Cykelvasaleden med barn?

kontorsråttan

Aktiv medlem
Cykelvasaleden med barn?
Har aldrig kommit på tanken att köra Cykelvasan, men funderade litet på om man skulle kunna ta den över 2-3 dagar med barnen. Är den enkel nog för att cykla med 20" barncykel? Kan jag cykla den med tvillingvagn för att få med tält, sovsäckar etc? Finns det nåt vettigt att göra / se på vägen för kidsen? Badplatser etc. Tacksam för tips!

Cykelvasaleden med barn?
Enkel nog ja, sen beror det på hur bra de är på att växla och cykla. Tvillingvagn blir nog trångt på vissa passager. Bada kan man göra, både i Evertsberg och oxberg finns det fina sjöar. Man kan annars bo i de stugor som finns längs med spåret för en billig peng.

Cykelvasaleden med barn?
Ja, stugor skulle kunna vara praktiskt förstås. Sen har jag egentligen inget annat sätt att ha packning med mig än vagnen, är det så pass mycket smal stig att det är kört med vagnen? Är det bara enstaka sträcka man får tråckla sig genom, eller längre sträckor?

Egentligen gör det ju bara cyklingen roligare om det är mer stig och mindre grus.... men som sagt man måste ju ha lite bagage med sig.

Cykelvasaleden med barn?
Vad jag minns så är det plats till dubbla led med cyklar i princip överallt. Så tvillingvagnen borde få plats utan problem.

Cykelvasaleden med barn?
Inga problem med tvillingvagn. Bara att köra. CV:s funktionärer kör alltsammans med fyrhjuling och släp. Var dock beredd på att några passager inte är öppna eftersom inga lopp pågår.

Cykelvasaleden med barn?
Stackars barn. Både till tristessen, utmaningen, vibrationerna och flera långa dagar i sadeln. Kör man 20tummare är man inte gammal. Risken är ju att du dödar deras cykelintresse för all framtid. Är det inte bättre att cykla nått de kommer tycka är garanterat kul och spara din dröm om att cykla cykelvasan? De vill cykla till lekplatser, äta glass och bada. Måste gå att göra det ihop med tältning.

Cykelvasaleden med barn?
Haha, nej nån dröm om att cykla vasan har jag knappast, då hade jag väl gjort det redan. Vi cyklade längs göta kanal några dagar förra året och det blev rätt uppskattat av alla. Jag försöker hitta nåt nytt på samma tema. Bad och glass fanns med förra året och lär göra det i år också. Men kom gärna med konstruktiva tips!

Cykelvasaleden med barn?
Stackars barn. Både till tristessen, utmaningen, vibrationerna och flera långa dagar i sadeln. Kör man 20tummare är man inte gammal. Risken är ju att du dödar deras cykelintresse för all framtid. Är det inte bättre att cykla nått de kommer tycka är garanterat kul och spara din dröm om att cykla cykelvasan? De vill cykla till lekplatser, äta glass och bada. Måste gå att göra det ihop med tältning.

Träffat barnen många gånger?

Cykelvasaleden med barn?
Haha, nej nån dröm om att cykla vasan har jag knappast, då hade jag väl gjort det redan. Vi cyklade längs göta kanal några dagar förra året och det blev rätt uppskattat av alla. Jag försöker hitta nåt nytt på samma tema. Bad och glass fanns med förra året och lär göra det i år också. Men kom gärna med konstruktiva tips!
Kör på, har du kollat fornsök om det ligger något kul ängs vägen? Ge barnet en kniv och lär ut hur den skall hanteras? Jag kör med tow whee om det blir för tungt för sonen. Ha med Papperskarta så ni kan kolla vart ni är tillsammans?

Cykelvasaleden med barn?
Glass finns hos tyskarna på minicampingen vid Evertsbergssjön och så hade träskofabriken i oxberg glass sist jag var in där. Vill man kliva av cykeln och gå på en utsiktstur så kan man gå Linnestigen vid gopshus slalombacke, kolla in på moraoutdoor så finns det mer turförslag

Tillbaka
Topp