Visa din misär!

Visa din misär!
Förstår att du säljer den, FIT vill man ju inte ha ?

Landat på mage någonstans eller? Ser ut som om byxorna räddat dig en del där..

FIT byts enkelt till grip.

stormby slet tag i mig när ja ladda i ett hopp, flyttades drygt metern i sidled o försöket att motstyra ledde till att ja landa lite snett i rullgrus o daska ner i backen! Lyckligtvis slapp jag repor på öhlsaren o bara styret som har krigsskador!

Visa din misär!
E6963C21-D395-4D1F-9D55-576E6C06E608.jpeg

2C7EBD85-FA86-4B34-A80F-86AD3490CFF5.jpeg

Hängde hjälmen på styret på den parkerade cykeln. Cykeln välte.

Visa din misär!
Styret klarade sig nog från akuten.
Det verkar som det mest är tomt på akuten nuförtiden ändå ¯\_(ツ)_/¯

Inte bra betyg för POC det där imho, jag har spräckt en med på en smäll jag tyckte var allt för liten (fullface/hårdskalet).
Nä jag är inte direkt impad heller, tycker den borde klarat mer även om smällen kom inifrån. Ersättaren blir inte en POC.

Visa din misär!
Alltså om cykeln välte och styret slog i inuti är ju hjälmen förbrukad oavsett om den spricker eller inte. Det är mycket kraft på en punkt.

Det finns dessutom ett enda rätt sätt att hänga en hjälm på styret. Se #76. Då händer inte detta.

Visa din misär!
Nä jag är inte direkt impad heller, tycker den borde klarat mer även om smällen kom inifrån. Ersättaren blir inte en POC.

Du vet om att en hjälm är frigolit som hålls ihop av ett utvändigt skal av plast? Om man vill kan man säkert riva sönder en hjälm med naglarna från insidan. Hjälmar är tänkta att ta en stor smäll, inte slit och släng på det där sättet. Jag är inget fanboy av POC, men tror att det blivit likvärdiga skador oavsett tillverkare.

Visa din misär!
Du vet om att en hjälm är frigolit som hålls ihop av ett utvändigt skal av plast? Om man vill kan man säkert riva sönder en hjälm med naglarna från insidan. Hjälmar är tänkta att ta en stor smäll, inte slit och släng på det där sättet. Jag är inget fanboy av POC, men tror att det blivit likvärdiga skador oavsett tillverkare.
Point taken. Jo, jag är medveten om konstruktionen, och antar att det är breda skallar och inte smala styren som skall smällas emot frigoliten. Kanske skall jag leta upp hjälmköpråd-tråden istället för att vara sur, det finns ju faktisk värre sätt att kvadda en fin hjälm på :)

Visa din misär!
Point taken. Jo, jag är medveten om konstruktionen, och antar att det är breda skallar och inte smala styren som skall smällas emot frigoliten. Kanske skall jag leta upp hjälmköpråd-tråden istället för att vara sur, det finns ju faktisk värre sätt att kvadda en fin hjälm på :)

Kan du inte få ut en ny på försäkringen?

Visa din misär!
Inget kvitto kvar och den är rätt gammal, självrisk 1500kr, tror mina chanser är låga där. Hade ändå börjat kolla på Bell Super 3R för FF-optionen, kanske är detta ett tecken (utöver tecknet på min klantighet) ?

Mitt försäkringsbolag (Folksam) har inget åldersavdrag på hjälmar. Jag vet inte hur det är med andra men bra att känna till om det är lite mer prylar som går sönder att det kan bli värt att kontakta dem. De krävde heller inget kvitto.

Visa din misär!
OTB igår. Inte sådan missär som andra o tråden men det kunde gått värre.

Ser i luften att jag har perfekt riktning mot en stor sten. Får ut en arm att ta emot lite av kraften med. Träffar ändå stenen med hakan och glider sen över även med nyckelben och övre del av bröstet. Höger lår precis ovan knät slår förmodligen i styret eller annan hård del.

kan bli jämn match mellan hand och ben vad som läker snabbast. Vill ut och cykla men får nog hålla mig några dagar.

