retur till Bike Discount

Storklas

Aktiv medlem
retur till Bike Discount
Hur funkar det? Enligt deras system så erbjuder DHL inte denna tjänst i Sverige, alltså retursedel för DHL som man bara kan tejpa på paketet och sen lämna in i närmsta paketshop. Jag vill minnas att jag skickat i retur nån gång förut med DHL. Det blir ju dyrare att skicka själv med Postnord.

retur till Bike Discount
Det var fel på en vara som jag köpte, då fick jag en retursedel av dem och lämnade in på dhl-ombud för någon vecka sedan.

retur till Bike Discount
Nej man skapar en retur sedel på hemsidan och lämnar in på dhl ombud sen väntar man 1-4 veckor på det ska bli godkänt och det är gratis om du skriver ut fraktsedeln på hemsidan .

retur till Bike Discount
plaze sa:
Nej man skapar en retur sedel på hemsidan och lämnar in på dhl ombud sen väntar man 1-4 veckor på det ska bli godkänt och det är gratis om du skriver ut fraktsedeln på hemsidan .
Japp, precis det som inte funkar. Där man ska klicka upp returfraksedeln finns istället ett meddelande att DHL inte erbjuder denna tjänst i Sverige. Får se vad kundtjänst säger.

retur till Bike Discount
Storklas sa:
plaze sa:
Japp, precis det som inte funkar. Där man ska klicka upp returfraksedeln finns istället ett meddelande att DHL inte erbjuder denna tjänst i Sverige. Får se vad kundtjänst säger.

Samma problem för mig men mailade supporten och fick en fraktsedel den vägen. Fick fraktsedel samma dag som jag mailade.

retur till Bike Discount
Returnerade delar till Bike-Discount i början av månaden och det var både gratis och smidigt.

Via hemsidan fick jag en DHL adresslapp som jag satte på lådan och sen lämnade in till närmaste ombud, som om inte detta skulle vara nog fick jag dessutom mail att dom tagit emot min retur och skickat den vidare till tillverkaren...vilken PREMIUMkänsla!

retur till Bike Discount
JohanSkane sa:
Returnerade delar till Bike-Discount i början av månaden och det var både gratis och smidigt.

Via hemsidan fick jag en DHL adresslapp som jag satte på lådan och sen lämnade in till närmaste ombud, som om inte detta skulle vara nog fick jag dessutom mail att dom tagit emot min retur och skickat den vidare till tillverkaren...vilken PREMIUMkänsla!
Men om det skickades vidare till tillverkaren var det väl en reklamation? Dvs inte en retur i form av ångrat köp?
Vid reklamation tror jag säljaren måste stå för alla kostnader (även frakt), men vid ångrat köp säger lagen att returfrakt ligger på köparen (sedan erbjuder många säljare att stå för den ändå).

Senast ändrad:
retur till Bike Discount
ooms sa:
JohanSkane sa:

Men om det skickades vidare till tillverkaren var det väl en reklamation? Dvs inte en retur i form av ångrat köp?
Vid reklamation tror jag säljaren måste stå för alla kostnader (även frakt), men vid ångrat köp säger lagen att returfrakt ligger på köparen (sedan erbjuder många säljare att stå för den ändå).

Givetvis är det så! Jag tänkte lite väl snabbt när jag skrev...

retur till Bike Discount
Funderar på att beställa grejer från bc men undrar hur deras retur policy funkar idag. Är det fortfarande fri retur?
Jag menar om jag tex skulle köpa fel storlek på något. I listan på sidan nedan finns inte Sverige med. :(

retur till Bike Discount
Idag har Bike-Discount inte nån fri retur från Sverige. Mailat med dem för att få det bekräftat eftersom jag måste skicka tillbaka ett par skor i fel storlek. Faktiskt himla dåligt 2020.

retur till Bike Discount
Idag har Bike-Discount inte nån fri retur från Sverige. Mailat med dem för att få det bekräftat eftersom jag måste skicka tillbaka ett par skor i fel storlek. Faktiskt himla dåligt 2020.
Varför är det dåligt? Jag tycker det är bra. Nånstans måste de ta in kostnaden, och är det fritt får alla kunder vara med och betala via högre priser. Bättre då att de som håller på och skickar tillbaka själva får stå för den kostnad de orsakar.

retur till Bike Discount
Varför är det dåligt? Jag tycker det är bra. Nånstans måste de ta in kostnaden, och är det fritt får alla kunder vara med och betala via högre priser. Bättre då att de som håller på och skickar tillbaka själva får stå för den kostnad de orsakar.

Jag håller med. Just nu väntar jag på att BD ska få mina kassetter som jag har skickat tillbaka för att jag klantade mig och klickade på 11-32 istället för 12-25.

Gissa om jag dubbelkollade några gånger när jag gjorde min andra kassettbeställning ?

Screenshot_20201011-081929.png

retur till Bike Discount
Ja, så kan man se det, absolut. Men om Bike24, Wiggle och andra har samma pris på just den här produkten är det lite svårt att köpa resonemanget. Sen har jag inte koll överlag, om dom är billigare pga ingen retur från Sverige såklart. Dom har fri retur från alla stora länder i Europa, så jag kan tänka mig att snål retur från lilla Sverige bara är en droppe i havet för dem. Bra att veta ändå när man köper tex ett par skor att dom idag inte har fri retur idag. Dvs om man inte är 100% säker på storleken gör man bäst i att köpa av någon annan.

Tillbaka
Topp