Uppgradera [XXL] SC Comp FF 20 hybridcykel - förslag!

izzianity

Aktiv medlem
Hej, jag köpte en sån här från XXL för ett tag sedan:

Hittills mycket nöjd men jag är sugen på att meka och uppgradera. Vart skulle ni börja? Jag funderar på att byta vevparti, eftersom jag förutom i ganska branta nedförsbackar sällan kommer upp på tredje lagret på framväxeln. Samt byta sadel.

Men hör gärna er som är mer erfarna - vad skulle ge störst rolighet för peng?

Tack!

Jag hade nog satsat på ett par lättrullade däck, möjligen nya och lättare hjul också. Om inte lägsta växlarna känns för tunga så hade jag inte satsat på att byta vevparti.

Förresten - hur vet jag vilka ventiler mina hjul har? Verkar inte vara specifierat någonstans, och jag kan inte tyda något på däcken. Behöver skaffa mig en pump-adapter...

Förresten - hur vet jag vilka ventiler mina hjul har? Verkar inte vara specifierat någonstans, och jag kan inte tyda något på däcken. Behöver skaffa mig en pump-adapter...
Först tittar du på dina ventiler. Sen tittar du på bilden här under. Så vet du. ?

ventil_beste_en.jpg

Tack! Det här med tubeless låter ju spännande. Gör det stor skillnad - är det värt att satsa på?
På en sådan cykel skulle jag säga nej. Jag har förvisso inte provat tubeless på min racerhoj, men jag har svårt att tro att det skulle bli en revolutionerande upplevelse. Risken för klämpunka (snakebite) på väg är ju inte överhängande. Vill du prova ska du absolut göra det, men då behöver du både däck och hjul som är anpassade för det.

Tillbaka
Topp