Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du har helt rätt.Level 2 är högre
More is more.Level 2 är högre
Sedan får man inte glömma säkerheten. EN1621-2 Level 2 som är den högre standarden. Man ska nog undvika level 1 om man köper nytt idag eller har specifika krav.
Enkelt kan man säga level 2 släpper igenom hälften så mycket av smällen jämfört level 1.Vad skiljer mer exakt mellan 1 och 2? Hade tänkt köpa POC VDP men det är bara Level 1. Smidigt att man kan montera på bröst skydd också.
Vilken butik i Skåne säljer POC skydd, så att det går att prova på plats?
![]()
Cycling Helmets and Apparel | Snow Helmets and Goggles | POC
POC's mission is to protect lives and reduce the consequences of accidents for athletes and anyone inspired to be one.www.pocsports.com
Stadium har ju faktiskt ryggskydd. Möjligen mest på vintern
Men va fan?Inte POC :)
Men va fan?
![]()
Alpintillbehör - Stadium.se
Här finns massvis av smidiga tillbehör för alpin skidåkning som gör din åkupplevelse lite roligare och bättre. Till exempel kan du hitta en stötskyddad GoPro-kamera med tillbehör för att filma din eller dina vänners åkning eller tävling. Men vi har även skwww.stadium.se
Edit. Ligger under alpint ja
Mm, började ana att du menade den. Jag har inte sett någon gravity utrustning söder om gränsen. Stämmer bra det.Men. Det är ju den varma vintervästen, inte den luftiga plattan.
Enkelt kan man säga level 2 släpper igenom hälften så mycket av smällen jämfört level 1
Evoc inlägg i ryggsäckarna verkar vara level 2. Vad som funkar att trampa med är nog högst inviduella. Tycker det funkar med min 30L evoc väska men gissar du skulle tycka det var varmt.Någon med tips på level 2 som funkar att trampa med?
Självklart är det skillnad på att krascha i full fart i enduroskogen och i mtb-skogen och självklart är det bättre med ryggskydd än utan. Det jag ville säga är att man får se upp om man börjar offra säkerhet för bekvämlighet om man börjar lätta på ryggskyddet bara för att det är varmt.Jo, då är det tur att ryggorna inte är gjorda så.
Jag tror inte crasher på bana med mc är helt jämförbart. Jag tror tex alternativet till rygga på trail ofta är inget skydd, inte skinnställ
Självklart är det skillnad på att krascha i full fart i enduroskogen och i mtb-skogen och självklart är det bättre med ryggskydd än utan. Det jag ville säga är att man får se upp om man börjar offra säkerhet för bekvämlighet om man börjar lätta på ryggskyddet bara för att det är varmt.
Precis så. Jag har sett, fler gånger än vad jag önskat (helst 0), hur vissa förare låter ryggskyddet sitta mycket lösare än det borde bara för att få in luft när de tycker att det är för varmt. Jag är starkt för att använda skydd och för att använda dem rätt. Även på mtb såklart. Tråden gör mig glad, och jag uppmanar bara till att inte slarva bara för att det är obekvämt. Tydligare?Jag förstår inte, menar du att man skulle låta det sitta löst för att det blir varmt? Gör folk så? Jag skulle tycka det är mycket mer störigt med något som inte sitter fast ordentligt än lite svett.
1. Köp valfri lätt ryggsäck med bra ventilation
2. köp ett valfritt bra ryggskydd och stoppa i, kan behöva klippas för att passa i ryggsäcken. Finns t.ex. olika varianter från D30 https://www.xlmoto.se/mc-utrustning...1649/furygan-backprotector-d3o_pid-PM-0101933
3. Cykla!
Förstår varför folk kör utan men vill man kunna ramla bekvämt utan att slå sig behövs ryggskydd!
VPD System Back kanske är bra men väldigt tungt enligt mig och gillar att ha första hjälpen, bars, däcklagning, pumpar osv med på alla turer så för mig blir det ryggsäck!
1. Köp valfri lätt ryggsäck med bra ventilation
2. köp ett valfritt bra ryggskydd och stoppa i, kan behöva klippas för att passa i ryggsäcken. Finns t.ex. olika varianter från D30 https://www.xlmoto.se/mc-utrustning...1649/furygan-backprotector-d3o_pid-PM-0101933
3. Cykla!
Förstår varför folk kör utan men vill man kunna ramla bekvämt utan att slå sig behövs ryggskydd!
VPD System Back kanske är bra men väldigt tungt enligt mig och gillar att ha första hjälpen, bars, däcklagning, pumpar osv med på alla turer så för mig blir det ryggsäck!
Haha vad är sketchy med det? Är ju bara formen man ändrar, materialet är ju detsamma.
Plocka ut och känn på Evocs ryggskydd och fundera på hur säker du känner dig efter att ha kännt på det. Står väl dessutom att det håller för en smäll om jag inte missminner mig.