Hambini tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hambini tråden
And in case you had not realised. I am totally crazy.
great fun you showed up here (again).

and you actually seem able to give a coherent reasonably concentrated why not friendly message;)

would in not be possible to leave the blabbering prick character in your videos out in the cold where he belongs?

your mission actually is too important to become hidden in all that aggressive noice adding nothing to it.

Hambini tråden
@bellasoda håller ditt hembygge ihop fortfarande? Vi hoppas ju på det.

Tjena!

Cykeln håller ihop, jag cyklade senast igår på den. ? Jag är uppe i 50mil på den nu. Jag har mest kört vanlig racer faktiskt för längre sträckor så jag har inte fått ihop så mycket på min fixie.

En liten anekdot i sammanhanget kanske, men jag kontaktade Hambini på hans mailadress för att diskutera lite meningsskiljaktigheter. Han svarade ”that is 100% not me” och ”whoever has that profile is not a native english speaker.”

Hambini tråden
@Kid1000 Skulle du kunna förklara för Hambini det du sa till oss angående hans mätningsmetoder(på engelska)? Det är oklart om han kommer svara eller inte men du har ju chansen att avslöja killen som du ifrågasätter.

Hambini tråden
Tjena!

Cykeln håller ihop, jag cyklade senast igår på den. ? Jag är uppe i 50mil på den nu. Jag har mest kört vanlig racer faktiskt för längre sträckor så jag har inte fått ihop så mycket på min fixie.

En liten anekdot i sammanhanget kanske, men jag kontaktade Hambini på hans mailadress för att diskutera lite meningsskiljaktigheter. Han svarade ”that is 100% not me” och ”whoever has that profile is not a native english speaker.”
Menar du det gamla namnet lillaHambini eller det nuvarande. Skulle inte förvåna mig om det var nån som härmade honom. Nu har han ju bevisat att det är han. Var det ingen som kom på att maila honom då? Eller var det då du gjorde det?

Hambini tråden
Skrev lillaHambini nåt mer än det inlägget som jag postade? Får ta och kolla själv. Stuff of nightmare? Det är definitivt suspekt.

Hambini tråden
Menar du det gamla namnet lillaHambini eller det nuvarande. Skulle inte förvåna mig om det var nån som härmade honom. Nu har han ju bevisat att det är han. Var det ingen som kom på att maila honom då? Eller var det då du gjorde det?

Jepp, det var väl c:a ett år sen jag mailade honom om lillaHambini. Jag missade beviset, sorry!

Hambini tråden
Jag gillar att titta på hans videos, visst är inte allt toppen med presentationen men jag gillar ingenjörskonst och jag håller helt med honom om att man borde få vad man betalar för när man köper dyra ramar. Det är kul och bra för alla att någon granskar det vi lägger dyra pengar på.

Hambini tråden
Jo det var bara ett inlägg i förra tråden. Efter att ha läst det inlägget från ett år sen och det han skrev igår, så tänker jag att det förmodligen inte var han. Det är skillnad i attityd på inläggen.

Senast ändrad:
Hambini tråden
@Kid1000 Skulle du kunna förklara för Hambini det du sa till oss angående hans mätningsmetoder(på engelska)? Det är oklart om han kommer svara eller inte men du har ju chansen att avslöja killen som du ifrågasätter.
Varför ska en seriös person ge sig in i en diskussion med nån som inte kan bete sig? Erfarenheten säger ju att det bara kommer att sluta dåligt.

Har du satt dig in i Flo-fallet ännu?

Hambini tråden
Varför ska en seriös person ge sig in i en diskussion med nån som inte kan bete sig? Erfarenheten säger ju att det bara kommer att sluta dåligt.

Har du satt dig in i Flo-fallet ännu?
Naj, jag har inte gjort det än faktiskt. Ska ta och kolla upp det efter jobbet.

Men oavsett. Det är väl ganska enkelt att bara påpeka det faktum att han använder fel instrument. Om Hambini inte har ett tillfredställande svar på det, så är det bara att lämna diskussionen.

Hambini tråden
Gå hit,

Rulla ner till "FLO Cyling examined in more detail"

- De använder en vernier för att mäta lager till exakta mått. Teknik Fucking shit
- De modellerar inte ens ekrarna på deras CFD
- De har en bakgrund inom luftkonditionering

Jag behöver inte säga mer.

Lilla Hambini är inte jag om du läser hans text. Det är för amerikaniserat för att det ska vara jag.

