oldpointbar
Medlem
Cykla mot mötande trafik på landsväg...
Ja, jag föredrar cykelvägar, men "tvingas" nu emellanåt cykla 1,5 mil på en extremt smal landsväg. I min värld fixar jag inte att köra "lagligt" utan cyklar istället mot mötande trafik, för att ha en viss kontroll på alla lastbilar och fyllskallar. När vissa beskriver det som en bedrift att komma hem levande efter landsvägskörning, så känner jag att jag gör rätt som bryter mot lagen.
Denna sträcka har jag nu kört vid två tillfällen, och facit är att de flesta visar en jäkla hänsyn. En har dock tutat och två har blinkat med helljusen.
När jag beskriver detta för mina cykel-entusiaster till vänner, så tittar de på mig som om jag vore helt bombad...
Så frågan är - är jag helt bombad? Och är det fler än jag som cyklar på fel sida av vägen?
Denna sträcka har jag nu kört vid två tillfällen, och facit är att de flesta visar en jäkla hänsyn. En har dock tutat och två har blinkat med helljusen.
När jag beskriver detta för mina cykel-entusiaster till vänner, så tittar de på mig som om jag vore helt bombad...
Så frågan är - är jag helt bombad? Och är det fler än jag som cyklar på fel sida av vägen?