Ht-jakt

• Trådstartare Trådstartare mjo
  • Start datum Start datum

mjo

Medlem
Ht-jakt
Varit medlem i många år men inte särskilt aktiv utan smygläst istället, tror jag har varit ute och cyklat för mycket istället...

Har en hardtail Cube ltd race från 2014 som börjar har gjort sitt och det är dags för nästa bike! Har hänt endel sen 2014 och nu vill man ju ha det som är "inne". Tyvärr har priserna gått upp rejält sen senaste inköpet men har en budget på 15-20k. Gillar snabb stigcykling och letar efter långloppscykel, planen är att köra Uddevalla MTB, cykelvasan och Aliansloppet (om nu Corona ger efter lite...)

Med min budget 15-20k går det få en cykel med specen nedan?

- Alu/kolfiberram spelar ingen roll, hållbarhet går före coolhetsfaktor!
- Reba gaffel eller motsvarande fox, - 100, max 120 slag
- Xt- komponenter eller motsvarande sram

Är en lång cyklist (197) och cykeln ska vara möjlig att få tag på efter mars 2021!

Någon som har förslag? De förlagen jag hittat är Canyon Grand Canyon och inväntar hur Rose count solo ska se ut i spec!

Ht-jakt
Ska man se korrekt pris med 25% moms och aktuellt lagersaldo/leveranstid på Radon så är det här man ska titta:

Ht-jakt
Specen såg riktigt trevlig ut! Ska kika på geon lite, tack för tipset. Borde inte priset vara närmare 18k? 1615 euro står det hos mig?
Det här får jag upp när jag testar att lägga den i varukorgen.

Bilagor

• 36AE807B-CACA-48DB-AA85-EAAE3A0C9E62.png
    36AE807B-CACA-48DB-AA85-EAAE3A0C9E62.png
    83.4 KB · Besök: 88
Ht-jakt
Ok, fick aldrig så långt ??. Fortfarande helt ok pris och inom budget. Jag läste i någon tråd, minns inte vilken, att någon hört av sig till bikediscount och fått rabatt på cykeln. Så det kan ju vara värt ett försök.

Ht-jakt
Man kan jämföra med Scott. Blir lite sämre grejor?

Ht-jakt
Specen såg riktigt trevlig ut! Ska kika på geon lite, tack för tipset. Borde inte priset vara närmare 18k? 1615 euro står det hos mig?
Jag köpte en exakt sådan för ett par veckor sedan då den fanns i lager. Överlag så får man väldigt mycket för pengarna, fina komponenter inklusive gaffel och hjul (iaf enligt mig). Finish på ramen är över förväntan. Cyklat ett par turer och den känns styv, lätt och rapp, geon är okej tycker jag då jag letade efter ett lite rejsigare alternativ till min heldämpade. Jag köpte en XL och är 191cm lång med grenmått på drygt 94 cm och sitter kanon. Funderar ev på att korta styrstamen lite men annars är jag supernöjd.

Ht-jakt
Man kan jämföra med Scott. Blir lite sämre grejor?

Halvtråkig spec på scotten?
Reba - Judy
Gx - Nx
Klenare bromsar på scotten?
"10,9kg" - "12,7kg"

Men sen ska ju geon jämföras med på ramen, får djupläsa lite ikväll!

Ht-jakt
Jag köpte en exakt sådan för ett par veckor sedan då den fanns i lager. Överlag så får man väldigt mycket för pengarna, fina komponenter inklusive gaffel och hjul (iaf enligt mig). Finish på ramen är över förväntan. Cyklat ett par turer och den känns styv, lätt och rapp, geon är okej tycker jag då jag letade efter ett lite rejsigare alternativ till min heldämpade. Jag köpte en XL och är 191cm lång med grenmått på drygt 94 cm och sitter kanon. Funderar ev på att korta styrstamen lite men annars är jag supernöjd.

Kul men ett litet omdöme, lät väldigt positivt! Något negativ som du upptäckt som talar emot Radon? Vad fick du betala?

Ht-jakt
Kul men ett litet omdöme, lät väldigt positivt! Något negativ som du upptäckt som talar emot Radon? Vad fick du betala?
Som sagt jag är positivt överraskad över finish men även ingick ram skydd på downtube vilket är sällsynt på en sån hoj. Så än så länge inget negativt, dock var bromsslangarna önödigt långa men det löste jag själv. Dock så är magura bromsen betydligt svårare att lufta (iaf min upplevelse). ?
Jag beställde cykeln plus ett par pedaler och crank boots och det blev totalt 1666 EUR. I svenska pengar slutade notan på 17300kr inkl frakt till dörren.

Ht-jakt
Kan även tillägga att jag kollade på Scott Scale 960/965 men den har ju mer omodern geo. Jag kommer främst använda denna till grus (kanske CV) och lättåkta single tracks, till mer stök har jag heldämpat.

Egentligen ville jag ha en BMC Twostroke AL men de var omöjliga att köpa.

Tillbaka
Topp