Pike u-turn rebound seg som sirap

Score

Medlem
Godkväll!

Jag har nyligen servat en äldre pike u-turn 2006 ish, som rebounden är riktigt långsam på.
Har 5wt olja i innerben men även med "gate" justeringen justerad åt vilket håll som helst är den riktigt seg.

Det är som att den konstant är inställd på slöfock och så vill jag inte ha den.

Vad kan jag göra mer än jag gjort för att få liv i den? Eller är det bättre att jaga en annan gaffel?

Och detta ändras inte när du justerar returdämpningen nertill alls eller?

Har ingen returdämpning nertill.
Är denna typ jag har
p4pb410096.jpg

Tja !
returen sitter i botten på högra benet , borde va en ratt i röd Alu, om den är borta så går det att justera med en insexnyckel.

Finns ingen ratt i underbenet. Är bara en insexsskruv där och inget hål för ratten heller.

Jag har redan använt en 2.5mm inser på ovansida men spelar ingen roll vilken inställning jag väljer. Den är likadan oavsett.

Uppenbarligen har den en returdämpare eftersom den går tillbaka segt. Någon har väl monterat dit en skruv utan genomgående hål på högersidan. Undertill då alltså. Reglagen du visar är på fel sida, de där har inget med returen att göra. Skruva loss och stick in en 2,5 mm insexa (eller var det 3 mm, osäker) och justera. Skruva sedan tillbaka och testa hur det blev..

Spännande modifikation, men ska kollas. Har som sagt aldrig själv sett att det finns reboundjustering på ovansida därav jag blev fundersam.

Tillbaka
Topp