Danne K
Aktiv medlem
Hör upp, cykel i media-tråden
? Våga vägra strava.
Jag har aldrig använt och kommer aldrig använda strava. ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
? Våga vägra strava.
Hellre Strava än Corona!? Våga vägra strava.
Jag har aldrig använt och kommer aldrig använda strava. ?
Näe, hellre cykla än corona.Hellre Strava än Corona!
Cykla utan strava och sen ta en GOD öl ?Man kan väl göra bådadera? Först cykla och sedan ta sig en kall corona. Iofs finns det ju godare öl...
![]()
Kontroversiella cykelregeln tillbaka med nytt skyltknep
Nu ska gatorna i Stockholm skyltas om för 1,2 miljoner kronor.www.vibilagare.se
Jösses, vilken soppa till följetong det där har blivit.
Snacka om att slänga pengar i sjön!
Ja, den insändaren borde nästan vara obligatorisk för alla mtb-cyklister att läsa och förstå innan de släpps ut i skogen!![]()
INSÄNDARE: MTB åkare, bryt inte mot allemansrätten!
På sociala medier ser man allt oftare bilder på MTB-cyklister som tycker att de gör fina insatser i skogen när de röjer…www.na.se
Bröderna Ahlsson är dessutom grymt starka. Ofta högt upp i resultatlistorna i de lopp jag sett på Zwift. De är ju dessutom bara valpar än. ?
Bara att hålla med! Det är ju egentligen helt vansinnigt att folk tillåts vistas ute i trafiken utan att på nåt sätt visat att man har de nödvändiga kunskaperna om trafikregler och annat.![]()
Inför körkortskrav för cykling i trafik – nu!
Jo, jag menar allvar. Nu är våren här och tack vare ett känt virus så cyklar ännu fler människor än normalt. Det är bra, jag älskar nämligen cykling.teknikensvarld.se
Roligt att han erkänner att han bryter mot trafikregler när han själv cyklar.![]()
Jo, jag menar allvar. Nu är våren här och tack vare ett känt virus så cyklar ännu fler människor än normalt. Det är bra, jag älskar nämligen cykling.teknikensvarld.se
I sak har han i stort sett rätt tycker jag. Väldigt många beter sig väldigt oförutsägbart när de cyklar vilket är problematiskt när man rör sig i en trafikmiljö.![]()
Nästa logiska steg helt klart.Hjälm och körkort för att gå utomhus. På inhägnad privat mark kan hjälm räcka.
Så om nån ser ett problem, men inte har en fullständig lösning på problemet, så ska personen hålla tyst?Så ska vi förbjuda barn att cykla? Eller ska en 17-åring få cykla oreglerat medan kompisen som är en månad äldre måste ha ett tillstånd för att cykla bredvid?
Ska bara cykling på väg kräva körkort, men inte på cykelbana? Eller är det om man kör snabbare än 32 km/h som det ska krävas körkort? Eller är det hjulstorlek som ska avgöra, ungefär som motorstyrka på mopeder/motorcyklar?
Jag tycker att det borde vara obligatoriskt för alla populister som skriker efter cykelkörkort så fort de ser folk cykla på ett sätt de inte gillar att besvara frågan hur det regelverk de efterfrågar ska fungera i praktiken.
En rejäl cykelutbildning under mellanstadiet vore bra. Om man ska kalla det cykelkörkort är inte så viktigt.Så ska vi förbjuda barn att cykla?
Är väll så det fungerar i Sverige. Helst att resten av världen tycker nåt,Så om nån ser ett problem, men inte har en fullständig lösning på problemet, så ska personen hålla tyst?
Jag tycker det låter som ett ganska obehagligt samhälle.
Fast problemet här är tyvärr att den länkade artikeln är ren och skär idioti och populism. Finns väl ingen som inte efterfrågar ändringar i samhället som leder till ökad säkerhet för cyklister? Alltid trevligt med lite debatt men det där med att vi lever i ett demokratiskt samhälle leder ju inte automatiskt till att, för att parafrasera Asimov att "min ignorans är lika bra som din vetskap".Är väll så det fungerar i Sverige. Helst att resten av världen tycker nåt,
då gör Sverige tvärtom och tycker alla andra är idioter..
![]()
Jag antar att du bara trollar nu men definitionen av idioti är att upprepa ett etablerat händelsförlopp i tron att slutresultatet den här gången leder till ett nytt resultat. I det här fallet tron att körkort leder till att innehavaren följer trafikregler. Populism är lite mer mångfacetterat men wikipedia artikeln om det är bra, läs den! Mest basala definitionen verkar vara "företrädare för populism söker förenklade lösningar på komplexa problem"Vem bestämmer vad som är "idioti och populism"?
Dvs, "inför körkort för cykling!" Utan vidare problematisering om hur det de facto ska kunna fungera."företrädare för populism söker förenklade lösningar på komplexa problem"
Personen i artikeln och folk som ropar efter körkort föreslår en lösning. En i deras ögon säkert fullständig lösning som dock har stora brister. Det handlar inte om att problematisera en förteelse. Möjligen är det en populistisk metod att skapa debatt. Se inägg ovan.Så om nån ser ett problem, men inte har en fullständig lösning på problemet, så ska personen hålla tyst?
Jag tycker det låter som ett ganska obehagligt samhälle.
Ja, han föreslår en lösning. Eller idé skulle nog jag säga. Hade han inte gjort det hade det väl varit fel också, då hade han väl varit "negativ" eller nåt. Däremot ser jag inte nånstans att han säger att idén eller lösningen är fullständig. Och jag tror inte han tror det själv heller. Men då får man väl utreda det och se om man kan lösa de stora bristerna, jag tror inte det är omöjligt.Personen i artikeln och folk som ropar efter körkort föreslår en lösning. En i deras ögon säkert fullständig lösning som dock har stora brister. Det handlar inte om att problematisera en förteelse. Möjligen är det en populistisk metod att skapa debatt. Se inägg ovan.
Ja, han föreslår en lösning. Eller idé skulle nog jag säga. Hade han inte gjort det hade det väl varit fel också, då hade han väl varit "negativ" eller nåt. Däremot ser jag inte nånstans att han säger att idén eller lösningen är fullständig. Och jag tror inte han tror det själv heller. Men då får man väl utreda det och se om man kan lösa de stora bristerna, jag tror inte det är omöjligt.
Problem -> idé -> utredning -> lösning. Nånstans måste man börja om man skall komma tillrätta med ett problem. Om man vill lösa det, vill säga.