Visa dina laster...

Visa dina laster...
Mikva sa:
Loadrunner sa:
Är det en frampakethållaren du har monterat på pakethållaren?

Jo, den gick inte att få dit fram och jag behövde lite extra lastkapacitet vid något tillfälle så jag drog fast den på pakethållaren bak med en näve buntband... Borde skaffa en annan att sätta fram dock, eller specialbygga ett fäste till den, men det är så mycket man borde...

Visa dina laster...
Sänggavel till dubbelsäng. Butikspersonalen var lite frågandes men hälpsamma.
Det gick faktiskt att cykla men sidvinden var bitvis svår...
DSC_3658.JPG

Visa dina laster...
Lastad cykel innan avfärd till hockeyturnering. Klubban sitter fast i ett PVC rör som är kapat på längden så det går att trycka i klubban.

Bilagor

• DSC_0572.JPG
    DSC_0572.JPG
    215.6 KB · Besök: 350
Visa dina laster...
Spelar som Börje Salming. Hjälm och handskar i princip :)
Får cykla lite hjulbent för att komma förbi klubban men det funkade bra de 1,3mil enkel resa som det innebar. Bättre än hockeyn...

Visa dina laster...
Påminner om snöhelgen i Stockholm tidig november -16. Passade på att köra natursnö ute i Edsbergsskogen, billös var cykeln alternativet för transport dit. Gamla skosnören och allmänt kobent cykling gav duglig framfartsförmåga.

DSC_0348.JPG

Visa dina laster...
nisseson sa:
Påminner om snöhelgen i Stockholm tidig november -16. Passade på att köra natursnö ute i Edsbergsskogen, billös var cykeln alternativet för transport dit. Gamla skosnören och allmänt kobent cykling gav duglig framfartsförmåga.

Den lösningen gör jag ständigt. Tycker det funkar lysande, spänner fast stavarna och skidorna runt sadelstolpen.

Visa dina laster...
Körde hem några kartonger med diverse film på DVD som jag ropade in på lokala auktionsfirman straxt före jul (mest skräp, men en och annan ganska kul gammal rulle...)

Ingen tung last, men tämligen otymplig. En träskiva som utökat flak till kärran räckte dock för att få god balans på ekipaget.

Flyttkartonger.jpg

Visa dina laster...
Loadrunner sa:
Körde hem några kartonger med diverse film på DVD som jag ropade in på lokala auktionsfirman straxt före jul (mest skräp, men en och annan ganska kul gammal rulle...)

Ingen tung last, men tämligen otymplig. En träskiva som utökat flak till kärran räckte dock för att få god balans på ekipaget.
Trevligt! :) Ser en aning sidvindskänsligt ut, men du kanske inte var ute i den värsta blåsten som var nyligen.

Visa dina laster...
Loadrunner sa:

Shit där måste du ha film för flera livstider!!

Visa dina laster...
Konvalj sa:
Mikva sa:
Sänggavel till dubbelsäng. Butikspersonalen var lite frågandes men hälpsamma.
Det gick faktiskt att cykla men sidvinden var bitvis svår...
Jag har begått en liknande last, ett nytt köksbord från fyndavdelningen på Ikea. Det gick över förväntan att cykla.
Supernajs! Konvalj och Mikva, vad har ni för hojjar, skymtar en longtail bakom paketen!? Jag har länge varit sugen på att utöka "stallet" med en sådan...

Örjan Lax sa:
Trevligt! :) Ser en aning sidvindskänsligt ut, men du kanske inte var ute i den värsta blåsten som var nyligen.
Nej, det var visserligen inte helt vindstilla den dagen, men inga problem med stabiliteten. Flyttkartonger är dock inget stort vindfång, jag är mer imponerad av dom som kört hem plyfaskivor och annat i den storleken! I synnerhet på kärra, på en tvåhjuling kan man ju i alla fall få lite kontroll genom att luta emot vinden.

Jimel sa:
Shit där måste du ha film för flera livstider!!
Ouch! Hoppas inte det... 8-) DVD/BR är skrymmande så en flyttkartong rymmer bara i runda slängar 150 filmer. Lägg till det att det var många dubbletter och en del rent skräp.... Fast det beror ju på hur ofta man ser på film också...

Visa dina laster...
Det blev en vända från lokala auktionsfirman igen förra helgen. Utmaningen är oftast att klura ut hur sakerna skall packas ihop så dom inte tar för stor plats, och fördelas för att få balans på ekipaget. Totalvikten brukar inte vara något problem, och var inte så den här gången heller. Jag var jag beredd på att behöva packa över saker från kartongerna till lådorna i byrån, men det gick bra ändå!

Veckansauktionsfynd.jpg

Najs med en byrå till i verkstaden, den räcker lagom till gängverktygen och dom där udda befästningsdetaljerna som i teorin är "bra att ha", men som man aldrig behöver i praktiken. Så vida man inte kör dom till skroten, för då behöver man dom ofelbart inom den närmaste veckan...

(Ber som vanligt om ursäkt för det Happyinkorrekta tilltaget att använda den nedväxlade eltraktorn som dragare, men är man tjock och lat så är man...)

Visa dina laster...
Loadrunner sa:
Supernajs! Konvalj och Mikva, vad har ni för hojjar, skymtar en longtail bakom paketen!? Jag har länge varit sugen på att utöka "stallet" med en sådan...

Jag har en äldre modell av Xtracycle Freeradical monterad på en gammal 26” mtb. Den nya versionen ser ut så här: https://www.xtracycle.com/free-radical-leap-conversion-kit/
Perfekt när man vill bygga om en befintlig cykel.

Numera finns det kompletta Longtail-ramar att köpa - ex Xtracycle Edgerunner och Surley Big Dummy.

Visa dina laster...
Hylltransport.jpg

Köpte några CD-hyllor på blocket här om dagen. Kan åter igen konstatera att tillverkare av cykelkärror har en väldigt snäv uppfattning om användningsområdet. Även om det kunde bli lite sladdrigt med en längre, eller utdragbar, dragstång så vore det klar mindre sladdrigt med än det är utan!

Upp till lite drygt två meter borde väl i alla fall vara en rimlig längd för saker man vill transportera.

Jag får nog titta över dragstångsproblematiken själv...

Visa dina laster...
DSC_1286.JPG

Skulle bara hämta två paket med kläder. Trodde att de skulle vara plastpåse-varianten och gå ner i ryggsäcken. Paketen fanns dessutom hos två olika ombud. Gick att lasta på styret och klämma fast med armbågarna som tur var.

Visa dina laster...
Snyggt. Men den stora frågan är ju... Vad är det för frankenbike?

Det är en mtb jag köpte för 4 år sedan som just nu har bockstyre med mtb-reglage men under sommaren ska få sti-reglage för växlar iaf. Bromsarna sitter som på vissa cx (crosshandtag)
Skulle nog haft en mer dedikerad cykel för mina ändamål men det blev inte så :)

Visa dina laster...
Lite klinker har väl aldrig varit något problem.
Visserligen tjänstgjorde thulen som löpvagn vid tillfället.
Förra vändan till klinkerbutiken hängde den efter cykeln men inga bilder den gången.
20201008_121318.jpg

Tillbaka
Topp