Trafikkunskap

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

1888

Aktiv medlem
Trafikkunskap
Eftersom "roliga skyltar" tråden spårade åt trafikskyltarhållet så startar jag en ny tråd om detta.
Sökte lite upplysningar och hittade detta

Jag provade och fick 74% rätt, icke godkänd! 80% krävs.
Vafalls, jag som är en av landets bästa trafikanter ? .
Prova själva.

Trafikkunskap
Tjena!

Boom!

Bilagor

• Screenshot_20200826-093131.png
    Screenshot_20200826-093131.png
    89.5 KB · Besök: 380
Trafikkunskap
Äh,
Jag fattar fortfarande inte vad de menar jag ska göra i u svängen, eller vad de har med det att göra.
Sen är linjer i vägen och de flesta skyltar rekommendationer. Det är sen gammalt.

EDIT. Fick 68% lite slarvigt så det är väl runt 75% man kan klara en bra dag....

Trafikkunskap
Puh, gick bra, 83%. Förra teoriprovet gjorde jag 1982.
Lite regelmässig (ja precis, tvingande!) uppdatering av nya regler med tex 5 års intervall för alla med körkort skulle nog inte skada! Jag försöker hålla mig uppdaterad med vad som gäller i trafiken, men tydligen är kunskaperna ändå nätt och jämnt ok...

Bilagor

• Trafiktest.JPG
    Trafiktest.JPG
    10.1 KB · Besök: 242
Trafikkunskap
Svårt att klara sig bra om man inte håller sig uppdaterad med åren men jag har B,C,CE och Taxi-teori.
Jag satt och svettades ett par ggr. för provet är inte lätt men det bästa ska jag säga var när de kom på en fuskare inne i salen med mig samtidigt.
Plötsligt öppnas en dörr bakom mig som jag inte hade en aning om en och en kvinna går in och går fram till provförrättaren. Viskar ohörbart och seden går hon fram till en kille framför mig och säger att du "du måste följa med mig här", han nickar medvilligt, de kliver ut och vi andra fortsätter.
??

Trafikkunskap
Svårt att klara sig bra om man inte håller sig uppdaterad med åren men jag har B,C,CE och Taxi-teori.
Jag satt och svettades ett par ggr. för provet är inte lätt men det bästa ska jag säga var när de kom på en fuskare inne i salen med mig samtidigt.
Plötsligt öppnas en dörr bakom mig som jag inte hade en aning om en och en kvinna går in och går fram till provförrättaren. Viskar ohörbart och seden går hon fram till en kille framför mig och säger att du "du måste följa med mig här", han nickar medvilligt, de kliver ut och vi andra fortsätter.
??
Det kanske bara var Postkodlotteriet som skulle hämta en vinnare? :LOL:?

Trafikkunskap
Fast han får göra u-sväng som han vill så det är lite lättare. Å andra sidan är alla linjer heldragna

Trafikkunskap
U-svängen, eller snarare där man inte fick göra U-sväng, var väl en av de enklare frågorna?

Trafikkunskap
U-svängen, eller snarare där man inte fick göra U-sväng, var väl en av de enklare frågorna?
Jag förstår förbud mot u-sväng men inte deras teckning. Det är dessutom bäst att köra in på en mindre gata och lösa det. Om det inte finns en lag mot att köra in på mindre gator så förstår jag inte varför nån har med det att göra.

Trafikkunskap
Jag förstår förbud mot u-sväng men inte deras teckning. Det är dessutom bäst att köra in på en mindre gata och lösa det. Om det inte finns en lag mot att köra in på mindre gator så förstår jag inte varför nån har med det att göra.
Nu kanske det var olika frågor, men för mig var det en fyrvägskorsning med fyra olika utritade alternativ att lösa det. Då gäller det att minimera risken utifrån sikt, backning, hur många körbanor korsas "fel", osv.

Trafikkunskap
Fick rätt på tillräckligt många för att bli godkänd.
Regler för barn i taxi, mängd trafikdöda och datum för besiktning kollar jag upp om jag behöver veta.

Trafikkunskap
Fick rätt på tillräckligt många för att bli godkänd.
Regler för barn i taxi, mängd trafikdöda och datum för besiktning kollar jag upp om jag behöver veta.
Ja, mina fel låg också på den typen av frågor. Hade faktiskt inte koll på att antalet döda fallit så mycket, när jag tog körkort för snart 30 år sedan var det 800 döda som bankades in, visste att det sjunkit med några hundra men inte så pass att det är neråt 2-300. Nollvisionen verkar betyda nåt (även om vissa i andra trådar vill "pissa på den"), speciellt med tanke på att trafiken ökat en hel del under dessa 30 år också.

• Gilla
Reactions: LFN
Trafikkunskap
Nollvisionen verkar betyda nåt (även om vissa i andra trådar vill "pissa på den"), speciellt med tanke på att trafiken ökat en hel del under dessa 30 år också.

Förutom individer som inte förstår begrepp som "vision" är den vanligaste kritiken jag brukar stöta på vara den inte omfattar all trafik, ex cyklister.

Trafikkunskap
Fast jag är beredd att skicka dig en fruktkorg ur egen ficka sdx för att hjälpa dig en bit på vägen i livet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp