Ht-jakt
Varit medlem i många år men inte särskilt aktiv utan smygläst istället, tror jag har varit ute och cyklat för mycket istället...
Har en hardtail Cube ltd race från 2014 som börjar har gjort sitt och det är dags för nästa bike! Har hänt endel sen 2014 och nu vill man ju ha det som är "inne". Tyvärr har priserna gått upp rejält sen senaste inköpet men har en budget på 15-20k. Gillar snabb stigcykling och letar efter långloppscykel, planen är att köra Uddevalla MTB, cykelvasan och Aliansloppet (om nu Corona ger efter lite...)
Med min budget 15-20k går det få en cykel med specen nedan?
- Alu/kolfiberram spelar ingen roll, hållbarhet går före coolhetsfaktor!
- Reba gaffel eller motsvarande fox, - 100, max 120 slag
- Xt- komponenter eller motsvarande sram
Är en lång cyklist (197) och cykeln ska vara möjlig att få tag på efter mars 2021!
Någon som har förslag? De förlagen jag hittat är Canyon Grand Canyon och inväntar hur Rose count solo ska se ut i spec!
Har en hardtail Cube ltd race från 2014 som börjar har gjort sitt och det är dags för nästa bike! Har hänt endel sen 2014 och nu vill man ju ha det som är "inne". Tyvärr har priserna gått upp rejält sen senaste inköpet men har en budget på 15-20k. Gillar snabb stigcykling och letar efter långloppscykel, planen är att köra Uddevalla MTB, cykelvasan och Aliansloppet (om nu Corona ger efter lite...)
Med min budget 15-20k går det få en cykel med specen nedan?
- Alu/kolfiberram spelar ingen roll, hållbarhet går före coolhetsfaktor!
- Reba gaffel eller motsvarande fox, - 100, max 120 slag
- Xt- komponenter eller motsvarande sram
Är en lång cyklist (197) och cykeln ska vara möjlig att få tag på efter mars 2021!
Någon som har förslag? De förlagen jag hittat är Canyon Grand Canyon och inväntar hur Rose count solo ska se ut i spec!