Hambini tråden
Naj, jag har inte gjort det än faktiskt. Ska ta och kolla upp det efter jobbet.

Men oavsett. Det är väl ganska enkelt att bara påpeka det faktum att han använder fel instrument. Om Hambini inte har ett tillfredställande svar på det, så är det bara att lämna diskussionen.
Det var intressant att läsa hur Flo har hotat med att stämma honom p.g.a. att deras hjul fått sämst betyg i hans test. Och att de sen försökt bevisa att de inte gjort det. Man kan disktuera hur svårt det är för en människa att sitta still i 26 minuter och det är såklart omöjligt att sitta helt still. Jag menar inte att Hambinis aero test är den mest överlägsna där ute. Men jag gissar på att det är samma sak med de flesta hjul och ramtillverkares tester. Det här bevisar bara att de erkänner hans expertis. Annars hade de inte gått ur sin väg till den graden att motbevisa honom.

Hambini tråden
Det var intressant att läsa hur Flo har hotat med att stämma honom p.g.a. att deras hjul fått sämst betyg i hans test. Och att de sen försökt bevisa att de inte gjort det. Man kan disktuera hur svårt det är för en människa att sitta still i 26 minuter och det är såklart omöjligt att sitta helt still. Jag menar inte att Hambinis aero test är den mest överlägsna där ute. Men jag gissar på att det är samma sak med de flesta hjul och ramtillverkares tester. Det här bevisar bara att de erkänner hans expertis. Annars hade de inte gått ur sin väg till den graden att motbevisa honom.
Det är intressant att se hur du helt okritiskt väljer att tro på den ena sidans story, utan att ha nåt som helst bevis för vems beskrivning som är med verkligheten mest överensstämmande.

Hambini tråden
Det är intressant att se hur du helt okritiskt väljer att tro på den ena sidans story, utan att ha nåt som helst bevis för vems beskrivning som är med verkligheten mest överensstämmande.
Om man ser sig om i världen så är det modernt nu.
Springer runt massa skelögda och gapar och hyllar diktatorwannabe blå.

M

Hambini tråden
Det är bara min åsikt, att det går emot sunt förnuft, att förfalska ett brev av det slaget. Med tanke på hur mycket de har tagit åt sig av hans kritik. Men jag kan såklart inte säga med säkerhet att de har skickat brevet. Vi har diskuterat ramar, inte hjul. Jag har inte experisen att säga hur bra Hambinis aero tester är jämfört med Flo t.e.x. men som sagt, bara det att Flo har tagit honom på så stort allvar genom att gå så långt ur sin väg säger mycket. Om han bara var ett troll och ingen trodde på honom, hade de inte brytt sig.

Du kanske kan ta en titt på datan Hambini postade och förklara för oss vad som inte stämmer där. Eller väljer du att tro på andra med expertis inom området utan att förstå nånting själv?

Luftkonditionering hahaha.

Senast ändrad:
Hambini tråden
Om man ser sig om i världen så är det modernt nu.
Springer runt massa skelögda och gapar och hyllar diktatorwannabe blå.

M
Det är sant, kolla bara på den här tråden. 99% folk med ingen kompetens att uttala sig om saken. Och inga försök att motbevisa honom. Det behöver inte betyda att man inte får uttala sig, men fokusera på datan och inte personen.

En person som bortser från bevis p.g.a. källans sätt att tala(@Crocko har erkänt själv att han är en av dem), påminner om en Trump supporter.

Senast ändrad:
Hambini tråden
En person som bortser från bevis p.g.a. källans sätt att tala(@Crocko har erkänt själv att han är en av dem), påminner om en Trump supporter.

Haha det var ett bra och ganska plumpt försök att lägga orden i min mun, och om du skall använda Trump retorik så så det nog snarare så att anhängarna till honom kommer springande just på grund av hans usla retorik (vilket faktiskt påminner mig om något).

Vi har ju faktiskt förstärkt skyddet för valhemlighet i Sverige men jag kan frivilligt avslöja att mina sympatier är långt till vänster även om jag av omsorg för landets och min egen ekonomi inte alltid röstar så, så behöver du inte fundera så mycket på det.
Nu när du tagit upp ämnet så finns det ju faktiskt en del likheter mellan Trump och Hambini, att man hela tiden tar till förstärkningsord i var och varannan mening för att befästa sin bild av sanningen istället för att presentera torra fakta och låta personer själva skapa sig en uppfattning om vad som är trovärdigt eller inte.

