Köpråd mtb

Köpråd mtb
Sentiern är en för prisklassen lätt ram och geometrin är knappast särskilt extrem. I dagens mått mätt snarare ganska mycket mellanmjölk då den ej blivit uppdaterad på några år. Runt 450 i reach för en L är ju liksom inget att höja på ögonbrynen för 2021.

Jag tycker m.a.o den är den väl lämpad för modern XC. Det som behövs är som sagt lättare hjul/däck. Det kommer verkligen göra stor skillnad i hur cykeln upplevs. Beroende på modellvariant är det sedan enkelt att på ett billigt sätt får ner vikten ytterligare genom byte av styre, styrstam, sadel etc.

Fast nytt är ju alltid kul förstås :-)

Allright :) cykeln är ny så behöver ju inte nytt av den anledningen. Vad skulle man köpa för hjul/däck istället?

Köpråd mtb
Allright :) cykeln är ny så behöver ju inte nytt av den anledningen. Vad skulle man köpa för hjul/däck istället?
Lättare hjul/däck kommer göra en del för hur rapp den känns. Korta styret så du får ned luftmotståndet behöver du också göra.

Det blir ingen XC-hoj hur du än vrider och vänder på det. Det är svårt att få ned styret på den, du kommer fortfarande ha luftmotstånd som en ladugårdsvägg. Styrningen kommer förbli sävlig och inte så där precist som åtminstone jag vill ha en XC-hoj.

Köpråd mtb
Lättare hjul/däck kommer göra en del för hur rapp den känns. Korta styret så du får ned luftmotståndet behöver du också göra.

Det blir ingen XC-hoj hur du än vrider och vänder på det. Det är svårt att få ned styret på den, du kommer fortfarande ha luftmotstånd som en ladugårdsvägg. Styrningen kommer förbli sävlig och inte så där precist som åtminstone jag vill ha en XC-hoj.

Testade en kompis xc hoj och tror jag håller med, köpa hjul i efterhand verkar också dyrt.

Vad tror du om jealous? Också kikat på orbea alma

Köpråd mtb
Vill någon köpa min Sentier går det bra, skicka PM :)
xl, 29" , strax under nypris med nya plattpedaler och tubeless konverterad :)
Passa på att sälja den direkt innan nya kommer i lager. Gissar att den går direkt. Frågan är vad du kan få dag i om du inte kan vara utan?
Ett alternativ är om du kan låna ett par XC hjul av nån och se hur sentiern känns då.

om någon vill köpa min sentier i xl , 2020 deore versionen är den tillsalu ?

Tillbaka
Topp