Hör upp, cykel i media-tråden

Gjorde upp.
Härligt med semester... 'göra', 'gjorde'.. Allt blir liksom samma ?

Årets datum är onsdagen 5 augusti, hehe...
???

Screenshot_20200730-132711.png

Smygstart med en Stereo 140 HPC Race 2021

Och gravelhojen Nuroad får en helt ny aluminiumram

samt kommer även i en ny version i kolfiber kallad C:62

Screenshot_20200730-133733.png

Trist. Tyvärr är det nog bara att lära sig att dyra cyklar utomhus (på biltak) på natten inte är speciellt säkert, oavsett låsning.

Så va det med det!
Skulle kunna vara en TIA, ett plötsligt blodtrycksfall (har jag varit med om och som tur var så körde jag inte bil just då).
Fortkörning, javisst. Men ingen tappar kontrollen i 60 km/t (dubbla hastigheten mot vad som gällde i området, inget som det står något om, men jag spekulerar).
Jag tror det är bra om mobben tar det lite lungt innan alla fakta ligger på bordet.

Så va det med det!
Skulle kunna vara en TIA, ett plötsligt blodtrycksfall (har jag varit med om och som tur var så körde jag inte bil just då).
Fortkörning, javisst. Men ingen tappar kontrollen i 60 km/t (dubbla hastigheten mot vad som gällde i området, inget som det står något om, men jag spekulerar).
Jag tror det är bra om mobben tar det lite lungt innan alla fakta ligger på bordet.
Just att sådant kan hända är en bra anledning att respekera hastighetsgränser och ta det riktigt lungt när det finns oskyddade trafikanter på vägen så att man har breda säkerhetsmarginaler.

Ring P1 igen. En dam som vill ha cykelförbud i närheten av Brommaplan.
04:40 in i sändningen.
"Anledningen till att bilar stannar för rött och inte cyklister är att bilar har registreringskyltar"
"Biltrafikanterna har alltid varit bra men cyklisterna invaderar ju allting"
Mycket bra fakta av Susanna 65år :ROFLMAO:

Så va det med det!

Kör du i 60 km/h på en 30-väg får du nog förvänta dig att mobben går med högafflar och facklor. Det där är i mina ögon inlåsning med vatten och bröd som gäller.

Kör du i 60 km/h på en 30-väg får du nog förvänta dig att mobben går med högafflar och facklor. Det där är i mina ögon inlåsning med vatten och bröd som gäller.

Har du någonsin råkat ut för ett riktigt rejält blodtrycksfall?
Det har jag.
Som tur var var så hade jag inte hunnit köra ut, utan satt i bilen och fick
hålla i mej i railsen på bilen trots att jag satt i förarsätet.
Ingen kontroll alls på min kropp utan skulle mycket väl kunna trycka på gaspedalen utan
att mena detta.
Sjukdomsfall är svåra att skriva in i almanackan!

Har du någonsin råkat ut för ett riktigt rejält blodtrycksfall?
Det har jag.
Som tur var var så hade jag inte hunnit köra ut, utan satt i bilen och fick
hålla i mej i railsen på bilen trots att jag satt i förarsätet.
Ingen kontroll alls på min kropp utan skulle mycket väl kunna trycka på gaspedalen utan
att mena detta.
Sjukdomsfall är svåra att skriva in i almanackan!

Tror att du inte riktigt läste mitt inlägg. Bilen körde i mer än 60 km/h enligt mediauppgifter. På en smal och krokig byväg. Som är skyltad 30.

Oavsett blodtryck eller annat så håller jag det för sannolikt att föraren höll den hastigheten fullt medvetet. Det är det jag tycker är förkastligt, inte en eventuell plötslig sjukdom.

Otäck krasch.

:confused:

Edit: hoppsan, tvåa på bollen.

Otäck krasch.

Riktigt otäckt att se. Vansinne av polackerna att visa repris efter repris på kraschen och hur den stackarns funktionären manglas ner.

Bra och sakligt! Denna skulle man ju önska att många skulle höra. Cykelhatare alltså
Det var jag som tog mig tid att svara den upprörde Värmländske bilisten.
Skoj att det gillades även av andra cyklister än mig. Nervöst att ”Tala till hela Svenska folket” ?
Ännu bättre att några bilister tydligen tagit fasta på tipset att varna i god tid före omkörning.

Det beror väl lite på om man läst mycket förut och sånt?
Vet inte. DN är nästan alltid låst för mig, den här var öppen igår när jag var snabb att klicka in. Kanske så att den är öppen första timmen efter publicering eller så, vet att vissa andra Bonnier-ägda dagstidningar har det så.

Har inte klickat speciellt frekvent på DN-artiklar senaste tiden. Mer specifikt tror jag knappast att jag tryckt på någon den senaste månaden, så jag tror inte på den mekanismen i detta fall. Tror mer på tidslåsning i så fall.

Senast ändrad:
Hur kan parken anses ansvarig för besökarnas bristande omdömme?
Ja verkligen märkligt, puckat hur AB vinklar också. Har aldrig sett en skidbacke som haft skyltar i backen vart alla olyckor hänt.

Tillbaka
Topp