Jag har inget emot att föra en saklig debatt om både det ena och andra med högt i tak, men jag fördrar att få stå för mina åsikter själv. :)

Hambini tråden
Det är sant, kolla bara på den här tråden. 99% folk med ingen kompetens att uttala sig om saken.

Hej.. "I can shoot somebody on 5th Avenue and still get their votes". Donald Trump. Och jag kan tillägga direkt, före somliga går i taket, att han INTE hänvisar till att han får röster från ihjälskjutna. Ni får själva tänka ut vad han menar.. mvh borano20

Hambini tråden
Haha det var ett bra och ganska plumpt försök att lägga orden i min mun, och om du skall använda Trump retorik så så det nog snarare så att anhängarna till honom kommer springande just på grund av hans usla retorik (vilket faktiskt påminner mig om något).

Vi har ju faktiskt förstärkt skyddet för valhemlighet i Sverige men jag kan frivilligt avslöja att mina sympatier är långt till vänster även om jag av omsorg för landets och min egen ekonomi inte alltid röstar så, så behöver du inte fundera så mycket på det.
Nu när du tagit upp ämnet så finns det ju faktiskt en del likheter mellan Trump och Hambini, att man hela tiden tar till förstärkningsord i var och varannan mening för att befästa sin bild av sanningen istället för att presentera torra fakta och låta personer själva skapa sig en uppfattning om vad som är trovärdigt eller inte.

Jag har inget emot att föra en saklig debatt om både det ena och andra med högt i tak, men jag fördrar att få stå för mina åsikter själv. :)
Du har missförstått, tror jag. Jag hävdar inte att du är en Trump supporter eller höger på nåt sätt, om du har tagit det på det sättet. Du har erkänt att du skulle bortse från bevis p.g.a. sättet personen som levererar det beter sig. Jag har inte satt ord i mun på dig.

Vadå för förstärkningsord?

Hambini tråden
Hej.. En kille med utbildning och erfarenhet av aerodynamik dissar FLO Wheels. "Fy faan vad han svär. Han kan man absolut inte lita på". Två f.d. luftkonditioneringspajsare som testar sina hjul utan att ta med ekrarna. "Fy faan vad intressant. DOM måste man lyssna på". Only in Sweden... mvh borano20

Hambini tråden
Det finns teknisk kompetens och det finns social kompetens. Vill man bli tagen på allvar är det bra att besitta båda. Det spelar ju liksom ingen roll hur tekniskt kompetent man är och vilka fantastiska resultat man får fram, om ingen vill ha med en att göra.

Hambini tråden
Hambini kanske inte kommer gilla det här. Men det finns likheter mellan honom och Trump. De är båda väldigt antagonistiska. Men det behöver inte vara en negativ sak. Som sagt, man kan behöva trampa på några tår för att ta sig uppåt.

Hambini tråden
Hej.. En kille med utbildning och erfarenhet av aerodynamik dissar FLO Wheels. "Fy faan vad han svär. Han kan man absolut inte lita på". Två f.d. luftkonditioneringspajsare som testar sina hjul utan att ta med ekrarna. "Fy faan vad intressant. DOM måste man lyssna på". Only in Sweden... mvh borano20
Snarare: Det finns alltid två sidor i en konflikt, sanningen ligger troligtvis nånstans mittemellan.

Hambini tråden
Det finns teknisk kompetens och det finns social kompetens. Vill man bli tagen på allvar är det bra att besitta båda. Det spelar ju liksom ingen roll hur tekniskt kompetent man är och vilka fantastiska resultat man få fram, om ingen vill ha med en att göra.
Det har ju tydligen gått bra för honom i karriären. Varför antar alla att han alltid beter sig som på YT? Dessutom har han autism, om det nu är sant. Det är karakteristiskt att sakna sociala färdigheter. Har aspergers själv och har det problemet också. Fast jag svär inte.?

Hambini tråden
Hambini kanske inte kommer gilla det här. Men det finns likheter mellan honom och Trump. De är båda väldigt antagonistiska. Men det behöver inte vara en negativ sak. Som sagt, man kan behöva trampa på några tår för att ta sig uppåt.
Behöver man? Det känns som om flera här finner "tåtrampandet" mer avskräckande än tilltalande.

