Vilka cykelmärken gör snygga cyklar 2020?

Polarbear

Aktiv medlem
Estetik är viktigt! Vilka märken gör snygga cyklar 2020? Surly har väl en eller två fina numera även om de gått ner sig rejält när det kommer till det estetiska senaste åren enligt mig iaf? Cotic är alltid fina. Bombtrack och All city har väl några fina om man håller sig på vägen. Vad mer..Rocky Mountain kanske? Santa Cruz kanske? Evil? Vad vet jag jag? Jag har ingen koll, men om man vill ha en funktionell och fin cykel 2020, var ska man leta? Postar man med exempelbild får man guldstjärna? Allt från fixie till dh-monster räknas.

nya gröna Factor Vista tycker jag är riktigt fin t.ex och funktionell både för asfalt och grus
83181942_184153106161788_1550197312756877890_n.jpg

Factor alltså? Aldrig hört om. Ska kolla upp☝️ Måste säga att min cykelsmak är helt åt andra hållet. Föredrar klassiskt utseende och stålramar. Men fin, tack för postning!

Jag köpte ju min Orbea Occam delvis för att den är snyggare än flera av konkurrenterna i samma segment, utöver att den verkade bra. En del andra märken har ju fallit för att böja ramarna så att de ser ut som om man cyklat väldigt fort in i en vägg..

Oooh. Det hänger en sån där ram inne på 116. Jag har tom. frågat om man får lägga skambud och det fick man. Men den var inte rosa så jag tvekade..

Någon länkade polygonmonstret så gick in på lapierres hemsida då dom brukar göra extremt fula cyklar.
Såg då att alla cyklar utan motor har "fit" med i namnet:D

Undra om Crescent gör samma sak då deras scottkopia heter "stark", fast om deras moped hade hetat "kraftig" så hade det varit klockrent.

Den här från Hoefer Cycles tycker jag är snygg. Har också alltid gillat cherubim och tycker de fortsätter bygga snyggt.
P06_side.jpg

head_img01.jpg

Är nog också en av få som är förtjust i Tsubasa bicycles finish.
Tsu_crow-51.jpg

Eller en Allied cycleworks Alfa
TlCtBHfHrLMJQnfHxt91__zUh7BARi5-koN3zh0qZQg.jpg

Edit, la till en Allied

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp