Hansens cykelløb 2020

Hansens cykelløb 2020
Strålande arrangemang, glass, pasta, burgare och pilsner och dessutom sjukt lerigt 2019 ;-)

Bilagor

• BFD250FD-2ECF-432F-83B2-EB026607606D.jpeg
    BFD250FD-2ECF-432F-83B2-EB026607606D.jpeg
    191.5 KB · Besök: 289
Hansens cykelløb 2020
Vad väljer man - blåbärssoppa eller glass i kontrollerna?

(Jag tyckte förresten att det var lite smådyrt med 700 DKK för anmälan till Hansens, men 1630 spänn för att cykla Vasan var snäppet värre.)

Hansens cykelløb 2020
Såg att platserna nästan är slut nu så det blev att kasta in en inte helt genomtänkt anmälan. Nu behövs bara en cykel för ändamålet också. Ni som kört tidigare, funkar en BMC Roadmachine med 33 mm clearance?

Hansens cykelløb 2020
Japp, det funkar finfint,, skulle kanske säga att det probably,,är det vassaste vapnet till cykel för uppdraget. Nu kanske 2019 års upplaga av Hansens Glassrace ev går till historien när det gäller misär väder. Fanns väl egentligen bara en kortare sträcka på slutet som var väldigt kladdig med rejält smetig gegga där mer tyre clearance var uppskattat. Punka risken under loppet är väl ändå hög får man nog säga, dansk små sten är vassa rackare.

Hansens cykelløb 2020
jo, fast när man läste det finstilta så gäller det bara personer som kan uppvisa ett negativt test senaste 72h, så inte så mycket värt för mig iaf. Såg annars fram emot den årliga cykelturen till Gilleleje för att äta glass.

Vi får ju verkligen hoppas att dom ändrar på reglerna innan loppet för det lär ju vara i princip omöjligt att lyckas med detta.

Hansens cykelløb 2020
Om jag tolkar det rätt blir det fritt fram för boende i Skåne så som det ser ut nu men om andelen smittade går upp över 20/100 000 smittade senaste sjudagarsperiodenkommer kommer negativt test senaste 72 timmarna att krävas.

"De nordiska länder som inte uppfyller kraven – som Sverige som redan anses vara ett karantänland– kommer då i stället värderas från region till region – vilket innebär en viss öppning för svenskar. Kravet är dock att man kan visa att man bor i antingen Skåne, Västerbotten eller Sörmland.

Även bosatta i gränsområdet till Öresundsregionen, det vill säga Slesvig-Holsten, Skåne, Halland och Blekinge får grönt ljus att resa in till Danmark. Om smittoläget i regionen är högt, vilket det i nuläget är i Halland och Blekinge – måste den som vill resa in i Danmark kunna visa upp ett negativ coronatest som är högst 72 timmar gammalt för att få resa in.

Detta gäller:

Sverige och Portugal räknas som ”karantänländer”, och medborgare får inte resa in i Danmark. För att räknas som ett ”öppet land” måste antalet smitta ligga under 20 av 100 000 per vecka.

Samtidigt inför Danmark en rad undantag för nordiska länder och för gränslandet.

Skåne, Västerbotten och Sörmland räknas som ”öppna regioner” och om man kan visa att det är här man bor får man resa in i Danmark. För boende i Västerbotten och Sörmland gäller även att man kan uppvisa att man ska bo minst sex nätter i Danmark.

Dessutom lättar Danmark på reglerna för gränsområdet. Om du kan visa att du bor i Blekinge eller Halland får du resa in. Ifall smittan går upp i dessa regioner måste varje resenär visa upp en max 72 timmar gammal test som visar negativt för att resa in i landet. Skulle status för Skåne ändras från öppen till stängd gäller testregeln även för Skåne."

Hansens cykelløb 2020
Är det någon som tänkt köra 2021? Det går tydligen på min födelsedag :) Hade varit grymt kul att köra men svårt att lösa det tidsmässigt.

Hansens cykelløb 2020
Jag hade tänkt köra 2021 men dom har placerat mig och ett helt gäng till i 2022 loppet. 2021 är fullt och dom svarar inte på mail så jag är rätt sur på dom , #danskjävlar

Hansens cykelløb 2020
Jag hade tänkt köra 2021 men dom har placerat mig och ett helt gäng till i 2022 loppet. 2021 är fullt och dom svarar inte på mail så jag är rätt sur på dom , #danskjävlar

När jag testar att anmäla mig är bara mellan klassen full. Så ni får cykla långsammare eller fortare så verkar det gå bra?

Hansens cykelløb 2020
Gissar att det stadigt kommer krävas vaccinbevis respektive PCRS test för att komma in i landet så jag tror jag skyller på det och skippar att lägga ned energi på att få det att gå ihop i år - men loppet låter som en dröm, gravel och glass liksom.

Hansens cykelløb 2020
Gissar att det stadigt kommer krävas vaccinbevis respektive PCRS test för att komma in i landet så jag tror jag skyller på det och skippar att lägga ned energi på att få det att gå ihop i år - men loppet låter som en dröm, gravel och glass liksom.

- och inte minst öl. Så mycket du orkar. Det är ju i DK…
Är du fullt vaccinerat räcker det med intyget eller vaccinpasset som kan laddas ner from 1 juli.

Tillbaka
Topp