Hjälp.

FraggeN

Medlem
Hjälp.
Tjena! Jag har fått tag på en sådan.. Och har lite frågor?. Jag är gammal crossåkare och mkt mkt bmx i mina yngre dar. Men åren går och nu har man ett gäng glada ungar men det hindrar ju inte ifrån att åka bakhjul och plöja lite stigar. Är det här ett möjligt projekt för det?
1. Vad är det för klass? Dirt jumper?
2. Crescent men vad?
3. Värt att göra något med?
4. Växlar.. Vill man ha det?

Tack på förhand / Micke
IMG_20200621_211448.jpg
IMG_20200621_211458.jpg

Hjälp.
Tjena! Jag har fått tag på en sådan.. Och har lite frågor?. Jag är gammal crossåkare och mkt mkt bmx i mina yngre dar. Men åren går och nu har man ett gäng glada ungar men det hindrar ju inte ifrån att åka bakhjul och plöja lite stigar. Är det här ett möjligt projekt för det?
1. Vad är det för klass? Dirt jumper?
2. Crescent men vad?
3. Värt att göra något med?
4. Växlar.. Vill man ha det?

Tack på förhand / Micke Visa bilaga 425047Visa bilaga 425048

en dirtjumper är nog bäst utan växlar men det är inte direkt något att åka stig med. Passar bäst för pumptracks o liknande.

om du vill ha något att åka både stig och pumptrack, trixa lite med skulle jag nog gå på en 27,5 tums mtb med lite tuffare geometri som specialized fuse eller kanske en marin san quentin (sistnämnda är tyvärr inte så prisvärd)

Hjälp.
✌️Tack för svar! Du vet möjligen inte vad det är för modell? Det är så mkt klibbor på den så man skymtar bara crescent loggan lite.. Tänkte kolla lite delar.. Men är det värt att fräscha upp den och kanske ha som busåk? Har bara tagit några mil på den än (i risigt skick) och den är ju väldigt lättcyklad ett tramp så åker man enhjuling. Haha jag vet ju inte riktigt vad jag är ute efter? jag växlar inte tex jag glider gärna runt lite med ena grabben som är 7år som cyklar på en ganska fin kona stuff singelspeed. Och rätt vad det är så ska man ner för någon trappa eller prova nått hopp. Räcker det med denna då eller är jag ute och cyklar... ? (pappa skämt)

Hjälp.
✌Tack för svar! Du vet möjligen inte vad det är för modell? Det är så mkt klibbor på den så man skymtar bara crescent loggan lite.. Tänkte kolla lite delar.. Men är det värt att fräscha upp den och kanske ha som busåk? Har bara tagit några mil på den än (i risigt skick) och den är ju väldigt lättcyklad ett tramp så åker man enhjuling. Haha jag vet ju inte riktigt vad jag är ute efter? jag växlar inte tex jag glider gärna runt lite med ena grabben som är 7år som cyklar på en ganska fin kona stuff singelspeed. Och rätt vad det är så ska man ner för någon trappa eller prova nått hopp. Räcker det med denna då eller är jag ute och cyklar... ? (pappa skämt)

För det känns den klockren. Ingen aning om årsmodell. Delarna borde vara ganska standard så det borde du kunna byta ändå.

Hjälp.
Jag är väl lite gammeldags, men är det inte bra med två oberoende bromsar? Framgaffeln ser inte ut att ha fästen för skivbromsar och hjulet är för fälgbroms, så du måste nog skaffa nytt framhjul om det skall monteras frambroms.

Du kanske kan ta av lite klibbor? Framförallt den på fula Crescentloggan.

Hjälp.
Okej ja nu är det ingen frambroms på eller den är släppt. Iallafall . Jag tror att jag skulle vilja köra med skiva bak och inget fram sen är jag nog sugen på att plocka bort växlar. Vill ha det så cleant som möjligt. Är det någon som kan länka lite grejer då jag är rätt färsk och inte vet vart jag ska kika riktigt

Tillbaka
Topp