Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske någon som uppmärksammat Bikester erbjuder snabbleverans på vissa varor. Beställde sent i söndags kväll, typ 23, fick trackingnummer i appen redan på förmiddagen igår för leverans idag. Fick välja leveransalternativ själv, inklusive hemleverans (dagtid eller kvällstid) där lämna utanför dörren (eller annan plats om man bor i hus) också var möjligt.
Det intressanta är att de valde att skicka de varorna som hade snabbleverans som eget paket från Helsingborg, resten kommer från Tyskland någon gång i framtiden. Jag var ju övertygad om att de skulle välja det "långsamma" alternativet att plocka samtliga produkter från ett lager. Positiv överraskning
Jag gissar på att öppningen i Sthlm kanske är en anledning till att flytta delar av lagret hit, men kanske handlar det också om att etablera fler butiker längre fram eller bara om att ge svenska cyklister snabbare leveranser :)
Kul att dom verkar kunna leverera i vissa fall. Jag la en order på en cykel den 16/5 ligger fortfarande som ej skickad trots ett mail där dom svarade att leveransen är 10-14 dagar under Covid tider.
Segt att gå och vänta när man vill cykla!
Även jag väntar på en cykel, beställd 19/5. Uppgiven leveranstid 5-14 vardagar har jag. Har gått och varit, och är fortfarande, orolig att de strulat till det på något sätt. Fick i alla fall ett något sånär lugnande mailsvar igår där de säger att de inte kan yttra sig om min cykel specifikt men att cyklar med mitt beställningsdatum beräknas skickas denna vecka. Vidare bad de så mycket om ursäkt för fördröjningen och att de inte kunde ge bättre information. Så klart vill jag ju ha cykeln så fort som möjligt men har också respekt och förståelse för att det kan vara knepiga tider för leveranser och allmän handläggning. Är framför allt angelägen att få den innan midsommar men det vore ju otroligt om det inte löser sig tills dess.
Men sannolikt ska de ju hinna hantera din cykel innan min då i alla fall Johan. Man får ju anta att de försöker skicka iväg så många cyklar de hinner per dag, undrar hur många det är..?
Även jag väntar på en cykel, beställd 19/5. Uppgiven leveranstid 5-14 vardagar har jag. Har gått och varit, och är fortfarande, orolig att de strulat till det på något sätt. Fick i alla fall ett något sånär lugnande mailsvar igår där de säger att de inte kan yttra sig om min cykel specifikt men att cyklar med mitt beställningsdatum beräknas skickas denna vecka. Vidare bad de så mycket om ursäkt för fördröjningen och att de inte kunde ge bättre information. Så klart vill jag ju ha cykeln så fort som möjligt men har också respekt och förståelse för att det kan vara knepiga tider för leveranser och allmän handläggning. Är framför allt angelägen att få den innan midsommar men det vore ju otroligt om det inte löser sig tills dess.
Men sannolikt ska de ju hinna hantera din cykel innan min då i alla fall Johan. Man får ju anta att de försöker skicka iväg så många cyklar de hinner per dag, undrar hur många det är..?
fick Mail nu precis att min skickades idag men dom verkar släpa en del mer för varje dag, jag fick till svar att dom förra tisdagen skickade ordrar lagda den 13e. Hoppas din också går iväg snart :)
Tack för info. Jag beställde samma dag som du så då håller vi tummarna att det stämmer.
Nu ska min cykel ha skickats i alla fall!
Väntar paket från Bike-discount.
Har beställt en ny dropper-post, ergon handtag, kedjeguide och lite annat smått och gott.
Stod att man hade 1-3 dagars fördröjning innan paketet skickades. Har nu väntat i 14 dagar utan att få någon information sedan beställningsbekräftelse.
Mailade idag och fick ett autosvar att mailsvar tar 7-10 arbetsdagar att besvara pga Covid-19 ?
Råkade ut för samma från cykelkraft för några veckor sedan, kasstCykelkraft...Precis som förr har de tydligen dålig koll på sitt lagersaldo. Lade en order på en jacka, som skulle finnas i lager, den 6 juli. Fick orderbekräftelse och fakturan gick till Klarna. Idag 10 juli får jag meddelande om att ordern har annulerats, då Cykelkraft haft fel i sitt lagersaldo och jackan inte kan levereras. Väcker minnen från gamla Cykelkraft. Nä, nu har jag lärt mig läxan. Cykelkraft och Bikeshop har oftast bra priser, men i slutänden förloras både tid och pengar. Jag kommer att hålla mig till tyskarna framöver.
Prova sök med kollinumret här så kanske det står mer detaljer?DPD har passerat "Delivered by driver to Pickup parcelshop." och är nu "out to delivery" vad det nu betyder.
Ingen notis om att jag ska hämta. Papper med PN imorgon eller vad händer?
Ja, det hade jag inte tänkt på att göra. Klart för leverans och pappersavi kommer imorgon. Så kan det gå.Prova sök med kollinumret här så kanske det står mer detaljer?
Hej,
Förra veckan gjorde jag en beställning på artiklar på Bike24 hemsida, men fortfarande ingen orderbekräftelse via mejl, trots att betalning gått igenom. Har också kontaktat deras kundtjänst, men utan framgång.. Min första beställning från dem = inga tidigare erfarenheter av svarstider etc.
Ngn som har likande upplevelser i närtid och vill dela med sig?
//Jimmie