Billigt ssf-godkänt cykellås?

Trasselplanta

Aktiv medlem
Hej där. Jag försöker hitta ett lås till min cykel som är SSF-godkänt. Cykeln är inte särskilt dyr så jag vill helst inte lägga så mycket på ett lås men ändå ha försäkringspengar när cykeln blir stulen. Hur billigt godkänt lås kan man hitta? Är dessa fortfarande godkända? https://www.clasohlson.com/se/Bygellås-Asaklitt/p/31-2166
Vill minnas att de var det back in the days. Finns det en lista någonstans? Tack på förhand.

Tack för länken. Nu känner jag mig dum, för jag vet fortfarande inte hur jag vet om ett lås är godkänt eller ej. Den enda försäljare jag hittat som skrivit ut om låsen är godkända eller ej XXL.

Tack för länken. Nu känner jag mig dum, för jag vet fortfarande inte hur jag vet om ett lås är godkänt eller ej. Den enda försäljare jag hittat som skrivit ut om låsen är godkända eller ej XXL.
Du följer länken och söker på vad låset heter. Finns det i listan så är det godkänt och då ersätter Försäkringsbolagen utan knussel vid ev stöld som jag förstått det.

Biltemas ”finare” lås är SSF-godkända:

Lagom kul med ett godkänt lås som kärvar eller är dåligt ändå. Köp biltemas bygelås, det är många nöjda med och det testades ok någonstans.. ? Kostar väl strax över 200. Haft mitt i många år, låser visserligen i garage så det är hyffsat skyddat från vädrets makter.

Tillbaka
Topp