Jag var bra sugen på en robot och läste spaltkilometer och var inne på en Roborock.
Men så konstaterade jag att stolar kan vara ett problem.
Jag skickade den här bilden till Roborock:
Visa bilaga 487914
och de svarade att där kommer den få problem och fastna.
Varför finns det så få stolar med korta armstöd som går att hänga på bordskanten och som inte ser ut som man snott dem från en skolmatsal eller ett konferensrum från förr!? Eller några andra mer eleganta lösningar för att hänga upp stolar så att en robot går fritt under utan att behöva ha stolarna uppochner på borden hela tiden?
En robot skulle inte heller komma under vår soffa och mattan under soffbordet är långlurvig.
Såklart borde jag slänga det som inte funkar och robotoptimera hemmet och därigenom få tid till ytterligare en cykeltur per vecka.. Men jag är inte så mycket för slit&släng och möblerna är för nya att dumpas och jag har inte heller sett några alternativ som jag vill ha som är mer robotkompatibla.
Så där någon stans gick musten ur mig och det har inte blivit någon robot, för en robot som bara städar fläckar mitt på golven känns inte tillräckligt bra. Där klarar t o m barnen att dammsuga...
Men jag skulle bra gärna vilja ha en robot som skötte en större del av städningen...
Ett rejält I-landsproblem detta.