Hambini tråden
Det har ju tydligen gått bra för honom i karriären. Varför antar alla att han alltid beter sig som på YT? Dessutom har han autism, om det nu är sant. Det är karakteristiskt att sakna sociala färdigheter. Har aspergers själv och har det problemet också. Fast jag svär inte.?
Gått bra? Han har ett jobb, det har de flesta ingenjörer. Som jag sagt tidigare, jag ser inget remarkabelt i det CV:t, skulle kunna vara vilken ingenjör som helst med några års erfarenhet.

Hambini tråden
Gått bra? Han har ett jobb, det har de flesta ingenjörer. Som jag sagt tidigare, jag ser inget remarkabelt i det CV:t, skulle kunna vara vilken ingenjör som helst med några års erfarenhet.
I början av 2000 talet jobbade han för Brittish Aerospace. Jag håller inte med om att det inte är imponerande och andra har hållt med mig.

Hade han haft ett jobb alls då om han var sån på jobbet?

Hambini tråden
Alltså, Hambini har ju själv sagt att Youtube är en hobby och han är som han är för att det har ett underhållningsvärde. Vad mer finns det att diskutera? :D Självklart beter han sig inte likadant på jobbet, även om en del av hans persona antagligen är baserad på vem han egentligen är.

Sam00, du kan lägga ner det ivriga försvarandet av Hambini, han kunde inte bry sig mindre om vad någon på Internet säger om honom. :P Lägg din energi på något vettigt istället. Och resten som debatterar huruvida hans attityd är skrämmande eller tilltalande, well, 60.000 prenumeranter på hans Youtubekanal bevisar väl att åtminstone så många tycker han är rolig. Gott nog. Prova själva! ;)

Hambini tråden
Jag blev nyfiken för ett tag sedan och tittade på hans alster på YT. Påminde mest om det som kidsen tittar på när någon gamer sitter och streamar, underhållning som bygger på skrik och svordomar. Ja, jag är nog för gammal för den typen av underhållning. Men andra får gärna titta på det.

Hambini tråden
I början av 2000 talet jobbade han för Brittish Aerospace. Jag håller inte med om att det inte är imponerande och andra har hållt med mig.

Hade han haft ett jobb alls då om han var sån på jobbet?
Ungefär som att jobba på Saab, alltså. Nä, jag är inte jätteimponerad av det. Vad har du själv för jobb som imponeras så av detta?

Iom att det är ganska stort sug efter ingenjörer får de flesta jobb. Under mina 20 år har jag väl sett ett par stycken som gjort sig omöjliga (de var disputerade, faktiskt), däremot en hel del som brister i den sociala kompetensen och därmed aldrig kommer längre än till senior engineer, och antingen sitter och muttrar över det eller söker sig vidare (där samma sak ofta upprepas).

Hambini tråden
Jag blev nyfiken för ett tag sedan och tittade på hans alster på YT. Påminde mest om det som kidsen tittar på när någon gamer sitter och streamar, underhållning som bygger på skrik och svordomar. Ja, jag är nog för gammal för den typen av underhållning. Men andra får gärna titta på det.
Han har ju en Disney Princess handduk som underlag på sin arbetsbänk.?

Hambini tråden
Du har missförstått, tror jag. Jag hävdar inte att du är en Trump supporter eller höger på nåt sätt, om du har tagit det på det sättet. Du har erkänt att du skulle bortse från bevis p.g.a. sättet personen som levererar det beter sig. Jag har inte satt ord i mun på dig.

Vadå för förstärkningsord?

Ett öppet mål för missförstånd när mitt nick nämns i samma mening som du gör syftningar till Trump supportrar.

Referensen till förstärkingsord, var pga att Trump är den okrönte mästaren men Hambini är inte så dålig han heller på att krydda språket i avsikt att misskreditera tillverkarens kompetens att hålla toleranser tex.

Hambini tråden
Ungefär som att jobba på Saab, alltså. Nä, jag är inte jätteimponerad av det. Vad har du själv för jobb som imponeras så av detta?

Iom att det är ganska stort sug efter ingenjörer får de flesta jobb. Under mina 20 år har jag väl sett ett par stycken som gjort sig omöjliga (de var disputerade, faktiskt), däremot en hel del som brister i den sociala kompetensen och därmed aldrig kommer längre än till senior engineer, och antingen sitter och muttrar över det eller söker sig vidare (där samma sak ofta upprepas).
Jag har inget jobb. Det är därför jag är så imponerad?

Men allvarligt, jag är inte den enda som är imponerad. Menar du att det är samma sak att jobba för ett F1 stall som på Saab? För att inte ens nämna militärflyg. Tekniken är nog lite mer avancerad än på en vanlig bil.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp