Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad tror du om man som mig är 180 cm? Jag är nog mest inne på L men M kanske kan passa minst liak bra?184 Large
170 Medium på sambon
Vad tror du om man som mig är 180 cm? Jag är nog mest inne på L men M kanske kan passa minst liak bra?
Jag är 181 och kör L. Tyckte först när jag provade att den kändes liten men känns nu perfekt.Vad tror du om man som mig är 180 cm? Jag är nog mest inne på L men M kanske kan passa minst liak bra?
Kan vara att dropper inte går in långt nog. Båda funkar nog i praktiken.Väcker liv i en gammal tråd här.
Funderar på att köpa mig en oiz i XL.
Är 188 innerbensmått 87.
Enligt orbeas size calculator ska jag ha L, men en cm längre innerbensmått men samma kroppslängd ger mig XL.
Inte sjutton lär väl en XL då kännas för stor? Vänt å vridit på siffrorna och det som skrämmer mig är att sadelröret blir mycket längre än det jag har på min nuvarande cykel. Men går väl passa det med en kortare dropper tänker jag.
Eller gör jag bort mig när jag trotsar deras kalkylator?
Kolla in oneups dropper, bygger lite, lätt att serva, bre service samt bra pris.Tack! Antar det är samma på en aluminium på en kolfiber?
Max insertion på en XL är 290 mm, kollat på en brand-x dropper 125 mm ) https://www.wiggle.se/brand-x-ascend-01-sankstolpe ). Den bygger 233 ner från "klumpen" så där är det ju OK.
Sen bygger den ca 190 mm från infästning och upp till sadeln. En fox bygger där 188mm. Även där bör det va OK? En transfer låg ju på minhöjd 730 så bör ha någon centimeter till godo.
Missar jag något i mitt resonemang?
Hej!
Ni som cyklar på Orbeas Oiz, hur långa är ni och vilken ramstorlek cyklar ni då?
Är själv 167.5 innerbensmått 81 står mellan S och M.
Tankar om det?
Beställde nu, blev en M, kollar man Orbeas guide så får ja M som riktmärke, spännande o se hur stort de blir.....
Beställde nu, blev en M, kollar man Orbeas guide så får ja M som riktmärke, spännande o se hur stort de