Tråden om cykeltrial/ biketrial

Laan84

Aktiv medlem
Det finns väldigt lite skrivet på happy om denna härliga genre inom cykel. Finns det många här som kör eller har kört?
Själv har jag kört och tävlat intensivt när jag var yngre, mest runtom i Sverige , men än i Europa.
har inte ägt en renodlad trial på många år, men ska hämta en ikväll:)

Har bara sett enstaka inlägg, som du säger väldigt lite trial på Happy, lite synd, dock inget jag sysslar med. :)

Är sjukt lite prat om trial här.. men jag är fortfarande aktiv (väldigt lite, men beställde nytt bakdäck och slang idag till min 26a)
IMG_20200412_180414.jpg

Tycker mer om street trial och.. skogs trial(?) än själva tävlingarna.
Älskar Pat Smage och Ali Clarkson
Hade ju gärna spenderat mer tid att lära mig.

Spännande hybrid som han kör..

Back in the day så var den större delen av de aktiva med på tävlingar. Inget som jag planerar att ta upp igen direkt...

En till entusiast här. Hade en Monty Motul 20” som jag köpte begagnad kring -92 ungefär. Skaffade tio lastpallar och körde hemma på gatan. Körde ett par tre år tills styret gick av.

Nu såhär 25 år senare köpte jag mig en Inspired och kör hemma på tomten, dubblerar som hemmagym. Har bara tre lastpallar numera men passar bra då jag slår mig mycket mer när jag vurpar nuförtiden ?. Lika kul har jag dock.
79C164C7-2561-4D51-8399-BDF29A3D1DCD.png

Senast ändrad:
Spännande hybrid som han kör..

Back in the day så var den större delen av de aktiva med på tävlingar. Inget som jag planerar att ta upp igen direkt...

Ja Pat Smage kommer ju från moto-trials, 9 gånger US mästare(har jag för mig). Jag har för mig att han kände sig mer hemma med fatbike. Lågt tryck och mycket grepp. Fram tills någon månad sen så körde han ju runt med MX utrustning, nu fick han spons från POC.

En till entusiast här. Hade en Monty Motul 20” som jag köpte begagnad kring -92 ungefär. Skaffade tio lastpallar och körde hemma på gatan. Körde ett par tre år tills styret gick av.

Nu såhär 25 år senare köpte jag mig en Inspired och kör hemma på tomten, dubblerar som hemmagym. Har bara tre lastpallar numera men passar bra så jag slår mig mycket mer när jag vurpar nuförtiden ?. Lika kul har jag dock.
Visa bilaga 438654
Klockrent!
jag avverkade för en Megamo med stålram och svarta magura hs33, bytte sen till Monty i alu med coola röda hs33, sen crescent-varianten på monty som fanns under en kort period. Slutligen Megamo igen och då med magura louise skivbroms fram ??
Körde du också med spray på fälgsidorna så att det tog bättre?
Får se till att bygga ngt på tomten...

Körde du också med spray på fälgsidorna så att det tog bättre?
Får se till att bygga ngt på tomten...

Min hade vanliga BMX bromsar (eller vad de nu kan heta). Tog inte mycket men jag visste inget annat och var nöjd med det. Inte en tanke på att man kunde behöva bättre, vissa saker var bättre innan man kunde internetcykla hela kvällarna. Min hade dock inte så brett bakdäck och jag hade sett bredare på en liknande så jag suktade mest efter ett sånt.

I dessa Corona tider kan lite lunchtrial förgylla en seg hammajobbardag så hemmahinder rekommenderas. Förra veckans investering var en 2”x8” som det skall övas vändningar på.
D911C53A-3838-4758-9E14-DB09D3593762.jpeg

Ali Clarkson sa:
CHANNEL UPDATE!
Good news, it looks like my channel has been recovered! My videos are all still there (just private at the moment), YouTube are performing some last checks to make sure everything is there and still working but I’m hoping I can start using my channel again very soon! No idea if the subscriber number is correct but it wouldn’t surprise me if it is lower than that, either way the road to 100k is back on! HUGE thanks to @rcrompton for helping get my recovery process sorted!! I will update again when I can.

Min hade vanliga BMX bromsar (eller vad de nu kan heta). Tog inte mycket men jag visste inget annat och var nöjd med det. Inte en tanke på att man kunde behöva bättre, vissa saker var bättre innan man kunde internetcykla hela kvällarna. Min hade dock inte så brett bakdäck och jag hade sett bredare på en liknande så jag suktade mest efter ett sånt.

I dessa Corona tider kan lite lunchtrial förgylla en seg hammajobbardag så hemmahinder rekommenderas. Förra veckans investering var en 2”x8” som det skall övas vändningar på.
Visa bilaga 438657
Men tallen som ligger där bakom då, kunde du inte ha hyvlat av den?
(Nu fick jag dåligt samvete för att jag inte har lärt mig bunny-hoppa än men det kommer... När det händer kommer pengarna kommer att går till något fint...)

Du verkar göra många bra saker ?

Inget åkande längre men min Koxx red sky hänger på väggen. Street är ju lite kul att titta på men är mer för Tgs.

Var på väg att göra en comeback, men fick cykeln förstörd vid ett inbrott... Ramen är av på mitten.

Kommer nog inte åtgärda det, så nope. Ingen trial för mig. Slänger in något litet bakhjulsgap eller annat liknande move nästan varje stigtur mest för att hålla lite skills vid liv.

Manifeston ??

Ja, jag kommer ihåg bilden, jäkligt sorgligt! Det var därför jag frågade hur det går...

Ingen ny på försäkringen?

Vi hade lite problem att komma överens om värdet på den. Inköpspriset motsvarade inte nyanskaffning men var det försäkringsbolaget gick på.
Har kvar alla delar så det kanske blir en Marino med lite uppdaterad manifesto-geo någon gång... Manifeston är trevlig, men det går nog att vässa den lite. Har ett excelark med de siffror jag vill ha och jämförelse med bl a Manifesto och Inspired Hex.

Tillbaka
Topp