24h efter kraschen.
A49DB5AF-7536-4443-B111-E370E037FC1A.jpeg

Visa din misär!
1177 sa:
Båtbenet är ett av de små benen i handleden. Ett vanligt sätt att bryta båtbenet är att ramla och ta emot sig med handen. Läkningen kan ta lång tid, men det blir oftast helt bra till slut. [...] En del kan behöva opereras. Då kan det ta upp till ett halvår innan du är helt bra igen.

Surt! Båtbenet är ett av de sämst syresatta benen i kroppen, därav så långsam läkning.

Visa din misär!
Provade mina vingar.... (otb). Det gick sådär.
3 revben och nyckelbenet krossat i x-antal delar. Enligt ortopeden fick dom lägga pussel och skruva fast allt på en platta. Ska bli intressant att få se röntgen bilderna under återbesöker nästa vecka.

4 dagar efter operationen.
BA95D14A-8EB1-449F-90D4-259F9AED32B3.jpeg

10 dagar efter operationen.
4C251581-CD11-4BA1-BF4F-B02E3AD1913E.jpeg

Senast ändrad:
Visa din misär!
Skulle springa minst 2km varje dag från 1:a maj tills midsommar, vurpade på hojen igår och nu är ankeln alldeles svullen med två dagar run-streak kvar! Överlägger nu med mig själv vad definitionen på att springa egentligen är.
19BC895E-C240-4D9C-97E7-C9E9CC4C6748.jpeg

Visa din misär!
Går det att definiera som att "ingen av fötterna tar i marken samtidigt någon gång under steget"? Nån sorts motsats till gång där en fot alltid måste vara i marken. Sen kanske det helst ska gå snabbare än att promenera också.

Läk väl!

Visa din misär!
Det ligger nåt jävla skrot runt knuten. Igår på hempendlingen fick jag punka på hojen jag skulle haft idag. Tog en annan hoj och fick punka igen, liknande punka på samma sträcka. Kan inte se något direkt när jag ledde cykeln hem igen (300m hemifrån). Jaha, det var då faaan att folk ska slänga så mycket skräp runt omkring sig, såg ett annat ställe vid gångstråcket där någon hade tömt sovrummet, låg två sängar och ett bord, madrass och lite annat kastat i diket! Så jävla svinigt!

_1020526.jpg

Visa din misär!
Sadelstolpen från helvetet på sommarprojektet.

Bilagor

• 47177095-4F04-454F-ABBD-1F170074B025.jpeg
    47177095-4F04-454F-ABBD-1F170074B025.jpeg
    491.1 KB · Besök: 383
  • C579FCE9-EB85-419B-9BE9-7F93942DD0E0.jpeg
    C579FCE9-EB85-419B-9BE9-7F93942DD0E0.jpeg
    609.5 KB · Besök: 387
  • B29E4701-993C-4A8B-90D3-D3E2C549FDAC.jpeg
    B29E4701-993C-4A8B-90D3-D3E2C549FDAC.jpeg
    449.9 KB · Besök: 385
  • 1F66049F-D480-49CB-8CBF-8EE64B9A3133.jpeg
    1F66049F-D480-49CB-8CBF-8EE64B9A3133.jpeg
    464.6 KB · Besök: 383
Visa din misär!
Tänkte att en sjumilsrunda kunde vara en lämplig omstart efter över ett års cykeluppehåll och tre månaders coronastillastittande. Gick sådär...

1592666937307.png

Visa din misär!
På väg till Idre för lite kvällscykling. jobba på torsdagen för att sen köra en eftermiddagstur innan hemfärd.
Men biljäveln dog 15km norr om Mora, väntar på bägaren som först skulle hämta en till golf i Särna. Två timmars väntan bland bromsarna vid vägkanten.
20200624_170528.jpg

Tur att det är skugga där jag står.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp