och stig, lera är akilleshälen.

Jag har kört RaceKing runt en lokal sjö när det begav sig. Polaren på en racer. Det rullade väldigt bra, kanske lika bra? Vi var förvånade båda två.
Men som sagts tidigare blir det väldigt högljutt med ”dubbade” däck, så jag skulle rekommendera slicks om asfalt är det huvudsakliga användningsområdet.

Var helt inställd på moto-x 2.4 fast dom vägde mycket men nu finns dom inte i lager när jag ska beställa så allt blev knas. Hade kunna beställa 1 stycke Moto-x 2.8 och testa eller så beställer jag däck efter jag beställt cykeln så jag kan mäta på cykeln för att vara säker.

Såg nu ett par som jag inte sett tidigare som kan vara ett alternativ, Schwalbe Hurricane 2.4 verkar vara ett bra alternativ, väger inte bly lättrullade som man kan använda lite utanför asfalten och inte lika högljudda som raceking.

Senast ändrad:
Jag har kört RaceKing runt en lokal sjö när det begav sig. Polaren på en racer. Det rullade väldigt bra, kanske lika bra? Vi var förvånade båda två.
Men som sagts tidigare blir det väldigt högljutt med ”dubbade” däck, så jag skulle rekommendera slicks om asfalt är det huvudsakliga användningsområdet.
gillar inte heller ljudet. Men det funkar rätt bra med sådana däck med någon sorts mittsträng i så det blir mer kontinuerligt gummi i mitten. Mina sådana låter lika lite som slicks.

Stör mig inte så mycket på sånt ljud, stör mig mer på lösa delar som skramlar och nav som många verkar gilla som låter i 130db.

Sen så har jag nästan alltid musik i öronen när jag cyklar så ljud gör inte så mycket.

Tillbaka
Topp