VARNING för bedragare på Köp och sälj
Det behöver han ju inte om han ändå inte skickar grejornaVarför skulle han inte kunna åka 16 mil för att ta en bild, han måste ju ändå åka och hämta hem vad det nu är för att kunna skicka iväg den.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det behöver han ju inte om han ändå inte skickar grejornaVarför skulle han inte kunna åka 16 mil för att ta en bild, han måste ju ändå åka och hämta hem vad det nu är för att kunna skicka iväg den.
Det behöver han ju inte om han ändå inte skickar grejorna![]()
Användaren Fredrik777 är spärrad.
Fredrik777 är anmäld av annan användare och mobilnumret 072-900 75 92 är rapporterad som bedragare på andra sidor.
0729007592 | Troligen bedrägeri - 57 rapporter | hitta.se
Tel: 0729007592 - 57 rapporter och 468 sökningar. Har det här telefonnumret ringt dig? Ta reda på mer här!www.hitta.se
Nu håller Fredrik (072-900 75 92) på och skickar meddelanden till mig också, han vill att jag ska swisha och sedan ska han skicka varan, en takhållare till bil. Han påstår sig inte kunna ta någon bild på den för han bor 8 mil bort påstår han. Han är väldigt påstridig och skickade till och med en bild på sitt id-kort istället för takhållaren. Varför vet jag inte, och lite konstigt att han inte har ett vanligt körkort om han säljer en takhållare till bil.
Fredrik är förekommande i mål. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Fredrik åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.Nu håller Fredrik (072-900 75 92) på och skickar meddelanden till mig också, han vill att jag ska swisha och sedan ska han skicka varan, en takhållare till bil. Han påstår sig inte kunna ta någon bild på den för han bor 8 mil bort påstår han. Han är väldigt påstridig och skickade till och med en bild på sitt id-kort istället för takhållaren. Varför vet jag inte, och lite konstigt att han inte har ett vanligt körkort om han säljer en takhållare till bil.
Tack! Medlemmen med clearingnummer från Borås är nu avstängd.Användaren Frankoguld kontakta mig på min köpesannons, bilden på varan kommer från blocket, har ursäkter för att inte träffas och kan inte upprätta köpekontrakt för han inte har bank id....
Nu har jag med blivit kontaktad av "Fredrik" på min köpes annons på tld hjälm. Visa bilaga 411953
Gör numret synligt endast för, exempelvis, användare som registrerades för minst ett år sedan?Vad säger ni, vore det en bra ide att ta bort telefonnumret från annonserna? Den kommunikationen kan ju inte Happyride öht styra eller blockera någon användare från.
Haha, jag har just nu en pågående diskussion med Fredrik. Han säger att det han säljer ligger 8 mil bort och tillägger:
- Jag kan inte åka 16 mil för en bild.
Är det någonting som ni vill att jag meddelar honom? :)
Det var ju det @jomper frågade för ungefär 1 timme sedan.Kommer de här "erbjudandena" via sms?
Är lösningen helt enkelt att ge fan i att skriva ut tel.nummer i sina köpesannonser, så att all kommunikation bara sker över PM?
Blir ju iofs lite mindre marknad, och risk finns ju fortf för fuffens, men lite skummisar lär det väl sålla bort.
Meeeh, det var ju jättelänge sen....Det var ju det @jomper frågade för ungefär 1 timme sedan.
Jag lägger aldrig ut nummer nuflrtiden. Det ringer bara en massa folk som ska snickesnacka i evigheter och sen ska dom inte ha nåt.
Jag har gjort det för att visa att jag är en riktig människa och inte en rövhatt som vill blåsa folk, gäller säljes då men det kanske man ska sluta med.Varför lägger ni ut era mobilnummer undrar jag? Jag har aldrig gjort det i en annons... Varken köpes eller säljes.
Jag lägger alltid ut nummer, lättare att göra affär via Samtal eller sms än att skicka pm.Jag har gjort det för att visa att jag är en riktig människa och inte en rövhatt som vill blåsa folk, gäller säljes då men det kanske man ska sluta med.
Om någon blir kontaktad av ngt as som försöker sälja en Specialized Rhyme Carbon anno 2016/17 i strl XS med 29-tums hjul (bytta från 27.5+) får ni gärna hojta till, det är min cykel som försvann häromdagen...
Han försökte sälja ett styrlager till mig igår. Märkligt att man fortsätter med sin scam om man redan är under åtal.Jag blev kontaktad av en ”Fredrik” som ville sälja en hoj jag la ut på köpes.
Han hade massa konstiga svar och det verkar som han är en bedragare. Hans nummer är +46 72-900 75 92
Han försökte sälja ett styrlager till mig igår. Märkligt att man fortsätter med sin scam om man redan är under åtal.
Fortsätter det bringa en inkomst för honom så låter det som att övriga anledningar att sluta inte räcker.Antagligen fortsätter han för det ändå inte blir någon direkt konsekvens.
Kontonummer varierar ju så det är nog ofta andras ändå. Det är väl inte swish som används utan kontoinsättning i bank?
Samma röda REX i två annonser också! Jag har rapporterat.Kanske inte varning, men denna medlem verkar väl lite skum?
Flera annonser med tunt innehåll...