Byta fjäder i bakdämparen?

Ts har nog redan ny fjäder och vad jag förstod var det helt uppenbart att ny fjäder behövdes. Varför ens testa då.
10kg hit o dit, en ”korrekt” fjäder med req sag på 30% blir hojjen bara tråkig o förlorar lekfullheten!

hänger ju mer på hur man kör, är man den som åker lugnt o sakta, ja då är de väl bra med en mjuk fjäder, kör man hårt o aggrobså är de nog mer fördelaktigt att köra hårdare fjäder så man inte blåser igenom slaget allt för lätt.

gissade att ts redan inhandlat men en vacker dag är någon i samma sits o kanske kan testa labborera med dämparen istället för o bränna en röding i inödan.

en ”korrekt” fjäder med req sag på 30% blir hojjen bara tråkig o förlorar lekfullheten!
Ja... precis. Så vad pratar du om i inlägget innan?

gissade att ts redan inhandlat men en vacker dag är någon i samma sits o kanske kan testa labborera med dämparen istället för o bränna en röding i inödan.
Ja men det är ju om man ligger på gränsen

Ja... precis. Så vad pratar du om i inlägget innan?

Ja men det är ju om man ligger på gränsen

Läste ja fel eller vägde inte killen som ägde hojjen tidigare 10kg mer och ts trodde sig behöva en ny lättare fjäder?

och vadå ligger på gränsen, gränsen till rätt eller gränsen till för hård/mjuk?

Ts har 300 fjäder och väger 96 kg
Jag har 350 fjäder och väger knappt 80 kg färdigkittad.
Rattnalle väger 70 kg och har en 400 fjäder.
Vad väger du och vad har du för fjäder på din gambler av samma generation?

Det jag menar med att ligga på gränsen är att om man har en fjäder som är bara aningen för mjuk så kan man labba med komp och hamna hyfsat rätt. Är den mycket för mjuk är det liksom ingen ide.

Ts har 300 fjäder och väger 96 kg
Jag har 350 fjäder och väger knappt 80 kg färdigkittad.
Rattnalle väger 70 kg och har en 400 fjäder.
Vad väger du och vad har du för fjäder på din gambler av samma generation?

Det jag menar med att ligga på gränsen är att om man har en fjäder som är bara aningen för mjuk så kan man labba med komp och hamna hyfsat rätt. Är den mycket för mjuk är det liksom ingen ide.

nej nej en för mjuk fjäder är svårt att göra så mycket åt, jag måste läst lite galet (får skylla på lördagens hjärnskakning) fatta som att fjädern var för hård. Men dåså! Uträtt o klart!

edit..
läste igen nu, han vägde 15kg mer än tidigare ägare.. läste/uppfatta som tvärtom, my bad??

Nu är den nya fjädern monterad! Kompisen hjälpte mig och det känns kanon! Det blir att testa den på riktigt på söndag när grabben och jag åker till fantastiskt roliga Kesberget i Vårgårda!

Tillbaka
Topp