Wattbike, inget internet?

Besv

Aktiv medlem
Hej,

Är det ngn som vet om en wattbike går att använda som en "dum" trainer om man inte har tillgång till internet, men har appen nerladdad på sin telefon?

Går det köra ex de förprogrammerade programmen etc?

Jobbar på båt så ska köpa en ny cykel och då kan vi ha perioder utan nät el väldigt långsamt nät så behöver ngt som funkar då med.

Wattbikes app är väldigt bra med flera olika pass/schema etc men vet inte hur det funkar utan nät. Enligt hemsidan ska man bara kunna sätta upp cykeln en gång sen kunna använda den utan nät men frågan är hur mkt som funkar på appen.

Optimalt skulle vara en smarttrainer som även har flera olika lagrade träningspass när nätet inte funkar typ Atom men den verkar slutsåld. Hade gärna haft erg mode för ex ramp test men watt bike trainer verkar vara ett bra alternativ.

Spec om du kunde köra pass som va nedladdade på din telefon, va detta erg mode el fick du ställa om själv?

Sen är det även det faktum att appen gärna får vara gratis, eftersom många som använder cykeln inte kommer vilja betala för sådan.

Men watt hub är väl gratis som jag förstår det.

Japp jag ska höra runt med olika så man får en idé om vad som funkar offline och inte, tänkte dock om ngn hade lite erfarenhet att dela med sig.

Gäller ex både Tacx och Stagesbike sb20 och ev andra om ngn läser detta.

Kör du en surfplatta eller telefon med WattBikeHub installerat så funkar den utmärkt som smart trainer även utan internet.

Problemet kanske uppstår om användarna vill synka sina workouts mot sin egen profil då det inte går att logga in.
Wattbike har även en modell med inbyggd ”skärm” som är mer lämpad än Atom i miljöer med många användare.
Den heter WattBikeX men är inte helt söker på att den går att köpa i sverige ännu.

Hur är det med Wattbike Pro som inte har ERG som jag förstår det.

När man ex kopplar upp sin telefon mot wattbiken sen vill ex köra intervaller. Blir det då bara att appen säger åt dig att hålla en viss watt, och gör "räkningen" åt dig? Medans ex en Atom skulle skött det med erg mode.

Finns en del typ Hill climbs i appen som hade varit en kul tävling för anställda, men jag antar dessa funkar även med Wattbike Pro bara att man får ställa motstånd själv.

Tillbaka
Topp