Visa din Radonhoj!

Visa din Radonhoj!
Beställde en Slide Trail 10.0 med leverans i mitten av December. Mailade Radon innan och fick 5% rabatt - alltid något!

Blev en 10.0 HD till slut! Jungfrufärd idag - känns mycket lovande!

Vintersulor på med 2.6 Magic Mary fram och 2.4 Big Betty bak, båda i Supertrail och slanglöst. Förväntade mig att trampa kola, men det var inte så farligt!

AB68A871-382A-4501-B69C-CA1C58A20266.jpeg

Visa din Radonhoj!
Lyckades få tag på den sista Radon Swoop AL 10.0 2020 i slutet av september då Bike-discount hade fått fel i sitt lagersaldo, snacka om flax!
Hann med en dag i Åre bike park innan säsongen avslutades. Sjukt nöjd och ska bli kul att testa den fullt ut nu under 2021!
IMG_3729.JPG
IMG_3686.jpg

Visa din Radonhoj!
Nån som har koll på om Bike Discounts angivna tider för cykel i lager stämmer?
Tycker det har stått sex veckor väldigt länge nu... :-)

Visa din Radonhoj!
Har också spanat till och från rent allmänt där de senaste månaderna, och många modeller har fått framflyttat sitt tidigare beräknade leveransdatum flera gånger med några veckor i taget. Så det är nog högst osäkert läge på alla som inte är grönmarkerade och finns i lager.

Visa din Radonhoj!
Har också spanat till och från rent allmänt där de senaste månaderna, och många modeller har fått framflyttat sitt tidigare beräknade leveransdatum flera gånger med några veckor i taget. Så det är nog högst osäkert läge på alla som inte är grönmarkerade och finns i lager.
Får lite samma känsla…

Visa din Radonhoj!
Tyvärr är lagersaldot och möjligheten att beställa en Radon väldigt dålig, man får i nästan kolla varje dag och se om storleken man vill ha kommit in.

Jag hade tur när jag beställde förra årets Slide Trail, då fanns möjligheten att förboka/köa så jag kunde beställa redan i november 2020. Sen dröjde det ända till juli innan jag faktiskt hade min cykel men jag slapp iallafall häng på hemsidan dagligen. Det ursprungliga lovade leveransdatumet var i mellandagarna så den blev ju ganska försenad och troligtvis därför dom inte vågar ta emot förhandsbokningar längre.
Ja det var ju skumt. Står sold out på hemsidan och BD har den inte alls… men kanske kommer senare
På Radon-hemsidan är det 2021 års modell av Swoop som finns och den är utsåld eftersom det ju är förra årets modell. 2022-modellerna av Swoop har inte utannonserats än.

Visa din Radonhoj!
Hmm nu såg jag att Swoop kommer att komma i en modell 8’a nångång i framtiden….

Vad tror expertisen om den? Står mellan den och en Slide 9 (3199€) . Sliden är ju kolfiber men Swoop (2699€) lockar med en X2 och 38 gaffel.

Är Swoopen enbart bike park / dh eller tror ni den funkar t stig också? Ganska annorlunda geometri mellan cyklarna oxå.

Bilagor

• CFDFDEED-7C1E-4805-9E37-4915BE4F5C20.png
    CFDFDEED-7C1E-4805-9E37-4915BE4F5C20.png
    64.2 KB · Besök: 65
  • 4789F37E-E9B1-4CF2-816D-5E6B57FE14C9.png
    4789F37E-E9B1-4CF2-816D-5E6B57FE14C9.png
    62.3 KB · Besök: 68
Visa din Radonhoj!
Vissa storlekar (16 och 22) av Slide Trail 9.0 finns i lager nu: https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-9.0-1
Tidigare idag ska alla storlekar ha funnits och det verkar ha fyllt på av dom som först tog slut så det kan vara en idé att hålla koll ändå om man är ute efter storlekarna 18 och 20. Dom som inte finns i lager verkar fortfarande gå att köpa, borde väl bli nån sorts kölista då kan man tycka.

Tillbaka
Topp