N_sandstrom
Aktiv medlem
[OT] Köpa ny dammsugare?
Prova att leva utan dammsugare ett tag.Yes, 400 inlägg om världens tråkigaste pryl. Vad är det för fel på folk ?
Rapportera om ditt liv blir mer eller mindre tråkigt
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Prova att leva utan dammsugare ett tag.Yes, 400 inlägg om världens tråkigaste pryl. Vad är det för fel på folk ?
Hade du länk till dem för en som inte bor i Sthlm?:)det gör också munstycket du lagade
smalt, högt, klumpigt,fastnar i mattor. när det gick sönder fanns en god ursäkt byta till något bättre?
Kan ju bidra med ett litet tips i allafall. En liten batteridriven bildamsugare vid köksbordet. Där blir det alltid en massa smulor, då kan man avlägsna detta direkt.Prova att leva utan dammsugare ett tag.
Rapportera om ditt liv blir mer eller mindre tråkigt
Jag tycker det munstycket funkar utmärkt, däremot en sånt du länkade som inte står på ett eget hjul kräver en massa extra finlir och är svinjobbigt att använda.. Så smaken är som baken ;)det gör också munstycket du lagade
smalt, högt, klumpigt,fastnar i mattor. när det gick sönder fanns en god ursäkt byta till något bättre?
Får man skämmas om man använder ett såkallat "tvshop-munstycke"?
Visa bilaga 811734
(Eller egentligen två, grovdammsugaren fick det första när det blev slitet)
Jo, det där känner jag igen. Roboten som tar findammet är ett ganska rimligt komplementNja. Jag använde ett sånt och tyckte det var jättebra, tills jag såg vardagsrumsgolvet i motljus. Den tar typ inget av det fina dammet som ligger på golvet. Jättebra på större grejer och under möbler och i hörn. Jag tror att det som saknas är hela borstar.
Jo, det där känner jag igen. Roboten som tar findammet är ett ganska rimligt komplement
de jag länkade till har två hjul i vardera änden vilka avlastar borsten och ser till att de inte fastnar mer än lagom. det funkar oberoende av underlag. tuta och kör.Jag tycker det munstycket funkar utmärkt, däremot en sånt du länkade som inte står på ett eget hjul kräver en massa extra finlir och är svinjobbigt att använda.. Så smaken är som baken ;)
Jag vet hur det funkar, jag har ett likadant och tycker det är toppen. Sugdelen jobbar med sin egen vikt och man behöver aldrig fundera över den, bara köra hjulet och styra med lite vinkling av handleden.hjulen på weldions munstycke avlastar inte sugdelen med dess borst, vilket hänger i ett bakre gångjärn av sin egen tyngd mot underlaget. när det på typiskt sätt fastnar i matta hjälper det inte ens lyfta det blytunga arrangemanget. tvåhandsfattning blir då gärna en räddningsplanka.
att fälla in borsten medelst knappen hjälper tyvärr bara delvis. byt och bli en lyckligare människa:)
jag har också kört det en hel del, hos päronen. hårdgolv är ok, mattor usch.Jag vet hur det funkar, jag har ett likadant och tycker det är toppen. Sugdelen jobbar med sin egen vikt och man behöver aldrig fundera över den, bara köra hjulet och styra med lite vinkling av handleden.
Räcker inte 3 för dig?Och mitt damsugarrör är bara 3 cm, helst skulle man ju vilja ha 5. Någon som vet var man kan köpa ?
Jag tycker det är bra, och var pinsamt nöjd över mig själv när jag tyckte att de "formklippta självhäftande glidytorna" var onödigt dyra, och istället numera bara kör med vanliga billiga möbeltassar i hörnen av munstycket!Får man skämmas om man använder ett såkallat "tvshop-munstycke"?
Visa bilaga 811734
Som dom slits ut ett par gånger per årJag tycker det är bra, och var pinsamt nöjd över mig själv när jag tyckte att de "formklippta självhäftande glidytorna" var onödigt dyra, och istället numera bara kör med vanliga billiga möbeltassar i hörnen av munstycket!
Jag köpte ett sånt - i butik - för en herrans massa år sedan, 00- tal troligen. Enda som går att använda enligt mig. Smidigt, lätt och går under allt utom det har massiv sockel mot golv.Får man skämmas om man använder ett såkallat "tvshop-munstycke"?
Visa bilaga 811734
Lär inte finnas någon som ifrågasätter ditt val efter den här klassiska säljpitchen.Får man skämmas om man använder ett såkallat "tvshop-munstycke"?
Visa bilaga 811734
städmaskinhuset ligger i skutskär. har åkt in där på väg till jämtland, men i första hand tror jag den trevliga innehavaren lazlo skickar. men ska någon adapter tillverkas för diverse munstycken han säljer är det inte fel vara på plats.Hade du länk till dem för en som inte bor i Sthlm?:)
Leja en städfirma varannan vecka eller så?Man kan väl hyra en bra damsugare när det är dags för den årliga julstädningen ??
Julstädar du varannan vecka?Leja en städfirma varannan vecka eller så?

Rekomenderar även en skvätt ättika i smuts-tanken
Jag kör bara moppen en dag i veckan, och tömmer den samma dag. Får väl se om det räcker. Det giftigare tipset jag snappat upp på nätet är såna där tabletter för att göra rent tandställningar...Rekomenderar även en skvätt ättika i smuts-tanken
Corega är grymt när det gäller rengöring av ingrodd lort. Testa på en teklämma, en ståltermos eller ett klockarmband i metall.Jag kör bara moppen en dag i veckan, och tömmer den samma dag. Får väl se om det räcker. Det giftigare tipset jag snappat upp på nätet är såna där tabletter för att göra rent tandställningar...
Vi har en åtminstone liknande Miehle. Bra på att suga hundhår ur mattorna är den. Och att det går att byta batteri.Kör med sladdlös Miele Triflex HX1. Svagheten är att den inte bums käkar i sig mindre skräp i vissa former som ett normalt sladd-anslutet monster. Men det kompenseras av enkelheten att plocka fram och använda, samt att byta konfiguration för olika ändamål.
Vi har kvar sladd-maskinen, men under de tre åren vi haft den batteridrivna, så har vi inte en enda gång tagit fram den sladd-anslutna.
Dyson har nog lite bättre effekt skulle jag gissa, men Triflexens har ju en flexibilitet och enkelhet på ett annat vis.
Visa bilaga 812006